|
Sida 525 av 712
|
|
|---|---|
| Ako_: Jag brukar rygga när någon erbjuder trim till i princip alla bilmärken...men jag VET ju faktiskt ingenting om dem. | |
| Ako_ snälla använd i din bil något som är 100% testad och som körs i massor av 335i.... | |
|
Ako_ håller fullständigt med enrita, använd tuningkomponenter och programvara som är beprövade och som det finns referenser och kunskap om här i Sverige ! Du spar både tid, pengar och besvär. /Janne |
|
|
Hej på er! Det var länge sen jag var här senast - hoppas det är bra med er! Jag har en PROcede Rev II CANbus från April till salu om någon är intresserad - skicka PM. Mvh /Tobias |
|
|
Fan jag måste vara galen eller nåt, men jag får fan inte till detta: Hur mycket vatten måste jag blanda i mina 4 liter Biltema T-röd för att blandningen skall vara 80% T-röd och 20% vatten? Så här har jag gjort fram till nu: Jag har tagit 0,8 liter T-röd och blandat det med 0,2 liter vatten. Då blir det väl 80% T-röd och 20% vatten? På 4 liter färdig vätska så blir det alltså: 4 x 0,8 liter T-röd = 3,2 liter 4 x 0,2 liter vatten = 0,8 liter Men om man tar 4 liter x 1,2 så blir det totalt 4,8 liter, alltså 4 liter T-röd och 0,8 liter vatten... Jag får inte till det! Med det första blandningsalternativet så går det åt 0,8 liter vatten på 3,2 liter T-röd, men på det andra alternativet så går det åt samma mängd vatten (0,8 liter) på 4 liter T-röd!!?? HJÄLP!! :-S (och var snälla mot mig nu... ;-) |
|
| BT: addera 1 liter till dina 4, voila..!! | |
| Såg nu att du skulle ha 4 liter färdig vätska. Då är 3.2/0.8 det som gäller. | |
|
Det är bara att slänga de 0.8 L etanol som inte går att räkna in :-) Allvarligt, det blir 1 L vatten till 4 L etanol. 1L är 20% av totalt 5 L. |
|
| Thomas: Du ska inte provsmaka blandningen, då blir det skitsvårt att räkna rätt! | |
|
Tack pojkar! Det verkar som jag gjort rätt ändå från första början, jag har bara krånglat till det lite... :) Jag får skylla på Baileysen och Amarulan jag just smuttat lite på. ...och jag har iaf kommit fram till att Amarula är den godaste av de två. ;) |
|
| hehe, Big Tom vad händer!;) | |
|
Är det nån av er som mixar med E85 som oktan-booster? Det verkar ganska utbrett bland jänkarna, och det verkar funka riktigt bra. Efterssom det börjar bli riktigt svårt att få tag på 98-oktan på automatstationer så hade det varit najs om man kunde grogga fram lite högoktanig soppa. Tänkte testa att köra en 50/50-mix med 95-oktan och E85 vid tilfälle och se hur det ser ut på loggarna. Tankar, erfarenheter, åsikter? |
|
|
Intressant Jox, publicera gärna loggar före/efter 50% e85. Det råder delade meningar om oktanvärdet på e85. Vanligen uppges att det är ca 105 oktan. Här är en länk som säger att e85 snarare ligger på 94-96 oktan (RM2). Länk Jag vet inte vad som stämmer men det borde synas bra på loggar om du först kör 95 oktan och sedan 95 och 50% e85. Då kan du se om det blir lika bra som t.ex. Shell Ultima. |
|
|
Yes, jag ska testa lite under vintern, lär inte hinna de närmsta veckorna men jag återkommer med loggar. Nån som vet om E85 har samma sammansättning i Sverige och USA? Orkar inte riktigt läsa hela wikipedia-artikeln... :) |
|
| Ja det borde vara i princip samma, 85% etanol och 15% bensin. | |
|
Hej! Hur går det här,har det blivit en race mellan Enrico värsting mot Thomas Värsting ? |
|
| Nope, det blir nästa år för min del. | |
|
Enligt OKQ8 så har vinter-E85 (E75) mellan 99-102 oktan RON och på sommaren 101-104 RON: Länk Mvh |
|
|
Den här tråden är ju helt galet lång. Får ta semester om man ska läsa hela... :-) Om jag ska montera Downpipes och IC (Macht Schnell verkar bra), vilket trim är lämpligast då av Procede v5, GIAC och Cobb? Eler kvittar det lite vilken man väljer? |
|
| Om värdena som OK ger för e85 stämmer blir det resulterande oktantalet lite lägre för 95/e85 i 50/50 blandning än Vpower. Bäst att köra 98/99 oktan plus metanolinsprut på steg 3 bilar som laddar mer än ca 15.5 PSI. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.