|
Sida 515 av 712
|
|
|---|---|
|
så här ser en AT låda ut öppnad : Länk Länk Länk Länk Länk |
|
| Heades: 430-440 hk, manuell. | |
| Enrico: Din bil blir säkert klar till 24e. När skickar du i Giac i den eller ska du köra PROcede? | |
| Roma: jag tror inte den blir klart. måste också köra in låda . GIAC har ingen mapp för min bil tyvärr . Kör Procede . | |
| enrita har en fråga till dig, vad har hänt med din bil..? är det av trimmet eller...? mvh | |
| Ako_: yo det är trimmet . Låda gillade inte dem över 500 hästar jag fick ut av det LOL | |
| jag kör också med en AT låda, vad rekomenderar du som max effekt på dem? har procede v3 samt en ic som big tom har, tänkte byta oljekylare, simota carbon insug, och raka rör..:P | |
| Solänge du inte kör Större turbos är det ingen problem. | |
| finns det några klipp på din bil när du drar på, är väldigt intresserad utav hur den går..:)? | |
|
Jag har haft några max repor visserligen på natten med hög luftfuktighet men två repor upp till 270-280 går utmärkt märker inte av nån tappad effekt oljetempmätaren visade inte mer än 110 grader. Min åsikt är att det är klart överdrivet om man inte kör som en blådåre över en längre sträcka på flera mil. |
|
| Det är INTE överdrivet. Tro mig. | |
|
Big Tom RS4: Jo, men ni har ju mycket mer effekt än vad jag har. Jag har då inte haft några problem och jag har inte fegkört. |
|
|
Gör om samma sak en varm sommardag och återkom sedan. Det finns inget mer störande och irriterande än när effekten plötsligt är puts väck. |
|
|
Med original IC och Cobb (98 oktan mapp) ökade tempen i insuget 11 grader när det var 24 grader ute, på en repa från 2:an till fyran. Att man behöver en större IC om man håller på så ett tag är korrekt, däremot så droppade temperaturen direkt när jag slog av, inte ner till startpunkten utan 4 grader över. Alltså, ca 20 sekunder efter att jag släppte av max på 4:an var originaltempen nästa tillbaka, de sista graderna är dock problemet eftersom allting ackumuleras. Skall man köra mer än några repor, så funkar inte original IC längre under varma sommardagar. Om man kör Giac Steg 1 så är man ju mindre känslig än jag på 98 mappen, eftersom laddet ligger högre för mig. Ju varmare desto mer problem får man, i tropikerna har man heat soak så fort man står still vid en trafikljus. Äntligen är den där jobbiga sommaren fylld av heat soak, sol och hudcancer över! |
|
|
Jag installerade min Procede+DCI på våren och då gick bilen olika varje gång man gasade ur den. hade man stått på tomgång nån minut en varm dag gick den typ som orginal! Dock fick jag inga limpar men rejält nerställd effekt så jag tröttnade efter två veckor! Har ett Forge IC kit till salu om nån är sugen men man märker nog knappt nån skillnad förän i vår. |
|
| Enrita, har fått hem den här redline d6 at oljan, idag var jag inne på verkstan och mekanikerna sa att den oljan inte är för våra lådor kan det stämma? Eller är det bara o hälla in? Kanske därför din växellåda la av? Hur länge har du kört med redline? Mvh ako | |
| Ako_: jag har alldrig kört med Redline D6 men kommer att göra det snart. Företaget som uppgraderar min låda har frågat Redline i usa och dem sa att det är ok . om du kollar på deras hemsida står det också att det är ok. | |
| a jag får väl testa det skulle lådan gå så e det juh bara och byta ut den..:) Ingen som säljer procede v5? | |
| Ako_ : tänk på att när du tar bort olje tråg då har du fortfarande runt 4 liters i låda som du kan inte ta ut utan att göra en helt flush. | |
| okej nu hänger jag inte me riktigt.. flush? kan jag inte fulla på me redline oljan efter att jag tagit ut all oljan i växelådan, måste man få ut alla oljan eller kan dem 4 litern vara kvar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.