AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.482

Ökad effekt på min 335i

Sida 522 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
är det ingen som har OEM skivorna fram till salu?
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
R1000: Är Du riktigt säker på det?

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Inte alls, det framgår nog rätt tydligt genom att skrev jag "borde". Men det normala vid problem med otillräcklig bränsletillförsel är att det yttrar sig där fordonet drar maximalt med bränsle. Det brukar vara en bra bit upp i varv och framträder mer och mer på högre växlar. I Enricos fall har han om jag har fattat det rätt inte heller fått någon felkod p.g.a HPFP och om jag minns rätt byttes den preventivt i samband med byte av bottendel.

th
86
theworm
Z4 3.0i
Misstänker fortfarande min pump, men kan inte se några koder med procede, stift bytta. Väntar på koder :P

Nån som vet om det är nån update på gång från vishnu, antar att dom kör lite mer stängd beta?
7-29 autotuning funkade inte så bra, alldeless för aggresivt för oss tune+dci konstaterade Shiv efter lite loggar/mailkonversation.
th
86
theworm
Z4 3.0i
Känns lite ibland som sjobusen förövrigt..
Skrik till om du kommer på nåt mer!
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
theworm ---> Upplever du att du måste gnugga längre med startmotorn?
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Boys!

Sålde M5:an i torsdags och skulle bara åka och hämta 335xi:n som jag länkade till häromdagen. Så blev det inte...

Vid lunch i fredags gick vattnet för min fru. Där stog jag utan bil och var helt lost! Lånade svärmors Opel och drog till sjukhuset. Väl där insåg vi att det inte skulle bli något barn än på några timmar, så jag bestämde mig för att dra och kolla på bilen ändå!
Självklart var det en jävligt dum idé, mina tankar var ju på helt annat håll.

Väl där så visar det sig att bilen inte var vad jag förväntade mig. Klarlacksläpp, stenskott, wastegates som låter som solvallatravet när man står på tomgång, och enligt serviceboken så var oljan inte bytt på 4000mil och bilen hade uppenbart varit trimmad. Riktigt besviken och lite irriterad så kastar jag och farsan oss in i bilen och kör tillbaka till Göteborg, där jag nu fick hyra en Renault Megane...

Väl hemma igen på kvällen uptäcker jag att jag inte vet var min laptopväska är, den innehöll ALLT: postväxel på en kvarts miljon kronor, laptop, ipad systemkamera osv... Paniken tilltar och där står jag nu med en fru som snart ska föda, en hyrbil och inte en jävla aning om var jag har gjort av mina grejer.... FAIL!!!

Men, efter en stund så insåg jag att det bara var att skita i det materiella och fokusera på uppgiften, och det gick kalas! I lördags morse kom vår lilla kille, och jag är nu en sån där fånleende förstagångs-farsa... :)

Väskan låg i bilen jag provkörde hos handlaren, och alla grejer kom tillbaka. Puh...

---- END OFFTOPIC ----

Jag måste ha en bil typ NU, och jag vill absolut ha en 335 touring. Jag har några frågor:

* Hur illa är det med wastegate-rassel? Kan man skita i det och fösöka stå ut med det, eller ska man bara undvika en sån bil?

* Hur mycket mer anser ni det är värt att betala för en LCI givet att det är samma utrustningsgrad?

* Hur ska man värdera fyhjulsdrift?

* Nån som vet om XI-systemet har några vanliga fel man ska se upp med?

* Vad kostar det att eftermontera M-paket exteriört? Pre-LCI fronten utan M är inte kul!

Och sist men inte minst, är det nån av er stockholmare som skulle kunna tänka sig att eventuellt åka och kika på en bil i Stockholm och ge mig en second opinion? Jag vill inte lämna frun och lillkillen i onödan.

Sist men inte minst: vet ni om någon schysst 335-touring som är till salu så kontakta PM:a mig! Har en begränsad budget, så bilar för 400k går bort oavsett hur fina dom är.

Sorry om det blev långt och osammanhängande, har inte sovit vettigt på ett par dygn nu.... :)

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Grattis joxgbg! WG rattle fixar du med trimmet LOL
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Joxgbg>> grattis! Hojta till om du vill ha hjälp att kolla bil i Sthlm! Mvh
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
joxgbg: Grattis till barnet!!!! :)

Behöver Du hjälp med att titta på en bil runt sthlm så är det bara att höra av Dig.

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
Visa användare
78
magnushansson
BMW 335i Coupé, 2007
Hej grabbar. och kanske nån tjej?

Jag har just skaffat mig en vit 335 Ci. :-)
En drömbil för mig :-) Bara den inte rasar...

Nu är jag lite sugen på att trimma och tänkte mig Vishnu v5, DP, Avgas och insug till våren. IC får bli senare.

En liten fråga:
Går bilen igenom besiktningen med catless DP?

Mvh Magnus

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
magnushansson: om du behåller mellan kattarna går den igenom utan problem med Vishnu V5 och en snåll mapp några här har. Jag gick genom med 100 cell race kattar.
Grattis till bilen.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Avgas och insug är väl inte så dåliga? V5, DP och IC måste väl vara det första som behövs bytas eller har jag missat nåt?

Mvh
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag skulle ha monterat V5, DP's, IC och insug först.

Originalavgassystemet är faktist riktigt bra.
Visa användare
78
magnushansson
BMW 335i Coupé, 2007
Tack :-)
Ok, bra tips där.
Då siktar jag på DP och IC först då.

Fast jag skulle nog vilja ha lite mulligare ljud också.
Inte så mycket högre, men gärna dovare.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
magnus: lägg in dps först sedan får du avgöra om det räcker eller inte.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Ett stort grattis JOCKE!!!!
Jo
211
JockeX
Touareg
Grattis till lillikillen jocke. Jag är nyfiken när du säger wastegate rattle vid tomgång... hur menar du då? normalt sett revvar man och hör skitljudet när varvräknaren faller. Maskinskadan täcker att fixa problemet, men försäkringsbolaget kanske inte gillar att man köper en bil och direkt efteråt passar på att byta turbo...? Farligt är det inte, men det är inget roligt ljud :(

Min fru vill att vi byter till en 5-serie så vi får mer plats, men jag kommer inte ge upp min 335 touring i första taget tyvärr ;)
Cartéen
STORT grattis Jocke!! Kan tänka mig att du går omkring som en stolt tupp nu :-).
Jag hade WG rattlet på min gamla 335:a när jag köpte den. Väntade några månader och lämnade in den på BMW. Allt gick på motorförsäkringen samt självrisk på 2000:- så inga konstigheter.
Om du behöver hjälp med att åka och kika på något objekt här i Sholm så är det bara att säga till.

jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Tack för alla gratulationer! Och stort tack till alla er som erbjuder sig att hjälpa till, jag hör av mig när det blir aktuellt så får vi se om det passar nån av er att åka och kolla.

JockeX: det skramlade vid när varvet sjönk, med det skramlade rätt rejält även när den stod på tomgång.

Det låter ju dock som om den samlade expertisen inte tycker att det är värt att dissa en bil bara för att det rasslar lite, så jag får väl ha det som ett argument när jag prutar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.