|
Sida 54 av 712
|
|
|---|---|
| jag får in downpipen och intercooler imorgon ! Synd att man kan inte använda bilen som man skulle pga dubbdäck ... | |
|
Jo ! Det kan man.jag kör med det . Fast det blir nog snart däcksbyte IGEN hehe |
|
| gjorde en dyno med bara JB3 och fick 310 på hjulet (std. fick 250 på hjulet) + 60 hästarna, inte dåligt alls! | |
|
enrita, "(std. fick 250 på hjulet) " Va? En 335i? 250 ärliga där bak! Är den sjuk eller? |
|
| pä hjulet är mindre en vad BMW säger.. Tänk på att vinterdäck med dubbar är inte särkild bra för dyno eftersom dem tar mycket kraft + kanske dyno själv läser lite mindre än andra. I US forum har jag sett dyno för std. 335i från 250 till 270. | |
| Jaså det var dubbadäck på! Ajaj. | |
|
Det är deltat som räknas! Jättebra resultat enrita, grattis! Vart gjorde du dynon? Hade de ordentlig fläkt? Ska bli kul att se vad du får med downpipes och intercooler! |
|
| Jag hade 332 whp på m5 boardeventet, men hängde ändå med en trimmad m3 dkg, så hur jänkarna mäter kan man ju undra. | |
|
Var i Säffle och ändrade lite inställningar på diffen idag! Nu är det perfekt! Inga ofrivilliga låsningar och ännu bättre balans på kraftleveransen. Körde lite vinter rally på hårdpackad snö med setupen och det var imponerande stabilt! Längtar verkligen till sommaren! Skall jobba med att klippa ihop filmerna så Tomten hinner ladda upp den till youtube innan jul ;-) |
|
|
enrita, Hur mycket fick du i vrid? O hur mycket laddar du? |
|
| Jag får dyno på papper när jag hämtar bilen på tisdag. Laddning är 14 PSI tror jag. | |
|
Heartware: Vad gjorde de för förändringar på diffen? Jag funderar på att bygga om min gamla diff från 25% till 40%, man sätter då dit extra lameller och stålskivor så det diffbromsar hårdare vid gaspådrag :) Hur hård är din diff i opåverkat läge? Alltså om du hissar upp ena bakhjulet i luften medan det andra är i backen och så tar du och försöker vrida det upplyfta hjulet, går det eller är den väldigt hård förspänd? En modern ramplamelldiff ska tydligen vara riktigt "lös" i opåverkat läge. __ Nisse Ljung |
|
|
Hearware: Hur går det videoklippen ?? Visade du dom på er Stående Göteborgsträff häromdan ? Upp med dom på Youtube så vi får se hur bra det blev. /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
Tja, qdtjant. Har filerna fortfarande i HDV 1080i format. Problemet är att jag får lite hack i filmen när jag importera detta via Premier pro?! Skall importera filmen via Final Cut pro på en Mac strax innan jul. Har ju 2 dag kvar! ^_^ |
|
|
eller så rippar du ner den, då blir det inte så tungjobbat i PP. Den skall ju ändå bara ligga på nätet;-) |
|
|
Länk hitta denna länk ang chipcenter |
|
| Någon som trimmat ellet vet någon som trimmat sin 335i hos v-tech? | |
carl530 |
tråkig historia det där med Chipcenter. Finns säkert bra saker med dem men bmw verkar dom inte vara så bra på, |
carl530 |
sevak - ring till dem och fråga? |
|
Harm: Du måste rippa filmen från HDV full HD till datorn först innan du kan rippa ner den i kvalitén! HDV är altså ett högkvalité DV band format. Hittade ett program som heter Sony Vegas pro 8 som fixade detta galant! Liten o nätt! Sitter o jobba med filmen nu! ^_^ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.