AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.194

Ökad effekt på min 335i

Sida 520 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pavel: berätta lite mer hur bilen känns nu! Är det en markant skyllnad? Hur går den ?
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
enrita:
jo, N55 e sämre. Jag hade ju den sista årsmodellen N54a, men den var jag ju tvungen å totalkvadda :( Det är bara att trimma N55an så gott det går. Ska beställa downpipes nu, catless såklart..

Joxgbg:
Du vet ju att jag gillat å ta min tid med sånt här, sen lyckades heartware övertyga mig till slut! Grattis förresten till det kloka valet! E91 335xi kommer klä dig snyggt.
Jocke: Har en Big-Tom avskärming till luftfilter.
Om någon vill köpa den så kan jag ta med den till Björkvik nu på Lördag.

Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
+ även ett Cooling Mist meth kit till salu Joxgbg

Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
enrita: Vad kan man säga... bilen känns jävligt stark! :) gott om kraft i botten som håller i ända till 6k rpm, då e det dags att växla. Det är en STOR skillnad mot original! kan inte fatta varför jag väntade med att trimma.. Nu e jag sugen på mer!
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Big Tom: Tack, det känns tryggt att återgå till hemmaplan! :)

Carlee82: Precis vad jag behöver! Är rev2 den senaste hårdvaran? Jag har ingen koll på proceede, har en JB4 som jag ska börja med, men det vore kul att testa "andra sidan"!
Coolingmist har jag ett kit liggandes, men de andra grejerna köper jag så fort bilbytet är utfört!

Pavel: SKa bli jävligt spännande att se hur din bil går!

Ska bli riktigt kul att köra 4wd, för en gångs skull kanske vintern kan bli lite kul! :)
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Welcome back Jocke, jag har ett par slitna bakdäck. Ger ca 40 hästar :) Dumpar du m5:an
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Joxgbg: Visst hör av dig när det är dags, kommer nog inte slänga ut grejerna på blocket den närmaste tiden. Proceden är en v3 rev2 så jag har kunnat uppgradera den till allt som släppts hittills dvs Procede v4 och v5, bilen hade också fina avgasvärden på besiktningen nu i våras trots okattade downpipes men har inte stenkoll på om den kommer bli utdaterad men det finns det nog nån här som vet..??;)

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
senaste Procede är Rev3 med native USB sladd, lite lull lull för MT bilar (2 step rev limiter och flat foot shifting) plus uppdatering på resistor som ger mer bränsle och mer kontroll över tändning (det senare kan man fixa själv om man bara byter resistor på sin REV 2 och kallas för REV 2.5)
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Tack Enrico, hängde inte riktigt med på allt där i vanlig ordning men men ;) Flatfoot shifting har jag dock hört talas om till Mitzu EVO men visste inte att det fanns till våra bilar, coolt! Vad säger folk om det, blir bilen nått snabbare eller är det bara för att göra den manuella lådan lättare att använda för jänkarna? ;)

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Flat foot är inte 100% släppt från Vishnu men kan bara användas för MT lådor och drag racing men den säkert kapa också tid på våra Flygfält racing.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
by the way Stertman håller på installera min låda och byta spridaren 1-2-3 nu. På torsdag har jag bilen och om den funkar som det ska kommer jag att se mest av er på lördag. Vädret ser låvande ut och kall luft :-)
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Fan va kul enrita! håller tummarna för att din bil blir klar.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
noob fråga,,,, men vad händer på lördag?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Pavel kolla dina PM
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
enrita>> behöver lådan köras in?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Bomis: nej dem sa drive it like you stole it LOL men jag ska köra hela fredag eftermiddag lungt . Att man tar ledigt från jobbet för att köra in låda :-)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ha ha!! Härligt Enrico! :-D
Det finns vissa saker som är viktiga här i livet! ;)

Jag kanske också måste ta en dag ledigt när min koppling skall köras in? :-D
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
haha, underbart enrita!
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Mycket trevligt Enrico och hoppas att lådan
presterar det du förväntar dig.

Och byt oljan i lådan lite oftare :-)

/Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.