|
Sida 547 av 712
|
|
|---|---|
|
På tal om deras usla filmer.. Jag har beställt en GoPro :) Hur fäster ni upp den utanpå bilen? Bara sugpropp eller nån "säkerhetslina"? Några bilder på montaget skulle uppskattas! |
|
| sugpropp, sök online, massor med bilder på installation på bilen | |
|
Hur har ni som har laddtrycksmätare monterat dessa? Vill ha en vanlig 52mm mätare.. men vet inte hur jag ska montera den för att det ska se snyggt ut... Tips mottages gärna.... |
|
| Länk | |
| Den från turner motorsport var ju fin, men $260!?! Köp ett nytt lock till askfatet och kapa upp ett hål i det och montera där. Eller köp ett galler till luftutblåset och gör som turner. | |
|
man kan också lägga en pod så här (Big tom har den så tror jag) Länk |
|
|
@Carlee Såg att du hade gjort en prisförfrågan på e90post ang cobb dci ic + dps, får man fråga vad det vart för totalsumma? Har blivit lite sugen själv att handla lite :) |
|
|
Rippe: Fick pris på 2525$ inkl frakt från Topgear solutions, måste va ett riktigt bra pris tycker jag. Har inte fått pris från Modbargains än för dom tar tid på sig att kolla upp frakten verkar det som... |
|
|
Jag köpte detta paketet från Topgear: BMS DCI (dualcones) VRSF Downpipes ETS 5inch Intercooler 1445$ ink frakt. Vad är det som skiljer mot ditt paket Carlee? Förutom tillverkare.. Fick hem allt utom DPs idag.. De kommer inte förräns om ett par veckor(restade). Ska man olja filterna innan man monterar dem? Vilken olja? Cobb släpper förhoppningsvis sina nya mappar nästa vecka. Det ska väl komma en ny, Stage1+FMIC. Så då får jag ju tillfälle att testa den tills mina downpipes kommer. ------- Min bil suger inte... |
|
| Simon: det behövs INTE att du olja filterna. dem är redan ok som dem är . Vad har du för ROM ? Min är ROM I8A0S, jag har steg 1plus ;-) | |
|
enrita: Jag har samma.. Du har pm. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Det här med filterna.. Hur ofta ska de rengöras? Hur rengör man dem? Ska de oljas efter rengöring? Vilken olja? ------- Min bil suger inte... |
|
| Simon: rengör dem när dem ser skitiga ut , typ 1 gång per år . Det finns specifika rengöringskit för sådana. | |
| Köp ett K&N servicekit (rengöringsmedel/olja). Men 1gång/år lär räcka. Så ta det lugnt :) | |
|
Tack. :) ------- Min bil suger inte... |
|
| Cobb Stage 3 Street AKA the tyre eater lol | |
| Fan, nya 3-serien ser ut att ha fått en ful bullig S80-huv, är det bara jag som tycker så? | |
|
Håller med dig, tycker inte den ser riktigt klok ut! Kolla den här stackars 335:an som står hos BMW GBG: Länk "Sport line" utan sportchassi och 20" fälgar, blir inte direkt sugen på att byta bil... |
|
| Schysst med den röda kanten på fälgarna a lá 2007... | |
|
Ja vem tusan sminkade den bilen??? Gillar färgen dock ;) Jag hade tänkt testa min Cobb AP i en kompis bil nu i kväll, är det så lätt som det verkar enligt manualen? Alltså in i ODB uttaget och trycka på en knapp? Eller måste man i vanlig ordning slita med datorn och tanka ner nått? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.