AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.839.841

Ökad effekt på min 335i

Sida 537 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
HyperJonis: ok då är det ok , högre ljud men inte så mycket drone.
Hy
29
HyperJonis
535d X-drive F10 M-sport 2012
335 Xi Coupé M-sport 2009
okej ja men det låter ju fint! så man inte behöver växla ner i motorvägsfart, pga resonans o drone. tack för hjälpen!!

/Jonis
Cartéen
Är det någon som testat Tuning Chips programvara till sin 335:a? Jag har en "chippning" innestående hos dem således gratis. Dock har jag ej hört så mycket om deras programvara till 335 så skulle gärna vilja ha lite kött på benen innan jag lämnar in bilen.
Någon som provat?

Cartéen
Glömde lägga till att enligt deras hemsida ska denna programvara ge 380 hk samt 545 nm.

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
om den är gratis, testa den. Tror ingen här har provat detta.
Cartéen
Helt sant att det kan vara värt att testa dock skulle man gärna vilja veta hur bilen uppför sig med denna programvara innan man monterar. En bekant söker även en JB4. Någon som har till salu alt känner någon?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Cartéen: jag har en REV 2 V4 till salu.
Sök på garaget om någon har det installerat.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
eller en REV 2.5 locked så man måste skicka den till Vishnu först...
Cartéen
Enrico: Har sökt där men tyvärr ej hittat så mycket info. Han vill promt ha JB4 (fråga mig ej varför) men jag kan dubbelkolla med honom ang din V.4. Är väldigt osäker på detta med Tuning Chip så ev är jag intr av din V.4 istället. Vill ej ha massa krångel utan allt ska fungare klanderfritt hela tiden. Dock är ju denna chippning gratis så kan ju vara värt att testa ändå. Lite beslutsångest här kan man ju säga!!

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Cartéen: om du får den gratis och dem kan flasha tillbacka din programvara igen gratis testa den. Många företag köper en färdig mapp steg 1 som dem flashar i alla bilar.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Marcus:

du kan ju prova Tuning Chip om det är gratis och under förutsättning att de kostnadsfriit återstääler standardmappen när och om du vill det. För att stoppa in Enrico's Rev2 eller kanske ännu hellre Rev2,5 :-)

Tror inte att Tuning chip har så där väldigt stor erfarenhet av N54-motorn.

/Janne
Cartéen
Janna: Vet att dom fick lite dåligt kritik från någon på forumet gällande deras programvara men det är snart 1 år sedan så hoppas de kommit längre i utvecklingen. Testar nog dem och som sagt om det inte funkar bra blir det att återställa till orginal samt montera Procede alt JB4.

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Nån som sett några oberoende och pålitliga dynos på COBB AP steg 3 dvs DCI, IC och okattade downpipes(utan meth)? Procede och JB har man ju sett 380-390whp och det vore ju intressant att se hur nykomlingen står sig.

Min COBB AP ligger och väntar på posten nu :)

A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Carlee: Kolla på Cobbs hemsida, sitter på min iphone och orkar inte länka ;-).
Har för mig att de får ungefär samma resultat.
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jo har kollat där och hittat massor av steg1 dynos och några 36Xwhp dynos på 91 oktan mon. Men våran v-power är väl iallafall motsvarande 93 oktan mon? Läste om nån på e90post som bromsat sin 135 till 400+whp på macksoppa har jag för mig, men kan inte hitta på det nu.

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Calle alla dynos läser olika beroende på typ. man måste se baseline också. Vpower är 94 US oktan men det spelar ingen roll eftersom mappen är gjorda för 93. Alla steg 3 ger nästan lika. Power curve kommer att vara lite annorlunda då. räkna med 100 whp över stock. min bil har alltid gett på turbo center dyno med stock turbos runt 360-370 med båda jb3 map 7 och GIAC steg 2 plus. När ATR kommer ut kommer det då att vara möjligt fine tune OTS mappen och plocka lite mer. Skyllnad är dock att bilen kommer alltid att leverera detsamma power medan med piggy är alltid lite annorlunda.
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Intressant Enrico, läste lite om det på Cobbs hemsida och det ser ju väldigt avancerat ut. Hoppas man kan ta del av andras mappar för det där kommer jag aldrig kunna lära mig hehe. Men är det inte släppt än? På hemsidan står det ju att det bara är att ladda ner?

A_
639
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Carlee: Inte släppt till BMW ännu, ska komma nu i vår är det planerat.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Från den 4:e december i fjol har polisen bestämt att inte utfärda några fortkörningsböter på motorvägar med hastighetsgränsen 120 kilometer i timmen.

Anledningen bakom rekommendationen som kommer från Rikspolisstyrelsen är att lagtexten är otydlig.

"Fordon får inte föras med högre hastighet än 110 kilometer i timmen. Trafikverket får meddela föreskrifter om att den högsta tillåtna hastigheten på en motorväg ska vara 120 kilometer i timmen.", står det i lagen, enligt Teknikens Värld.

Den otydliga lagtexten gör att en person som kör i 120 på en 120-väg kör för fort och borde få böter. Tills lagtexten är ändrad kommer polisen inte att ge böter på de sju aktuella vägsträckorna.

– Det är omöjligt att lagföra. Eftersom lagstiftningen är tveksam kommer vår personal inte att rapportera någon som överskridit 120 just nu, bekräftar poliskommissarie Anders Arvidsson vid Rikspolisstyrelsen för Teknikens Värld.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
hoppas det tar tid att ändra lagen , tills dess är det gasen i botten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.