|
Sida 536 av 712
|
|
|---|---|
|
God fortsättning på er! Jag har fått ett rassel bak i avgassystemet som märks extra tydligt vid uppstart. Det låter som om det är en avgasport eller liknande som ligger och skramlar för när den öppnar efter en stunds tomgångskörning så försvinner rasslet... Är det här något som man kan åtgärda själv eller sitter de långt inne i systemet? |
|
| Den avgas ventil sitter längst bak . Du kan se den om du tittar i avgas röret. Den har kanske gått sönder. | |
|
JerdaN: Börja med att kolla vacuum slangen som öppnar och stänger ventilen är hel och fin. Är det någon som fått byta sina kattar (downpipes) för att de blivit kassa? Jag får felmeddelande 29f4 och 29f5 vilket betyder Catalytic converter conversion 1 och 2. Bör tillägas att bilen har rullat 13.000mil och de senaste 3000milen har varit med fmic proceede mjukvara och dci. Någon här på forumet som vill sälja sina begagnade downpipes till mig? skicka gärna pm. |
|
|
Tack för snabba svar. Jag har kollat närmare nu och det rasslar endast vid uppstart då ventilen är stängd. När den öppnat så försvinner även rasslandet... Hysko: Var går vacuumslangen? |
|
|
Avgasventilen öppnar väl bara vid fullgas över 3000 varv eller nått? Den är iaf garanterat stängd på tomgång, både vid varm och kall motor. |
|
|
BigTom: Min agerar konstigt nog på ett annat sätt. Jag antar att den är stängd när jag startar den i varmgaraget och då hörs skramlandet i avgassystemet. När jag sen backat ut bilen 8-10 meter, klivit ur och stängt garageporten så brukar jag höra hur den öppnar samtidigt som jag ska sätta mig i bilen igen. Det hörs en tydlig förändring på tonen i ljudet, rasslandet tystnar och därför så förutsätter jag att det är avgasventilen som skramlandet kommer ifrån... Jag tittade, som sagt, in i avgassystemet tidigare idag. Då stod bilen på tomgång och oljetempen låg gissningsvis på ca 70 grader efter en kortare och väldigt lugn stadskörning. Ventilen stod helt i öppet läge och hur jag än petade på den med en lång mejsel kunde jag inte se att den var lös. Jag får kolla mer i morgon när den stått över natten. |
|
|
På min öppnar den när bilen har stått på tomgång ett tag typ 1.5-2 min. |
|
| Samma här, den öppnar med ett blurp efter någon minut efter kallstart. Men det är som Big Tom skriver att den är stängd under vissa förhållanden vid körning som t.ex. vid lätt cruising. Jag kopplade bort den ett tag för att alltid vara öppen men gick sedan tillbaka till originalfunktion p.g.a. att bilen dronade djäkligt irriterande vid lugn landsvägskörning när man nuddade gasen. | |
|
Tänkte lägga en beställning på Cobb AP nu, har fått pris på 780dollar inkl. frakt från Sonictuning, är det en bra deal? Är det nått att tänka på vid beställning eftersom jag har en 2007:a? |
|
| Det ser ut att vara ett mycket bra pris. | |
|
Cobb AP Beställd :) |
|
|
Carlee min bil är också 07 så ingen problem. God fortsättning till alla från 30C värme :-) |
|
| 30 graders värme!!! Komma dragandes med sådan varm laddluft på ett bilforum? ;-) | |
|
Hallå! Är det nån som har en metanolpump till salu?? Min har gett upp... :( |
|
|
Thomas jag har fortfarandmiste komplett och oanvänt CM vc2 liggandes som jag köpte av Bomis. Du får köpa det om du vill eller är det bara en pump du är ute efter? 3000:-? |
|
| Länk | |
|
Det är bara pumpen jag behöver. Så j-la irriterande att den bara höll i 1½ år, och coolingmist vägrar dessutom rubba på sina 12 månaders garanti de lämnar på pumpen... US quality my ass! :( |
|
|
ja funderar på att lämna in min 335 xi till stertman o installera deras 2,5 steg. med wagner intercooler och afe insug och ar design downpipes och milltek cat back. men undrar på om det kommer bli resonans o mycket "drön" ljud vid motorvägsfart? typ mellan 2000-3000 rpm, så det inte låter för mycket. det är väl många med liknande uppsättningar på sina bilar? /Jonis |
|
| har du MT eller AT? betyder detta att du kommer att vara utan kattar? | |
|
jag har automat. nej "mitten" kattarna ska vara kvar, och milltek som bak ljuddämpare, hade ja tänkt iallafall :) /Jonis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.