AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.076

Ökad effekt på min 335i

Sida 521 av 712
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Så, M5:an är borta, är detta rätt bil att lägga pengarna på? Länk

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
jätte fint. lite för dyrt kanske?
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Håller med dig på båda punkterna Enrico! Priset ska nog kunna justeras till rätt nivå. :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
AT Lådan är på och funkar klockrent! hämtar bilen imorgon hos Stertman :-)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Härligt Enrico !
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
tyvärr har Stertman upptäckt att mina framskivorna bells är lite cracked vid skruvar :-( så kommer att ta det lungt på lördag och köra bara upp till 200 eller något för att undvika stora imbromsningar ...
Länk
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Enrico: Jag är ledsen men jag tycker Du försöker ta Ditt liv om Du kör med dom där skivorna, såg hur dom såg ut igår och jag blev livrädd!

Fan jag gillar Dig för mycket för att Du ska dö eller hamna i en allvarlig olycka!

Dom där skivorna är väldigt trafikfarliga och jag tror inte Du förstår vad som händer när en bromsskiva lossnar/gör av!

Länk

Jag har sett grejer som detta hända och jag tror Du behöver ta en funderare vad som är viktigast!?
Att köra eller att ha kvar bilen och dit liv!?

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Grejorna ska ju ändå kasseras så en temporär lösning om nya skivor saknas f.n är att fixera dem på plats med rejäla punktsvetsar, runt om och där det är sprucket. D.v.s om det går att göra utan att behöva ta till vinkelslipen sedan för att få bort dem. Men det gäller ju att inte bromsa hårt i onödan ens då, utan se till att det finns bra broms om det plöstsligt händer något i trafiken.

Håller med om att det inte är lämpligt att köra med dem som de är.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Jimmy: jag ska inte köra imorgon ;-) tack för ditt inlägg. Efter jag såg dem fattade jag direkt beslutet att det är för farligt. Körde hem som en tant och kommer inte att använda bilen tills dem är fixad. Tråkigt att det blev så. Bilen går skit bra nu med nya AT låda.
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Nu är man hemma igen efter besöket hos Stertman.
Bilen är laddad med giac steg 2 och går som ett as när man trycker på och vavet kommer upp runt 5000rpm... :)

Men har fått ett litet problem på köpet tyvärr....

Symptomet uppkommer lättast när man trycker på från lägre varv... ca 2500rpm.... då liksom pulserar laddtrycket känns det som... upp till ca 4500rpm... då bilen far iväg igen....

Jimmy på Sterman misstänker att det kan vara min högtryckspump som är på väg att ge upp? Vad säger resten av panelen här?
Ni som bytt eran pump, hur var era symptom när den blev dålig?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Någon som har oem fram bromsskivor och belägg till salu?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Sjobusen: pumpen är en vanligt problem på n54 motor.
Testa lite mer men du ska få koder om det är pumpen efter ett tag.
Visa användare
76
JerdaN
E71 X6 30d -11
Tjena!

Som nygammal Autopower-medlem har jag följt denna tråd ett tag utan gjort något inlägg i den... Idag däremot, efter att dagen till ära ha bytt bort min 525 -05 till förmån för en manuell 335i -07, känner jag att det är dags att presentera sig närmare för er 335-skaran. Daniel var namnet, snart tjugo-femton år gammal och bor i Karlstad. :)

Bilen jag skaffat är orörd E90 som har gått 11685 mil. Meningen är att den ska rulla året runt och funka för allt som det innebär.

Som E9X-nybörjare kommer det säkert komma flera dumma frågor i början, men samtidigt tror jag ingen här begär att någon ska sträckläsa tråden hela heller. ;)

Back to topic!

//Mvh Daniel
carl530
Grattis till en mycket fin bil
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jerdan: Grattis till en grymt skön bil! Satsa på en större intercooler och någon av de välkända mjukvarorna t.ex Procede, Giac, JB4, Cobb så kommer du ha runt 380hk i motorn och du kommer inte ha några problem med besiktning och antagligen inga problem med koppling, växellåda eller så trots att bilen rullat rätt långt.

Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
joxgbg: Le Mansblå är en jäkligt cool färg, har fått många komplimanger om just färgen :)
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Jerdan: Jag har kvar lite grejer till min 335a och bor i Karlstad.
Led angeleyes, led regskyltbelysning, xenon look till dimljus (e90 M-sport) och en intrecooler.
073-8328767 om du är intresserad.
Visa användare
76
JerdaN
E71 X6 30d -11
Tack ska ni ha grabbar! :)

Wetterstrand: Helt klart intressant! Maila mig på jer_dan(a)hotm.... så snackar vi vidare. :)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Enrico, HPFP borde ge mer problem på toppeffekt än på mellanvarv om den knasar.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Om det är någon som är intresserad så finns det en Procede RevII till salu.
PM:a mig =)

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.