|
Sida 542 av 712
|
|
|---|---|
| Simon: få in dps och ic och öppna filter så du kan köra steg 2 plus , DÅ går bilen som den ska ;-) | |
|
Klart att man är sugen.. :) Men det kostar väl en del? Ge mig gärna info om vilka produkter jag behöver och var jag billigast kan köpa dem. Så får vi se.. Kan man börja med något av det? Eler måste man köra på hela paketet om det ska vara lönt? Och håller verkligen bilen för detta?? |
|
|
Simon: Att trimma sliter såklart mer på bilen än att köra original men inget kommer att gå sönder dag 1 bara för att du installerar steg 2. Beroende på hur långt bilen gått sen man bytte stift senast kan du behöva nya stift. IC kan du hitta från ~3.000 kr och uppåt, DPs från 350$, insug från 100$. Har själv köpt allt men inte installerat än då jag inte tycker det är lönt så länge det är vinter. Vilket leder mig in på en annan fråga. Bor utanför Uppsala och undrar om någon kan rekommendera någon som kan installera FMIC, DPs och CAI fram emot våren? |
|
|
Det lär väl ändå hamna på runt 20, för hela paketet med frakt tull osv..? Och man vill väl inte ta det billigaste man hittar heller. Kom gärna med specifika förslag på prisvärda grejer. Eller ännu hellre paket från samma säljare.. |
|
|
Beroende på vad du vill betala: Länk Sedan finns det ju Raceland, som verkar passa sådär och har någon konstig buckla, som är ännu billigare. Big Toms Ic ifrån Länk Den köper du i Sverige och slipper eventuell tull, dyr är den inte. Kolla Länk för mer info. Du får trimma lite plast för att få plats med den. |
|
|
Det här verkar ju inte bli så farligt dyrt ändå.. Någon som har beställt VRSF? Går det att få dem att skriva ner värdet? Sen när du skriver "trimma lite plast", exakt vad innebär det?? Den är ju gigantisk! Är det enkelt att montera den, utan att det syns eller fördärvar för mycket? Finns det andra prisvärda alternativ på IC som är lättare att få plats med? Vad behöver jag mer? |
|
| ETS är en bra IC som passar bra utan att trimma ner plast. VRSF dps passar jätte bra och är billiga. insug ta bms dual cones. Be alla att skriva bara en värde runt 60 USD. Om dem tappar packet eller blir skadad är den dock försäkrad bara för 60 USD. Har köpt massor utan problem. Alla som säljer, reviews etc finns på e90post. det är bara att läsa lite. | |
|
enrita: Alla de grejerna finns hos Topgear. Ger de mig ett vettigt pris så slår jag nog till. Kanske bra idé att besikta bilen före montering.. Fick min betafirware i natt, så nu blir det en trevlig helg. :) |
|
|
Agathorn: Jag var precis ute och försökte mäta lite tider. Det gick inte så bra, bilen får inget fäste.. Vägen är torr och fin, och jag kör på rätt dyra dubbfria vinterdäck, men så fort jag gör en kickdown så bara spinner hjulen. Visst, 12 minusgrader skadar väl inte effekten heller.. Jag räknade lite i huvudet med ca 70-80% gas, och då är man nog nere på runt 4 sekunder 100-150.. Då har jag ändå en Touring på 1700kg, så din borde gå ännu bättre. Du behöver iaf inte vara ett dugg orolig, det blir enorm skillnad med Cobb. Nej, nu måste jag ut en runda till :) |
|
|
Om någon skall köpa vintersulor så rekommenderar jag Nokian WR A3. Bättre grepp än sommardäcken på blött, bra grepp på torra vägar. Vet inte riktigt hur de funkar i halt väglag, eftersom jag inte kört mer än ca 10 mil på vinterväglag, men det lilla så var de godkända. Skall något negativt sägas så är de bullriga. |
|
|
Jag har beställt VRSF 3" DPs, jag förbeställde från deras egna site, "FREE SHIPPING" och bra deal just nu, 385$. Jag kommer köra med PROcede rev 2.5, Vishnu DCI, VRSF DPs när våren kommer. Enligt "Readme" ska det ju gå att köra Steg 2 (procede alltså) mapparna med "Downpipes OR FMIC" och steg 3 "DCI, DP, FMIC". Självklart inte på bana och back-to-back pulls, men jag kör inte bana, mest inspirerad körning då och då, så får se om det blir någon FMIC, isåfall känns ETS 5" bäst för mig, ingen trim, passar rakt på. Länk |
|
| Grymt! 4 sekunder låter som en fin tid! Om cash finns till våren så blir det nog inköp. Sambon ska Dick hitta jobb först bara | |
|
Topgear vill ha 1445usd för allt, inkl frakt. Är det ett vettigt pris? DPs (VRSF) FMIC (ETS) BMS Dual cones. |
|
|
Fick igång INPA på min dator nu :-) kan koda injektorerna och allt annat på bilen. Nu är pling pling för seatbelt borta ! Ska koda mer imorgon. |
|
|
Så. Steg 2 kit inhandlat. Strax under 10papp, och förhoppningsvis tullfritt.. Spännande :) |
|
| det finns alltid lite tull att betala.... men vet aldrig hur mycket det är , känns som dem gör sina egna grejer på tullen. | |
|
Simon: Är inte DCI+DPs+FMIC steg 3? Eller är det COBB steg2? blir lite vimmsig känner jag ;P Enrita: Fan va grymt! Då kanske du vill koda lite för lite dricks? ;) tänker typ, digital hastighet ala M3 o lite sånt skojj |
|
|
Steg2+ kallar cobb det. Steg2 är med enbart DPs. Tror jag iaf.. blir nog kul oavsett ;) |
|
|
Ah, då är jag med! Kommer nog bli grymt! Längtar till våren som fan nu ju.. :( |
|
|
theworm: har precis kodat digital hastighet i min bil och big toms bil hehe , visst kan jag koda din också ;-) Jag kan koda till alla mot lite "drycks" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.