|
Sida 523 av 712
|
|
|---|---|
| Jag har fått rassle nu efter COBB stage 2plus flash. Med Procede hade jag ingen alls. | |
|
PROcedes Rattle Fix är faktist grymt effektiv. ...och det bästa är att den nu är aktiverad hela tiden, även innan oljan uppnått rätt temperatur. :) |
|
| enrita: hos vem har du gjort COBB flashen? | |
| Pavel: hos mig på gatan. Finns inte för N55. | |
|
Vid vilken temperatur har oljan rätt arbetstemp? Alltså när man man dra på upp till rödmarkeringen? Runt 90 grader gissar jag men det vore kul att veta nära det är "safe" så att säga. Hur mkt är max varvtal som är lämpligt att varva till med kall motor? Jag brukar aldrig dra mer än max 3000 varv innan den är varm men det vore som sagt kul att veta med fakta, dessa två saker. Tack på förhand! =) Angels Lie To Keep Control |
|
| Jag kör aldrig över 2500-3000 tills runt 90 C | |
|
Enrita Hur tycker du cobb steg 2 funkar, jämfört med tex v5 Funderar på att kanske skaffa mig en sådan? Mvh//Sead |
|
|
cado: den funkar som en riktigt flash dvs otroligt fint och smidigt. Påminner mig mycket hur min bil gick med GIAC. Det beror på vad man vill göra med bilen och hur man kör den tycker jag. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att testa den på riktigt pga fram bromsar men den funkar jätte bra tillsammans med större turbos också. Dem håller på fixa en 20 psi mapp nu för oss med större turbos :-) hoppas att få bromsarna i ordning snabbt (är tvungen att lägga originala på....) så att jag kan ta lite pbox tider och gärna kanske köra autobahn med dem snabbare killarna med meth och stock turbos (Big tom och R1000) för att se vad den ligger nu prestanda mässigt. lådan funkar klockrent och växla väldigt snabbt också :-) Har inga ursäkt nu LOL |
|
|
Enrita Kul att höra att växelåda funkar som den ska, nu blir du svårslagen ;) Ang cobb, så låter det bra, får se hur jag gör, men det kanske blir en sån till våren, då den verkar vara smidig och bra(tror ej jag kommer att köra meth). En autobahn träff vore kul;) Men jag vill höja ett varnings finger för Mickes bil, då den verkar gå djävulskt ;) |
|
|
Jag ger fullt när oljan är uppe i 80 grader. Dessförinnan kör jag bilen som vanliga Svenssson, lungt och fint och med maxvarv 4000 och låter bli att belasta maskinen. Första 10 minuterna går den nog inte mer än med kanske 3000 rpm. Jag kör sedan ett bra tag med motorvärmare för att det skinar maskinen och för att slippa köra så länge innan den är uppe i 80 grader. Det minskar uppvärmningssträckan med ca 30%, trodde att det skulle göra mer. Samtidigt så har ju oljan då alltid en viss grundvärme vilket absolut inte är fel. |
|
|
Jag tycker inte min Procede v5 ger full effekt förän oljan är över 90 grader, kan det stämma? Sead: Jag är ju också lite nyfiken på Cobb så isåfall kanske vi kan beställa ihop under hösten/vintern? Fast finns det risk för rattle så vart man ju inte lika sugen längre. Men det problemet kanske dom kommer lösa innom kort? Har aldrig haft det på min bil hittills med Procede v3, v4 eller v5... |
|
|
...och såklart grattis till bäbisen Joxgbg! :) |
|
|
För dem som har ingen garanti kvar och är nära stockholm skulle GIAC passa bättre just nu. Deras mappar är väldigt testad och finslipad och hade också ingen rattle. Tycker också att 18 psi på låga / låg-mellan varv är lite för mycket för stock turbos. COBB säger att dem ligger i compressor map men dem måste också komma ut med något starkare där för att kunna locka lite mer folk. Det kör mindre tändning och mer laddryck medan GIAC är motsatsen. Andra sätt att trimma. På större turbos dem där 18 psi känns ganska bra ;-) Carl: tror att procede ger full effekt vid 70C , kan vara 90C också är inte 100% säkert men det är ju ingen stort skillnad. |
|
|
Grattis jocke! Har överlevt ringen ännu en gång. Att man släpper loss Newbies på en -Rent a Racecar borde vara olagligt! Enrita: Körde ESS steg 2 (E90 MT) mot Giac steg 2 (E92 MT,) senast på björkvik. Vi körde 3 drag i rad. Jämt och fint gick det. Håller med om att man inte skall ladda för mycket. Speciellt inte om man är en aktiv förare ;-) |
|
| Nice Heartware! posta lite bilder på ringen! | |
|
Enrita Laddar den 18 psi, med steg 2 + cobb flashen? Känns jätte högt, för att vara utan meth..... Calle visst kan vi göra det, men känns som att vi måste forska lite mer i detta, innan vi bestämer oss... |
|
| 18 psi UNDER 5000 varv är ingen problem . | |
|
Jahapp, då har man sålt GIAC 335an med vad ska man titta på till nästa år? Vad är ett naturligt steg efter 335an? Är lite inne på Z06a eller C63, två helt olika bilar men grymma på sitt sätt. Har även funderat på Z4an med N54motorn, någon som testat en sådan? /Thomas |
|
| Thomas: Grattis det gick snabbt. C63an är klockren. | |
|
Om du vill ha en nyare bil utan att byta upp dig i driftskostnader så hade jag åkt ner till Tyskland och plockat hem en BMW 550 f10. Med lite trim borde den bli riktigt snabb men det är ju ingen sportbil direkt ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.