AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.071

Ökad effekt på min 335i

Sida 512 av 712
Hades, den E93 jag skulle testa mot är inte tillgänglig längre. Tror inte heller att jag tar en M3 men en E93 borde få jobba upp till 80-90 iaf
Ok, det var synd att den inte finns kvar, det hade varit kul att se skillnaden irl. Jag tror inte heller en steg 1 har särskilt mkt att säga till om men det är så svårt att "se" skillnaden framför sig bara genom att läsa prestandasiffror

Angels Lie To Keep Control
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Effekten är ju inte direkt någon wow upplevelse i M3 e90 jämfört med steg1 335a JB4.
Visserligen körde jag inte med power läget, gör det stor skillnad?

Måste nästan passa på att fråga här inne, vad ni bytt till eller tycker man skall byta till efter 335an? Va oväntat lätt att få sålt 335an så nu står man här som ett frågetecken.

Leter m3 e90. Även varit sugen på en c63 amg, fast den verkar var nått brutalt törstig. Va finns det mer för bilar i samma klass? RS4 går direkt bort...

Tycker själv precis som du att det är svårt att i dagsläget hitta någon vettig ersättare till 335:an. Snål och relativt snabb. Var på väg att byta i våras, men efter att kollat lite så bestämde jag mig för att ha kvar den en stund till.
C63:or är trevliga, men precis som du säger är de törstiga.
Nya S4:an är ju ok, precis som S5:an. Ganska lik 335:an om man ser till motor.
Annars har jag sneglat på Jaguar Xkr-s, som verkar trevlig, lite dyr och inte särskilt praktisk men iaf ovanlig ocn snabb.

Man får vara nöjd med att det är angenäma problem att lösa!
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag skulle gärna byta till en BMW 550 f10 om några år, lär bli ruggigt snabb med BPU trim. Annars är ju dom kompressor matade AMG Mercorna lätta att få fart i men nej det är inget för mig innom dom närmaste 15åren ;)

Byt till 335d LCI, vill se en massa sådana och en tråd Ökad effekt på min 335d.
350-400hk och låg förbrukning är definitivt något, Ghostrider är väl förbi 400hk i sin 335d.
Tobba_:
Jag har bett min säljare att lägga en bevakning på en M3 E90/92 hittar jag ingen lämplig före årsskiftet så blir det en F10 335i under våren/sommaren 2012.
Carlee82: Jag håller med, jag hade gärna skaffat en 550 F10. Jävla komfortmonster det måste vara och riktigt snabb redan original. Mmmmmm den i trimmad version =)

To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
550i verkade lite intressant, tycker dock 5-serien blir lite väl stor för min del.
Den ultimata bilen för min del hade nog varit en 350i, vilket dom med all sannorlikhet inte kommer att tillverka :D
Undra vad som kommer i den nya modellen på m3an?

Kanske endå får bli en E90 M3 LCI till våren, borde ju tappa endel nu när nya 3-serien släpps. Det enda som känns sådär, är la att det skulle bli min tredje e90.

More: Visst går det att få fart och ekonomi i en diesel, men du får aldrig den där sista kicken i en oljeknackare. Åkte 330d med promotech + box innan jag köpte min 335i. Körglädjen i 335an var helt enorm jämfört.
Sen är jag väldigt skeptisk till att d modellerna blir så snabba även fast dom har imponerande effekt siffror.

th
86
theworm
Z4 3.0i
Någon som bytt sin HPFP?
Fått känslan att det är vanligt i USA men inte här.. Men jag har fått längre starter ibland och tycker att den kan "rycka" till ibland när man krypkör.

Har aldrig bytt batteri, kan det va så lätt? Den har varnat på bat. väldigt snabbt om man sitter o väntar i bilen utan motorn igång.

2007 E92 MT med procede.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Theworm: Jag bytte min förra året och det är vanligt på svensksålda me. Men min bil limpade och och misstände när den började bli dålig men det kan ju arta sig på många sätt.

th
86
theworm
Z4 3.0i
Okej!
Kanske kan va min HPFP då, har dock inte fått några direkta fel och/eller koder.. Bara en känsla.

Vad kostar det att lämna in för byte av HPFP? har en 07a på 7000mil så ingen garanti som täcker antar jag, eller har dom nån extended?
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Theworm: finns ingen extended i europa. Ta det på försäkring om det går . Kostar säkert runt 5000-6000 att byta hos en verkstad.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Theworm; Prova att byta tändstift först om bilen gå ojämnt. Fel på HPFP är väldigt ovanligt hos oss genom att vi har bättre bränsle än de ha ri USA.
Cartéen
Sålde min 335 för någon månad sen och blev istället en Audi S3 Sportback - 2010. Även att jag nu monterat steg 2 trim går det tyvärr inte alls att jämföra med min gamla 335 steg 2. Kommer ha denna över vintern sen blir det nog åter tillbaka till 335 alt ny Audi S4 med lite godis.

Nu kommer troligtvis en jävla korkad fråga men börjar rödmarkeringen vid 7000 varv eller börjar den vid 6700? Jag vill få det till att den markeringen som börjar innan 7000varv motsvarar typ det orangea som andra bilar brukar ha innan rödmarkeringen?

Hur mkt varvar motorn innan varvstoppet slår ifrån?

th
86
theworm
Z4 3.0i
Jag hoppas det är tändstiften då, är ju lite enklare/billigare :)

Provar byta tändstift. När man byter batteri, då ska man väl återställa nån parameter i ECUn? Kan man göra det med procede? Eller måste BMW göra det?
Kom på en fråga till =)

Kan antispinnsystemet gå in och strypa effekt pga att vridmomentet blir högt, även om hjulen inte spinner?

Undrar det för jag fick för mig att bilen känns något rappare om man kopplar ur DTC helt och hållet och plattar på fullt på t.ex. 2:an. Kan det stämma eller inbillar jag mig bara. Det är iofs väldigt liten skillnad som jag upplever/inbillar mig, men det gjorde att jag blev nyfiken iaf.

Det jag undrar över är vart varvstoppet tog vägen på min bil!
Det finns då inte kvar där det låg och jag är inte överdrivet sugen på att testa vart den finns nu om den inte är helt borta.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Mt bilar 7000 (giac höjer detta till 7200)
At bilar 6800
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.