AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.867

Ökad effekt på min 335i

Sida 532 av 712
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Enrita: Trodde Cobb bara hade stöd för USDM. Har de släppt på det eller gör de en specialare för dig?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Benny: ACT Street clutch eller HPF

A-Persson: det är bara att beställa den från USA (topgearsolutions.com till exempel), den kommer att funka. COBB kommer att säga att det finns inte stöd bara för att dem har inte tillräckligt med support resurser. Finns många som kör den i Europa redan. Bara beställa och installera.
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Tack för snabbt svar!
Mr
3
Mr.335
335i coupe -07
Enrita:

Man bugar och bockar för svaret. Får se om de hinner att bli nån sprutt i kärran tills det blir varmare ute igen =)
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Fick äntligen tummen ur och beställde DP, Cobb AP och DCI. IC har jag sen tidigare.
Hur viktigt är det med avskärmning till insuget eller ska jag gå på något annat först?
Kommer inte köra bana så oljekylare vet jag inte om jag behöver.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
A_Persson: du skulle inta ha köpt en DCI om du är rädd att det blir för varmt. För min del den där temp skyllnad spelar ingen stort roll om du har en bra IC.
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Enrita: Jag är inte rädd för att det blir för varmt ;)
Men däremot bör jag byta tändstift för det är inte gjort än på bilen. Har du någon bra sida att beställa ifrån?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Länk

630:- inkl frakt.
De kommer från England, så man slipper tull och moms och annat tjafs.
Jag fick dem på några dagar, riktigt smidigt. :)
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Tack Tom!
Tyvärr vill inte Topgearsolutions skeppa till Sverige så jag får hitta nåt annat ställe att beställa trim ifrån men tändstift lär ju behövas förr eller senare.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
A_Persson: VAD? kanske COBB har nu sagt till alla återförsäljaren att sluta skicka till EU annars får dem inte sälja längre. Kolla med AR design.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Varför skickar dom inte till EU??

A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Enrita: Mailar med Chris på AR design, tror han kan skicka.
Jag blev lite förvånad själv att de inte vilja sälja till EU men pengarna köpet har gått tillbaka på Paypal :/
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Bra svenska av mig. Men jag hoppas ni förstod.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Topgearsolutions har svarat min mail och han har ingen problem att skicka till EU. Problemet är deras site som kan inte hantera interntationellt shipping. Det är bara att kontakta honom, jeff, direkt via mail ;-)
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Åh fan! Får se vad Chris på AR design svarar, som det ser ut nu så blir priset ungefär i samma nivå som det jag skulle fått från Topgearsolutions men annars kontaktar jag Jeff.
Man är väl bra korkad som beställer nu till vintern men jag får se det som julklapp.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
A_persson: kom ihåg bara att säga till dem att lägga värde runt 50 USD så du betalar mindre tull och moms.
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Enrita: Det hade jag inte tänkt på, tack. Det blir ju några sköna tusingar man kan göra annat för!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
A_Persson: nackdelen är att om dem tappar eller förstör packetet då är den försäkrad för 50 USD men med allt jag har beställt och alla andra på forum här har det alldrig hänt att en packet tappades men bara så du vet kan detta hända...
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
*off topic* men va tvungen....farsan granne Mino har slängt in dubbelturbo i sin gallardo som levererar 1046 HP, den klipper både veyron & koenigsegg...kolla accet fr 100-250 runt 2:31 in i filmen! Ska se till att få med honom till eventen i vår!

Länk

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
1046 RWHP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.