|
Sida 528 av 712
|
|
|---|---|
|
Förstår inte riktigt argumentet att det är farsan som betalar bara för att man lämnar bort jobbet eller låter någon som är duktigare att göra jobbet göra det. Varför ska den personen jobba gratis ? Som Thomas skriver det är bättre att jobba lite extra och sedan få jobbet utfört at duktiga mekar. /Janne |
|
|
Mr_Olsson är bara avundsjuk för att hans taffliga lön som plåtslagare tvingar honom att göra allt skitjobb själv... Om Mr_Olsson lyfte blicken lite så skulle han dessutom inse att de flesta av oss här inte är 23-åringar som behöver be pappa om pengar. Det finns gott om anledningar till att låta nån annan skruva med bilen, trots att man klarar av att göra det själv! För mig är tid och tillgång till lokal två jävligt bra skäl. Åter till ämnet! |
|
|
Haha här var det livat. Joxgbg skrev : Tipsa grabbarna som driver autopower om att göra nåt åt forumet så hade man kunna dela upp den här tråden i lite oika trådar, eller skapa lite relevanta underforum! Bevisligen finns det ett stooooort intresse av att diskutera nyare bilar på detta forum, men efterssom alla trådar man skriver drunknar i frågor om varför luftamassemätaren på mormors gamla 3-serie inte fungerar (trots att den rengjordes med diskvatten förra året) så skriver man i denna tråd istället. Autopower börjar mer och mer kännas som ett ockuperat ödehus... |
|
|
Ehhh..... okej har vi några frågor på det så vi kan hålla det otroligt spännande sidospår vid liv ett tag?? eller kan vi återgå till topic? |
|
|
nytt rekord på ringen Länk! |
|
| Bomis: den där video är helt sjukt! Fasen vad han sladdar runt... | |
|
Mr_Olsson: Du kan ju gärna lägga upp en film hur det går när du flashar din bil själv istället för att anlita en firma som vet vad dom håller på med. |
|
| Mata inte trollet.... :) | |
|
Trollen brukar dyka upp här i tråden med ungefär 6 månaders mellanrum. ...och det är lika underhållande varje gång! :) |
|
| Fantastisk körning med Viper'n. Dessutom kör han ett helt äkta varv och inte Bridge-To-Gate som undantar målrakan vilket är vanligt vid test av gatbilar. | |
|
R1000: Inte så konstigt iof att många varv mäts BTG, det har ju med att många av oss dödliga bara kan mäta oss då! Så Biltillverkarna och många andra har tyckt att det var intressant att mäta BTG så vi andra kan mäta oss med vad bilarna går. mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Hej, Jag har en Procede som köptes ny april 2011 om någon är intresserad. Mr_Olsson du behöver inte oroa dig, den är enkel att installera själv så pappas plånbok behöver inte belastas ;-) Mvh /Tobias |
|
|
gubbar, jag har fått ett hissande ljud som hörs endast i kupén. låter nästan elektroniskt, det är hög diskant på ljudet. Är det någon här med liknande ljud? Det hörs så fort motorn startar, oavsätt om man står stilla eller kör. Hoppas det inte har något med ESS trimmet att göra.. |
|
| Pavel: kan det inte vara ljud system ? väldigt svårt att förstå vad det kan vara utan att höra den. | |
|
Följer det motorvarvet? Eller hörs det endast vid belastning? (det välkända polissiren-ljudet från turbosarna) |
|
|
Pavel: Kan det komma från högtalarna? Sedan jag bytte slutsteg har jag haft ett liknande ljud som följer varvtalet oavsätt om stereon är på eller ej. I detta klipp hörs det klart och tydligt Det är alltså helt ofarligt :) |
|
| Lagt in procede tillbacka, spinner på 3 .... Bilen går jätte bra. Mappar är lite beta och ska logga för shiv som ska justera fueling. Saknade den där direkt boost response, om jag sänker på 2 är det helt galet ... | |
|
ljudet består i samma skala oavsett varvtal. Tror inte det kommer ifrån högtalarna, dom e ganska tysta när ljudsystemet är på utan att motorn är det. Ska träffa heartware imon, kanske han kan kasta lite ljus över detta.. |
|
|
Någon av er som vill ha sidokjolar i spacegrå till E92 gratis? Annars slänger jag dem imorgon. Det är ej M-sport. |
|
|
Hallooj 1:shiv skrev för ett bra tag sedan ett inlägg som gick ut på att man skulle ändra några trådar i Procede Rev2 för att ändra körbarheten och sänka bensinförbrukningen något. Hittar inte det inlägget, som som vet vad man skulle göra? 2:Är det lönt att uppgradera till Rev3? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.