|
Sida 520 av 712
|
|
|---|---|
| Pavel: berätta lite mer hur bilen känns nu! Är det en markant skyllnad? Hur går den ? | |
|
enrita: jo, N55 e sämre. Jag hade ju den sista årsmodellen N54a, men den var jag ju tvungen å totalkvadda :( Det är bara att trimma N55an så gott det går. Ska beställa downpipes nu, catless såklart.. Joxgbg: Du vet ju att jag gillat å ta min tid med sånt här, sen lyckades heartware övertyga mig till slut! Grattis förresten till det kloka valet! E91 335xi kommer klä dig snyggt. |
|
|
Jocke: Har en Big-Tom avskärming till luftfilter. Om någon vill köpa den så kan jag ta med den till Björkvik nu på Lördag. |
|
|
+ även ett Cooling Mist meth kit till salu Joxgbg |
|
| enrita: Vad kan man säga... bilen känns jävligt stark! :) gott om kraft i botten som håller i ända till 6k rpm, då e det dags att växla. Det är en STOR skillnad mot original! kan inte fatta varför jag väntade med att trimma.. Nu e jag sugen på mer! | |
|
Big Tom: Tack, det känns tryggt att återgå till hemmaplan! :) Carlee82: Precis vad jag behöver! Är rev2 den senaste hårdvaran? Jag har ingen koll på proceede, har en JB4 som jag ska börja med, men det vore kul att testa "andra sidan"! Coolingmist har jag ett kit liggandes, men de andra grejerna köper jag så fort bilbytet är utfört! Pavel: SKa bli jävligt spännande att se hur din bil går! Ska bli riktigt kul att köra 4wd, för en gångs skull kanske vintern kan bli lite kul! :) |
|
| Welcome back Jocke, jag har ett par slitna bakdäck. Ger ca 40 hästar :) Dumpar du m5:an | |
|
Joxgbg: Visst hör av dig när det är dags, kommer nog inte slänga ut grejerna på blocket den närmaste tiden. Proceden är en v3 rev2 så jag har kunnat uppgradera den till allt som släppts hittills dvs Procede v4 och v5, bilen hade också fina avgasvärden på besiktningen nu i våras trots okattade downpipes men har inte stenkoll på om den kommer bli utdaterad men det finns det nog nån här som vet..??;) |
|
| senaste Procede är Rev3 med native USB sladd, lite lull lull för MT bilar (2 step rev limiter och flat foot shifting) plus uppdatering på resistor som ger mer bränsle och mer kontroll över tändning (det senare kan man fixa själv om man bara byter resistor på sin REV 2 och kallas för REV 2.5) | |
|
Tack Enrico, hängde inte riktigt med på allt där i vanlig ordning men men ;) Flatfoot shifting har jag dock hört talas om till Mitzu EVO men visste inte att det fanns till våra bilar, coolt! Vad säger folk om det, blir bilen nått snabbare eller är det bara för att göra den manuella lådan lättare att använda för jänkarna? ;) |
|
| Flat foot är inte 100% släppt från Vishnu men kan bara användas för MT lådor och drag racing men den säkert kapa också tid på våra Flygfält racing. | |
| by the way Stertman håller på installera min låda och byta spridaren 1-2-3 nu. På torsdag har jag bilen och om den funkar som det ska kommer jag att se mest av er på lördag. Vädret ser låvande ut och kall luft :-) | |
| Fan va kul enrita! håller tummarna för att din bil blir klar. | |
| noob fråga,,,, men vad händer på lördag? | |
| Pavel kolla dina PM | |
| enrita>> behöver lådan köras in? | |
| Bomis: nej dem sa drive it like you stole it LOL men jag ska köra hela fredag eftermiddag lungt . Att man tar ledigt från jobbet för att köra in låda :-) | |
|
Ha ha!! Härligt Enrico! :-D Det finns vissa saker som är viktiga här i livet! ;) Jag kanske också måste ta en dag ledigt när min koppling skall köras in? :-D |
|
| haha, underbart enrita! | |
|
Mycket trevligt Enrico och hoppas att lådan presterar det du förväntar dig. Och byt oljan i lådan lite oftare :-) /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.