AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.530

Ökad effekt på min 335i

Sida 52 av 712
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Hillstreet ! Har sagt att det är ca 400-450 hp i bilen efter som jag inte riktigt vet .Men om du har ca 360- 365 på hjulen som det skall vara med mitt trim enl vad jag läst ,och kör på 109 oktan (ökar väl ca 20 rwhp) som jag har gjort så blir det väl i motorn där nånstans eller !?
380 delat i 0,85 = 447
mycket handlar väl om hur det går i starten med!?

Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Kraxx: Gissningsvis är det mer 400 än 450 med tanke på att du inte kör ifrån RS4an och har problem med E55an.
Har du bänkat bilen?

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Nä ! Jag har inte bänkat blir lite mer jox till våren
nu åker vinterdäcken på :-)

problemet är att bilen går in i safemod när den blir varm
tappar några psi då vilket hände ett par gånger på Björkvik
även mot RS4A:N

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Kanske du behöver uppgradera Oil Cooler ;-)
He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Hur går det med flashen? Ingen som kan kommentera?

Jag har goda nyheter. Skall montera in den svensk tillverkade diffen för test i slutet av nästa vecka ^_^. Håller tummarna!

Provade också V3.1 med agressiv mappning. Bilen laddar mycket jämt nu.
Inget tapp någonstans. Yippi!

Kraxx. Hänger du med till M5board nästa år eller?
pe
771
pea
BMW M3 E92
kraxx, hade liknande problem när jag beta testade V3, den tappade turbotrycket mest på 4 an o 5an,den gick ner till c.a 10 psi dock ingen limp.
Det visade sig vara en funktion "premature throttle closure" en säkeretsfunktion som löstes med en annan mappning.
Kan se sänkningar fortfarande i turbo trycket med kanske 1-1,5psi men då beror det på att jag kört väldigt hårt, lösningen nu är en intercooler.
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
PEA ! Låter väldigt likt det jag råkade ut för :-)
men intercooler beställd .Det blev en Helix ,samt att jag kommer att få en ny mapp inom kort
det är ju inte kul att testaq den nu dåligt med fäste :-) vinterdäcken är på :-)

To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
Heartware: flashen jag hade var TOTALT FIASKO med limps mm mm, tyvärr.

Nu är det Procede som gäller för min del, känns bara onödigt med annat när V3.1 bara blir mer perfekt för varje dag!

Diffen ska bli skoj att höra mer om, lycka till!
Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Hartware ! Jo det blir med all säkerhet m5board om jag får och det finns plats !

He
360
Heartware
E90 AW 335i 2007 M-Tech
Standard!

Kraxx, Jag fixar!

Kr
147
Kraxx
335 i Touring -07
Vore ju fint om man kunde lägga sig i typ koma och vakna upp sådär i slutet på April så man slipper den här djä**a vintern man får krupp på denna :-)

Någon som har monterat DP på sin bil?
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Tänkte jag skulle gå vidare med mitt trim!! Har just nu Procede 3.1 (Betamappen)och dual-cone luftfilter. Tyvärr räcker det inte längre, man vänjer sig för fort tyvärr.
Har inte haft tid att sätta mig in i allt pga allt jobb osv så hjälp mig lite.....

Vilka downpipes ska jag ha och ska jag skippa cattarna?? Vilket system ska jag då ha?? Ljudet e viktigt för mig??

Har det hänt nått mer med intercoolern som ni skrev om??
Och Pea! E fruktansvärt nyfiken på den svenska diffen!!!

Tänkte jag skulle beställa grejerna snart... Vad ligger priserna ungefär på dessa prylar??

Tacksam för svar.

//Roger...

To
301
Tobias1980
328iA Touring -13
Mini Cooper -15
rolle10:

Kort svar: Köp AR Design cattade downpipes och Helix intercooler, ca 1000 dollar styck. Shiv kommer snart med spcialanpassade mappar för denna konfiguration, förvänta dig ca 390 hästar på bakhjulen!

Skippa inte cattarna då du får strul med felkoder, avgastester, service och vår miljö blir faktiskt förstörd för att vinna 5 hk.

Köp inte catback - det ger inte mer än 5 hk.. kör "golf tee mod" för mer ljud.

Mvh
/Tobias
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
AR är jätte fina, köpte en set utan kattar. Helix intercooler också på väg :-)
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Tobias..

390 hästar på bakhjulen låter trevligt!! Kör redan med "golf tee mod".
Vill inte skippa cattarna, så det låter bra för mig, tack för ditt blixtsnabba svar!!

//Roger..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Det finns redan en Katt i mitte som ska räcka för avgastester och miljö + Service det är väl detsamma, man får väl inte sätta på downpipes some är inte origina. Felkoder kan man fixa me O2 simulator också. Jag bara tänkte om jag ska köpa större downpipes då ska dem vara utan kat annars kan man väl köra med dem originala.
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
E nog dåligt insatt i 335:an?? Men hur många cattar finns det??
Sitter det cattar i downpipsen också?? Känner mig gammal just nu, skratt!!
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
yup 1 set kattar precis i mitte av Downpipes och 1 set i mitte.
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Tack.
Trodde downpipsen var olika om det var cattar eller inte längre bak!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.