|
Sida 543 av 712
|
|
|---|---|
|
Låter kanon! När var hur ? =) -Skulle vilja ha digitala hastigheten, med "actual speed". -Vinkla in speglarna med FOB. -Shiftassist för 6MT. -Inget ljud för "fasten seatbelt". Kanske DVD/TV medans man kör, om det går? inte för det är nåt viktigt, kommer väl inte användas ändå, men begränsningar är bara jobbigt. går det att ordna tror du enrita? Vore guld! |
|
| theworm: yo det går att ordna utan problem. har presis börjat med detta så låt mig mecka lite till så att jag känner mig 100% säkert. man vill inte att något händer... men alla som du har skrivit vet jag i vilken modul dem finns. Det tar säkert runt 1 timme att koda allt. jag bor i stockholm. pm mig din email adress och tel nummer så får vi se när det passar bäst. | |
| PM skickat! :) | |
| så här ser ut digital hastighet Länk | |
|
F-N va cool! Det vill jag också ha Enrico :) Vad finns det mer för kul man kan hitta på? Enrico har du kvar dina alu-interiörlister? |
|
| Carlee82: listorna sålde jag. det finns mycket att göra med kodning. typ man kan ha bilen som biper när man låser bilen eller när man öppnar den. Fog lights på när man öppnar den etc etc. | |
Cartéen |
Detta låter mycket spännande :-). |
|
Påverkar cobb steg1 avgasvärdena? Tänkte nämligen boka tid för besiktning, och undrar om man bör avinstallera först. |
|
| det är kattarna som håller dem rena. plus dem varvar stillastående , turbosarna funkar inte. | |
| Enrico ---> Har du nån länk till en kodlista som specar upp vad man ändra? | |
| Länk | |
|
om någon har missat vishnu single turbo här finns lite videos... helt sjukt: Länk tråd här: Länk |
|
|
Om jag googlar GIAC kontra COBB så läser jag relativt ofta om folk som får byta tändstift eller som får andra fel pga COBB-trimmet (eller snarare som uppstår efter att dom läst in COBB-mappningen), det varierar ifrån steg 1 till steg 2. Däremot läser jag aldrig motsvarande om GIAC. Kan detta vara en slump eller är det så att GIAC är lite mer förlåtande? GIAC ger väl cirka 40 whp medans COBB ger cirka 60 whp, det kanske är det som gör att flera flaskhalsar visar sig med COBB? |
|
| ... då pratar jag om steg 1. | |
| det är inte mycket folk som kör GIAC speciellt på e90post. lägger man en trimm med tändstifter som har över 35K km då kan man förvänta sig att man får missfires med ALLA trim. | |
|
Om det är någon annan som undrar, så kan jag meddela att Cobb steg1 agressive inte påverkar avgasvärdena alls. Bilen gick igenom besiktningen med perfekta värden :) |
|
| Enrita: Det är därför jag tycker det är skumt att man läser en del om det med COBB-trim. Men det är väl som du säger att COBB är vanligare än GIAC helt enkelt. | |
| Bra tryck i Vishnus single turbo helt klart. | |
|
Cobb kommer snart att göra mappar för E85 :-) återkommer när jag har testad dem . Det skulle vara suveränt att bara köra E85 och race mappar och bara en liten meth nozzle för IAT sänkning . |
|
|
Har precis startat upp ett Single Turbo project. Det kommer att ge ca 300 hp vid 14PSI (på hojen) :-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.