AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.682

Ökad effekt på min 335i

Sida 544 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nice Micke, hojen måste du ta me på event då! kommer att slå alla haha
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jäklar så Nice med E85 Enrico! När ska du börja testa det? Hur mycke kan man tänkas tjäna på det om man jämför med vanlig 98 eller vpower? Behöver man uppgradera nått mer än mjukvaran?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee : ingen aning men det ligger på deras utveckligslista. med en e85 map kan du köra Race mappar direkt. e85 är 105 oktan.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Tänk på att E85 är elakt mot slangar och pumpar........

/Janne
Visa användare
78
magnushansson
BMW 335i Coupé, 2007
Måste man byta spridare för E85?

Så var det på min Saab.
Anledningen var att man måste in med 30% mer bränsle och spridarna behövde vara större...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
magnushansson: det finns inga spridare som är större för N54. Tror inte det behövs. Med cobb finns det gott om soppa efter dem har tagit bort en spärr. Dem kan ställa in IPW - Injector Pulse width som piggy kan inte göra.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Är du säker på detta enrico, du behöver 30% mer bränsle för att komma upp i samma effekt, då E85 innehåller mindre energi.
Har undersökt saken med min och bränslepumpen räcker inte till för att öka flödet så mycket, och att ha större spridare är ett måste (tror jag i alla fall)
Det är klart du kan köra på E85, men jag tror det blir svårt att ta ut samma effekt som du gör nu utan hårdvaruförändringar
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
pea: vi får se vilken soppa begränsning det finns när man börjar testa. just nu är det bara spekulationer. Kanske kan man köra 50/50%.
th
86
theworm
Z4 3.0i
Sådär! Träffade Enrico idag och fick hjälp med lite kodning, jäkligt trevlig o hjälpsam snubbe! :D

- Digital hastighetsmätare i BC, som visar 'verklig' hastighet.
-- Länk

- Växelförslag i BC.
-- Se länken ovan.

- TV/Video när bilen är i rörelse.
-- Som vanlig TV, fast den inte släcks när man kör.

- Känslighetsinställningar för automatiskt helljus i iDrive.
-- Länk

- Infällbara speglar via nyckeln. Håll låsknapp för infällning, automatisk utfällning när man åter låser upp.
-- Länk

- Inget bältesvarnarljud.
-- Som det låter, varnar i intrumentpanel, men för inget oväsen.
th
86
theworm
Z4 3.0i
Tack så jättemycket enrita!
Kanonnöjd, lite personligare och trevligare nu :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
nice theworm!!! glad att allt funkade !
th
86
theworm
Z4 3.0i
Jajjemen, inget strul o kodningen gick ju utan besvär eller krångel. Nu har du ju kodat en hel del moduler o prylar, go pro! ;D
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
@ theworm
Om du gör som i videon och trycker 2 ggr på låsknappen så inaktiverar du rörelse sensorn på larmet + larmet för nivå ändring av bilen vid tex stöld bogsering om du förstår vad jag menar!

Funkar det även om man bara trycker och håller ner den första gången?

trevliga inställningar iaf!

th
86
theworm
Z4 3.0i
Rippe, precis, jag var lite otydlig, dubbelklick gör som du säger, jag ville bara visa på 2 olika sätt att låsa, håller du in = lås & fäll in speglar, enkelklick = vanlig låsning.
Det funkar alltså att både låsa, fälla in Speglarna och hissa fönster genom att hålla in låsknappen från upplåst bil.
Den fäller automatiskt ut speglarna vid vanlig upplåsning (håll in för att hissa ner rutor också) om du inte fällt in dom via knappen i bilen :)
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Enrita, Det går inte få fram kylvattentemp på nått smidigt sätt? Hatar att man inte kan se den....

sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Kan meddela panelen också att jag har löst mitt problem med pulserande laddtryck. Beskrivning av mitt problem finns på sidan 521 i denna tråden....

Lösningen som till slut hittades efter mycket om och men... var att min intercooler hade för dåligt flöde....

Bytte till en "riktig" wagner intercooler efter att Mattias på Stertman kommit på idén om att min intercooler var kass för flödet som behövs med Giac steg 2......

Intercoolern jag hade innan var nån billig kopia av de eftermarknads-intercoolers som finns på marknaden....

Bilen går nu som en dröm... :)

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag gissar att det var en läcka före, efter eller i den gamla ICn.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Sjöbusen ---> Vilken IC hade du innan?
N54 närmar sig 600 whp! Länk
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Nä det fanns ingen läcka i trycksystemet....
Bara för dåligt flöde jag hade i ic:n.....

Det var en "kopia" av Helix jag hade.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.