|
Sida 516 av 712
|
|
|---|---|
|
Ako: du har 2 möjligheter (lådan innehåller 10-11 liters): 1. byta hela tråg och filter och lägga in 6-7 liter original olja. 2. byta hela tråg och filter , gör en flush för att kunna ta ut ALLT olja och lägga in 10-11 liters Redline D6. Jag skulle absolut inte mixa 2 olika olje typ. |
|
| okej då är det 11 liter som gäller o lägga in | |
|
lädan är klart och skickas imorgon :-) antagligen det behövs ingen inkörning : Länk Länk Länk Länk uppgradering hade: High energy clutches-The clutches are designed to work with our vb to handle the power Front pump upgrade-The pump works with vb to maintain pressure and to keep transmission cool. Valvebody upgrade-The vb is to send the signal to clutches to handle the power Torque converter-The tc is used to tune for change in torque in engine. (lowstall) And special clutch for lockup |
|
| Nice Enrico!! Ska bli kul å se vad bilen går för nu. Dyr historia, kan jag tänka mig. | |
| Härligt enrico, håller tummarna för att de får ihop bilen åt dig fort :) | |
|
BigTom: Det jag ville få fram är att bilen är körbar med steg 1 även med original IC. |
|
| Visst är den körbar, men att inte veta med säkerhet att bilen skall leverera 100% när du sänker pedalen mot mattan är grymt störande och misslyckat om du frågar mig. | |
|
Big Tom RS4: Självfallet så tror jag på vad du säger, får se på Sviesta nästa månad hur den går då. Törs nog inte ladda på så många fler ggr vill bara fastslå bilens toppfart med gps. Får nog aldrig tillfälle att prova fullt en varm sommardag då jag nog har fått min F30 då. |
|
|
Skulle också gärna se din bil in action Enrita. Filma hastighetsmätarn och platta på fullt kanske? Vore kul att se med den monstereffekten =) Angels Lie To Keep Control |
|
|
Hades in Flames, jag har en liten film men bara upp till 2X0 mätarfart.. Filmat med min Nokia N8. |
|
|
Hades, såg inte att du skrev till Enrico.. Jag har absolut ingen film :o) |
|
|
Vill bara meddela att det blir flash av bilen tidigt nästa vecka. Återkommer med intryck efteråt. Letar IC nu... Ajvar..... Jag vill ha dina rims! Hör av dig bros.. |
|
| Pavel: vilken flash? | |
| Pavel: det var fan inte en dag för tidigt! :) | |
|
Enrita: Det får jag inte säga än ;) joxgbg: jag måste vara den enda 335an i landet som kört så här länge med originalmappen! iaf, kommer bli kul att börja modda bilen för stage2, håller på och kollar vilken IC och DP som är best för N55an.. Jag lär få heatsoak snabbt med bara mjukvara.. |
|
|
Tänkte montera bakluckeläppen från antingen M3 eller kolfibervarianten från Performancesortimentet. Gör dom nån nytta i höga hastigheter eller är det bara kosmetiskt? |
|
| Bakluckeläppen är bara kosmetisk. Det du kan göra för att förbättra stabiliteten i höga farter är att styva upp chassit med håradre fjädrar och bättre (monotube) stötdämpare. Det gör stor skillnad som verkligen känns och märks. | |
|
Jag har en st Big Tom avskärming till öppna luftfilter. Kan ta med den till Björkvik den 24 september. Säljes för 500:- |
|
|
Dp är på plats Tack Calle för hjälpen! Mvh//Sead |
|
| hallo killar, nån som vet om de här agency power downpipsen är bra..? vilka downpipes föredrar ni? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.