|
Sida 541 av 712
|
|
|---|---|
|
Paddlarna är som vanligt, jag var ute en runda till precis. |
|
|
Jag har fått mail från Cobb nu. De säger att jag ska använda firmware 3335, eller högre. Jag testade ju med 3333 igår, och det funkar. Ska jag bara uppdatera till 3335, utan att avinstallera i bilen först? |
|
|
Simon76, om cobb säger att använda 3335 skulle jag uppdatera AP avinstallera den från bilen och installera om den. bara för säkerhetskull. |
|
| Det låter grymt kul Simon! Har du gjort någon form av benchmark innan trimmet? Jag är t.ex. lite intresserad av att veta skillnaden 100-150 km/h (eller 50-150 för den delen, hehe) med och utan steg 1 trim i en för övrigt omoddad bil. | |
|
Nej, det har jag inte gjort. Men att återställa bilen tar bara 10 minuter. Om man nu vill kolla i efterhand.. Jag kan verkligen rekommendera Cobb. Du lär aldrig vilja ta bort det, stooor skilnad. Plockade bort mitt i måndags, innan bilen skulle in på service(skadar inte), och den kändes verkligen slö efter att man hade vant sig vid Cobb.. |
|
|
Tjena Tänkte höra med er som verkar vara väldigt kuniga om jb3. Kan man sätta in ett jb3 chip utan att köpa annan ic, avgassystem och en massa andra grejer? Bara plugga in jb3 och ut å köra menar jag? |
|
|
Tjena Tänkte höra med er som verkar vara väldigt kuniga om jb3. Kan man sätta in ett jb3 chip utan att köpa annan ic, avgassystem och en massa andra grejer? Bara plugga in jb3 och ut å köra menar jag? |
|
| yes, ha den bara på map 3. inte mer. | |
|
Om du har tid och lust får du jättegärna bara göra en huvudräkning 100-150 alt. lägga upp en liten filmsnutt på youtube om du har dom möjligheterna. Jag är grymt sugen på att se det! Jag har försökt söka på tuben om just cobb steg 1 och det jag har hittat har varit av blandad karaktär. I några filmer så ser det ut som att dom får snarlika tider som jag har, otrimmat, vilket får mig att tvivla lite på inköp. Länk Där har ni en film när jag accelererar lite. Inte ifrån 100 precis men det blir ju cirka 5 sek 100-150. Jag hade hoppats att cobb steg 1 kan putsa tiden till neråt 4 sekunder :) |
|
| 1 sekund kapar man säkert med 60 whp till. | |
|
Jag ska se om jag kan ordna någon filmsnutt.. Senast i helgen, ok? Men jag kan säga direkt, utan att mäta, att det garanterat är skillnad. Som jag skrev tidigare, första provturen efter att jag flashat bilen satt jag bara och garvade.. Det blir en helt ny bil. |
|
|
Hmm. Nu funkar inte min AP.. Fick mjukvaran uppdaterad i bilen idag. Bara att skicka ROMen till cobb igen.. :( Hoppas de hinner innan helgen. |
|
| Simon: vad menar du men min AP funkar inte? du hade väl redan lagt in steg 1? har bmw uppdaterat din programvara ? | |
| skulle kanske läsa bättre LOL! hur känns nya programvara? känner du mer lag ? kanske svårt att testa med vägarna just nu.... | |
|
Agathorn: Finns inte en chans att du kör samma 100-150 tider som en steg1 trimmad 335 skillnaden är enorm, speciellt nu på vintern när den lilla intercoolern funkar som den ska. Jag körde 100-150 på 4,3s med steg1 Vishnu v3+ DCI. |
|
|
Grabbar hur är det att trimma en 335 DCT nu för tiden med t.ex Cobb och steg3 mods? |
|
| carlee: kolla på e90post, nästan alla som kör S version har den låda. | |
|
Jo men det verkar va väldigt få som kör nått mer än steg1 och alla kör väl med n55 motorn? 335 n54 DCT finns väl bara i EU och Australien? |
|
| 335iS har DKG låda också, finns bara i USA den modell tror jag. | |
|
enrita: Det tänkte jag inte på. Det var rätt mycket trafik ute när jag hämtade bilen. Tyckte nog den gick ganska mjukt och fint. Men mest kändes den slö, skrämmande så snabbt man vänjer sig vid steg 1.. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.