AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.842.431

Ökad effekt på min 335i

Sida 526 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Magnus: det är bara du som kan avgöra vilken är lämpligast för dig.
Läs på e90post om dem. Alla 3 funkar kanon.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
50/50 % känns lite för mycket. Bäst skulle vara att köra 98/99 oktan med högst 30% e85 när man behöver ladda lite mer.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Jag får testa och logga lite med olika blandningar, men en 50/50mix kan ju kanske åtminstone vara ett alternativ när man inte får tag på 98/99-oktan.

Märkligt att det ska vara så svårt att bringa klarhet i oktantalet, det borde ju vara både standardiserat och dokumenterat! Men icke...
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
joxgbg

Skriv gärna, här ang din test.....är lite inne på att testa jag med...

Kör du jb4 nu?
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Japp, jag kör JB4. Funderar på att testa en combo Cobb/JB4 framöver, får se hur mycket jag hinner/orkar pilla med det.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
joxgbg

Hur har du tänkt att göra det, dvs kombinera cobb och jb4, är det meth inblandat då eller?
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Japp, Cobb som basmapp och JB för att styra meth och höja boost när meth är aktivt. Men som sagt, det är än så länge bara en plan, får se om/när jag kommer dit...

Man blir kreativ när man har tråkigt på jobbet!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag skulle inte ge mig in en sådan combo. Antingen kör man piggy med meth eller flash.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Om man gör det under kontrollerade former och håller koll på loggarna så ser jag inte problemet. Rätt utfört så kan man dra nytta av fördelarna med både piggy & flash, fel utfört så... ja, du om nån vet vad som händer!

Jag är väl medveten om riskerna, och jag är villig att testa. Skiter det sig så tänker jag inte skylla ifrån mig på vare sig Terry, Cobb eller nån annan.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
bra joxgbg håll oss uppdaterat !
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Om du nöjer dig med dp och ic så hade jag valt Giac utan tvekan. Då har du en driftsäker bil som levererar bra varje gång. Men visst gillar man och kan man mycket om bilar loggar och värden så är väl proceden roligare.
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
En liten heads up till er som kör runflat, mina ser ut att ha kollapsat invändigt eller nåt...
Har haft koll på däcken (spec bak som har haft lite taskigt med mönster) och så här såg det inte ut för 3-4 dagar sedan:
bak: Länk

Fram har jag inte haft lika mycket koll på, men slitaget på insidan har inte sett ut så här iaf:
Länk

Utöver det konstiga slitaget på framdäcken så är det även en rejäl spricka hela varvet runt på både passagerar och förar sidan och som ni ser på bilden från bakdäcken är det ju omöjligt att säga om det har varit så där med :P

Alla skador är på insidan på däcken.
Läste nåt liknande på e90post för en månad sen eller nåt

Jocke: Menar du att någon har skyllt ifrån sig? På tex Terry?
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Nej, jag menar att jag får skylla mig själv om jag fuckar upp något. Läste du något annat?
Jocke: läste lite för snabbt trodde du syftade på någon annan.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Däcken ser ju väldigt välanvända ut men ett vanligt däck i samma dåliga skick spricker i alla fall inte som RFT. Det är säkert de hårda inläggen i sidorna som gnager sönder däcket. Möjligen i kombination med lågt däckstryck.

Har man en gång bytt från RFT till konventionella däck ska det mycket till för att gå tillbaka. Möjligen om man varje dag måste köra genom slumområden i sydafrika med extrem brottslighet :-)
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Var idag och fick avläst om jag hade några felkoder. Och det hade jag inte :(

Ni som har bytt eran HPFP, vad hade ni för symptom på att den var dålig? Har ni bytt den själva, och i så fall var det svårt?

Mitt grundproblem är att laddtrycket liksom pulserar. Känns främst på 4e växeln från ca 2500rpm och upp till 4500rpm då bilen far iväg som ett skott..
På 5e växeln pulserar det hela vägen...

Bilen har giac steg2.

Om det inte är min HPFP som är kass... vad kan det vara då? Hur beter sig bilen vid läcka på trycksidan tex? Eller om dumpventilerna läcker?

Bevakar tråden på e90post från en kille som verkar ha samma problem...

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
sjobusen: du måste logga bilen i skicka dem till stertman som kan kolla tillsammans med GIAC och se om din bil programvara beter sig konstigt med GIAC eller om du har kanske hårdwara problem.
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
@ R1000
Framdäcken har närmare 6mm kvar dock inte på innerkanten som synes på bilden, men det är inte sneslitet som att man kört för mycket camber dålig toe eller fel lufttryck!
Det är en "grop" ner i däcket om du förstår vad jag menar.
hittar inte tråden på e90post som hade samma problem fast med nästan helt nya däck..

haha jo jag hade tänkt byta till non rft till sommaren hur som helst, la till assistans på bilförsäkringen istället för att köra rft :P

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
OK Rippe, bra att du visade exempel på vilket skit RFT kan vara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.