AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.066

Ökad effekt på min 335i

Sida 527 av 712
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Sjobusen: När min pump började strula fick jag vid minsta belastning misständningar som gjorde att bilen gick på fem cylindrar och limpade(halv CEL). Eftersom du har Giac så borde du ju ha den nyaste mjukvaran från BMW där även nån förbättring i mjukvaran på bensinpumpen ingår? Den kan ju såklart pajja ändå men har du varken fått felkoder eller CEL så kanske det är nått annat, borde inte vara en boost läcka heller tycker jag om bilen går som den ska vid full gas.

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

För alla BMW älskar i Göteborg...
Morgon träff imorgon!

Se: Länk
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Jag tog bara bilen till stertman.... har inte uppdaterat nån programvara eller så hos bmw innan trimmet las in...
Hur loggar man min bil då? Någon vänlig själ i närheten av Linköping som kan göra sånt?
Tror annars jag beställer en ny HPFP och smackar dit den nu i veckan... får vi se om det blir nån skillnad...
Om inte så vet jag iallafall att jag har en fräsch soppapump.... den kostar visst 2900:- på bmw... och det kan man ju leva med ;)

Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
om du har felkoder på pumpen sparade i felminnet så kan du ta ut det på vanliga bilförsäkringen under maskinskada
10k mil och 6år har jag iaf!
har plockat ut 6 tändspolar + tändstift och på måndag ska 6nya spridare in, rätt skönt att bara lägga 1000:- per tillfälle :P
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Sjobusen: Bilen uppdateras hos stertman med senaste mjukvaran från bmw innan man lägger in GIAC.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
OT men ändå info som kan vara bra att känna till om någon råkar ut för samma idiotiska sak.

Jag letat fel på frugans bil, min förra S60 T5. Den har gått uselt, tjuvstannat och varit mycket svår att starta. Efter behandling med BG 44K och byte av bränslefilter gick den att köra men har varit väldigt svag. Jag har kollat igenom en massa saker som t.ex. tändkurvor och spänning från lambdasonden m.m. Den har reglerat som den ska men har haft svårt att låsa på AFR 14.7:1.

Idag fick jag redan på att macken under en dag hade haft 30% diesel i bensinen. Busssigt av dem att inte meddela detta i lokalpress eller lokalradio. De har ju dessutom film på alla som tankade den dagen och hade kunnat ringt. Bilen har småryckt lite även innan vilket gjorde att jag misttänkte fel snarare än knas med bränslet. När det bara är 30% diesel i soppan varken syns eller känns det på lukten.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
2 video som visar hur snabbt uppgraderade AT låda växlar :
Länk
Länk
gr
14
grok
335i 07
Wow Enrita, otroligt bra växling!
Vad kan det vara i lådan som gör den förbättringen?
Större pump, högre tryck?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
hela lådan blev uppgraderad men för själva växling har Level 10 fixat valve body och pumpar mer olja.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
sjobusen: loggar kan man göra med BT kabel. Tycker du borde ta bilen till Stertman och låta dem undersöka varför den gör så .
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Trevligt snabbat växlingar efter uppgraderingen! Känns nästan som SMGII avseende snabbt och distinkt.

//Anders
pe
771
pea
BMW M3 E92
Enrico, har du vågat räkna på kostnaden är för din bil, kan tänka mig att du leder.......

Men det finns väl ingen som byggt om 335an lika mycket som dom du, nytt rekord?
Tror min blir billig i sammahnget..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
pea: jag vill fortfarande kunna sova på natten , så svar är nej LOL
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Saker som är billiga är aldrig kul och Enrico har ju utvecklat bilen väldigt bra.

Själv har jag kikat efter en billig vinterbil genom att jag inte använder 335 då och vill slippa åka lådbil (Volvo). Det finns ändå inte grepp för effekten i 335 och den hålls i mycket bättre skick på det sättet. Jag köper en X3 i bra skick som jag tror blir bra på vintern. Tyvärr ingen turbo utan en sexa på ynka 231 hp :-(
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Blir jätte bra Micke !
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Tack Enrico. Tror X3 kommer att få bra 60-foot tider mha 4WD och ordentliga däck även i halka :-) I högre farter än rena rödljusrejs får man bita ihop och spela ointresserad...
Lejer alla i denna tråden andra för att sköta om/skruva med sina bilar?

Halva grejer för en bil tokig är ju att bygga och pyssla själv...

Men är man född med tummen mitt i handen, och pappas plånbok där breve behöver man väl inte lära sig...

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Man ska nog inte se ner på andra för att de anlitar andra för att skruva m.m. Alla har inte verktyg, lokal, kunskap eller vana att göra det men brinner ändå för att få bilen att gå bra och gör uppoffringar för att komma dit. Ytterst gäller det ju att få till bilen som man vill, så att den går så att man kan bli rädd varje gång eller är snabbare än andras bilar eller både och beroende vad som lockar.

Jag har inga problem att förstå andra som går "köpvägen", resultatet blir ju lika roligt för det. Personligen har jag dock aldrig lämnat in ett enda fordon (med ett undantag när jag var sjuk) för modifiering eller reparation genom att jag som du kan tycka att det kan vara skoj att meka själv ibland om det gäller att få sprätt på grejorna. Skitmekande skulle man gärna lämna iväg förstås men det går snabbara att fixa saker hemma i garaget och kan man lägga pengar på annat än firmor som tar en tusing i timmen så är det ju bra också.

Folk som klagar på att andra köptrimmar är oftast bara avundsjuka på deras bättre resurser och reslutat, det är min erfarenhet. Det finns nog knappast någon i högre divisioner inom motorsport som mekar själva, är de skitstövlar för det ?....
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag skruvar gärna själv, men lämnar bort allt "skitmek" (koppling, DP's, avgas osv) till min pålitliga mekaniker.
Jag resonerar att jag då istället kan jobba över ett par timmar på mitt ordinarie jobb för att kunna finansiera det tråkiga "skitmeket".
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Sitter i rullstol och har ingen möjlighet att meka själv, men har många snälla och duktiga kompisar som hjälper mig med dom enklare grejerna som avgas, IC, kofångare och oljebyten mellan ordinarie service. Har man trimrelaterade problem får man alltid hjälp av experterna här r1000, Enrico, BigTom mfl... Mer avancerade grejer som downpipes, soppapump och bromsar fixar en annan kompis som jobbar på BMW. Pappa eller banken har inte finansierat en krona i min bil heller :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.