AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.133

Ökad effekt på min 335i

Sida 530 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Rippe: jag vill bara se intresse . Jag har båda Cobb och Procede V5 Rev 2.5 .
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag kommer att avveckla Procede under nästa år. Den går jättebra med V4 men jag vill inte använda grejor från företag som svamlar, är opålitliga och förmedlar rent strunt. Canadensaren Dzenno har ju också visat hur mycket längre man kan komma med Cobb tune i kombination med RB-turbos. Vishnu går numer bara in en kräftgång utan att prestanda förbättras reelt och V5 är inte limpfri på högre effektnivåer.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
R1000 hör av dig när du ska beställa, sålde min Procede igår...

Kan du tipsa er Cobbsugna om att beställa via någon säljare/företag på e90post istället. Man sparar några kronor på att ta den vägen istället för att beställa direkt ifrån Cobb.
Bu
303
Bubbla
335i coupe dkg 2009
funkar cobb på euro-spec bilar?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jeff Topgearsolutions.com och yes den funkar på eu bilar. Kör cobb nu , steg 1 aggressive stock throttle response.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
flashing i garaget:
Länk
Behöver ju inte funka på alla eurobilar eftersom de inte stöds officiellt, men det är egentligen bara politik. Även om det inte skulle funka för din ECU fixas det väldigt snabbt av Rob på Cobb.
Har kört Cobb i 8 månader, så visst funkar det!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Min ECU var inte tillgängligt . Skickade filen till Cobb och dagen efter fick jag en email att dem hade lagt till min ECU . Uppdaterade AP via dator och då funkade direkt. man följer bara instruktioner här : Länk

Har man köpt den kommer dem inte att säga Sorry no game till nästa år. Det är också viktigt för dem att ha alla ecu versioner tillgängligt. Dem går inte ut officiellt i Europa bara för att dem kan inte stödja båda USA och EU för support för fullt .
Köpte min medan de sade att Eurobilar inte hade stöd, medan de också antydde att man kunde prova om man ville. Eller, man fick inte blankt nej på frågan om det kunde fixas.

Rob fixade stöd på ca 4 timmar till min Ecu, så det är inga problem. De fixar stöd om du inte har det idag...fast nu tror jag ganska många kör Cobb i Sverige, eller?
Den som vill åka Cobb kan göra det.
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Är COBB-flash/mappning ett lika bra/säkert alternativ som GIAC mappning? Det vore smidigt att bara beställa över nätet och flasha själv.
Det ska väl tilläggas att jag inte har tänkt byta någon hårdvara på min 135:a utan köra lite "safe". Dvs det effektuttaget som firman i fråga rekommenderar utan att byta IC och annat.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Allt som är steg 1 är säkert.
Tror Cobbs steg 1 kör med lite högre laddtryck än Giac, men jag litar på Cobb helt och hållet i detta fall. Deras 98 oktan mapp laddar på min bil vanligtvis runt 15 psi, vill du köra med lägre boost så kan du köra 95 oktanmappen, som på min bil laddar runt 12 psi. Loggarna har alltid sett kanon ut på min bil, så det är nog så säkert det kan vara när du inte kör original längre.
Jag kan inte uttala mig om Giac då jag aldrig kört deras saker, men vad jag hört/läst levererar de en bra produkt. Däremot så köper du deras saker till ganska ordentliga pengar i jämförelse. Du får betala för varje steg och du kan inte heller vänta in någon ATR så att du kan anpassa vissa parametrar själv. 800 U$ är ju i runda slängar 6000 SEK (om paketet går förbi tullen utan de tillhörnade extrakostnaderna), då får du massa olika mappar att välja på, samtidigt som du i framtiden kan justera vissa parametrar själv.
För mig var valet mellan dessa 2 självklart, men det finns säkert anledningar till att välja Giac, men dessa får någon annan komma med!

Enrita: varför kör du steg 1 mappen?
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Intressant! Jag ska spana in COBB lite närmare. Det står 900 dollar på deras hemsida dock. Kan man beställa billigare ifrån annat ställe måntro?
Skicka pm till olika säljare på e90post.com och fråga. 800 dollar får du loss den för om inte billigare. Har iaf för mig att jag gav 800 för min.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Agathorn: jag betalade 860 USD Shipped från Togearsolutions.com

Kör steg 1 som vinter map. Har redan dåligt fästa med den plus jag gillar inte Linear Throttle response och steg 2plus oscillera lite också. Dem släpper snart officiella version som ska ha felet fixat och std. throttle plus en steg 3 för meth :-)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
by the way min steg 1 boostar 13.5-14 psi kanske för att med större turbos nås targets med lägre boost eller för att jag är steg 3 .
Jag kollade och jag gav 855 för den.
Hej enrita.

Jag är intresserad av din Proceede.

Kan du sms:a mig ditt nummer till 0708101146 så ringer jag upp dig
Är Cobb tillgänglig för n55, om inte,någon som vet när den kommer

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.