AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.226

Ökad effekt på min 335i

Sida 524 av 712
Ak
37
Ako_
Bmw 335 e90 M
nån som har procede rev 2 till salu?
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Jag har en till salu, den måste dock återställas innan man monterar den i bilen. Har själv inte möjlighet att göra detta. Kan tänkas säljas billigt eller till högsta bud.
Ak
37
Ako_
Bmw 335 e90 M
Hur återställerman den då? Någon som vet?
Ak
37
Ako_
Bmw 335 e90 M
Någon som vet om rev1 också måste återställas eller är det bara lägga in den i nästa bil? Mvh ako
de
176
debren
Audi R8 V10 Plus 2013
Audi A5 TFSI Quattro 2018
Joxgbg:
Först ett stort grattis!
Var det denna bilen du kollade på?
Länk

------------------------------
Porsche - There is no substitute!
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
debren: Tack!! :)

Japp det var den jag kollade på, men det blev en annan. För mycket saker som inte känns rätt med den bilen. Den saknar dokumenterade oljebyten sen 2000 mil, den hade det värsta wastegaterassel jag har hört på en N54, klarlacksläpp fram, baksärmarna söndersprutade av grus, vibrationer i drivlinan som jag inte blev klok på var dom kom ifrån, och sist men inte minst: ägaren innan mig ägde den i tre veckor innan den åter registrerades hos samma handlare!?

Fick kalla fötter och bestämde mig för att hitta nåt bättre. Blev en svart xi-touring som rullat 5400 mil som känns som ny mekaniskt, tyvärr saknar den m-sport men den har alla m-sport detaljer invändigt. I övrigt välutrustad. Tänker montera exteriört m-sport paket till våren, och kosta på mig ett par roligare fälgar.

Glad att jag hittade en bil som kändes rätt till ett vettigt pris, det är inte kul att vara billös med en nyfödd!

STORT tack till Janne (qdtjant) som mötte upp mig på Bromma och var med när affären gjordes upp, det är ovärdeligt med ett par extra ögon vid såna här tillfällen!

Sist men inte minst; kalla mig tokig, men efter att ha kört M5 E61 i ett drygt halvår så känndes 335:an så jävla mycket rappare! V10-yl i all ära, men turbo-vrid is the shit! Att dessutom inte behöva tanka var fyrtionde mil är inte heller tråkigt... :)

Nu jävlar ska här trimmas!
pe
771
pea
BMW M3 E92
Grattis Jocke till tillökningarna, men du kommer ju att missa det där roliga med att rita 11or .
Det är i och för sig ett dyrt nöje, satte förresten ett nytt rekord med min ,lyckades rita mellan 60-140 i och för sig på kall vägbana men blev lite förvånad ändå.
Vi får ta ett race sen när du skruvat upp din...
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Haha... din bil är sjuuuuk pea! :)

Ja, det blir svårt att rita, men jag kan köra i cirklar runt er i vinter!

Så här ser nya familjeracern ut: Länk

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Ako_: jag skulle inte köra den gamla Rev1 (svart box) Rev2 är mycket bättre. Återställa menas att du måste ladda up V4 firmware och mappar eftersom den är Vin locked. Du kan inte köra V5 med den. V4 är fortfarande jätte bra .
Ak
37
Ako_
Bmw 335 e90 M
Okej enrita, jag fattar mig inte på dem här återställningarna med firmwear och resten, är det nått svårt eller?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Ako_: Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
äntligen är bilen hemma och 100%......
Carlee82: Jag upplever nåt liknande med GIAC, att den inte "släpper på" full effekt föräns efter att man kört ett tag. Full effekt kommer dock innan oljetempmätaren börjat röra sig men typ de första 5 minuterna så upplever jag att inte riktigt full effekt finns men det gör ju inget eftersom jag knappt gasar över 2500 varv innan oljan är 90 grader

Angels Lie To Keep Control
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
jag säljer också min Procede REV2 om någon är intresserad pm mig.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Vad kör du för set up ? Procede Rev. 3 ?
Blev du så nöjd med COBB'en eller har GIAC tagit fram en lämplig mapp till din bil ?

/Janne
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jag kör COBB nu som funkar utmärkt med större turbos. Jag tänker fokusera nu mer på bankörning och då är flash bättre för min körstil.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Enrico , har du koll på hur de kan läsa så höga Boostvärden med den befintliga mapsensorn?
Jag menar de måste ju boosta mera än vad den är byggd för att läsa, eller är du tvungen att byta mapsensor till en som kan läsa högre tryck, risken finns väl annars att de boostar i blindo och riskerar att förlora kontroll över boosten, vilket du väl har bättre koll på vad det kostar än jag.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pea: Original tmap sensor läser upp till 21.5-22 psi . Vad COBB har gjort är att dem har skalat om den speciellt på höga varv. Motor vet exakt hur mycket laddtryck det är.
Ak
37
Ako_
Bmw 335 e90 M
hej killar, hade min bil inne på bmw för HPFP och Vanos byte, nu var den klar och bilen är hemma igen, efter att de uppdaterat bilen känns det som att den inte har samma kraft längre, stämmer det att bilen blir söligare efter deras upptaderingar, mvh Ako
Ak
37
Ako_
Bmw 335 e90 M
någon som vet nått om de här chiptrimmet för 335or

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.