|
Sida 511 av 712
|
|
|---|---|
| Ni som har koll, när i tiden tror ni det finns ett ok trim för n55 | |
|
för N55 finns bara Procede just nu som funkar ganska bra tror jag: Länk Flash kommer säkert inom kort också (GIAC/COBB) |
|
| gti-mannen>> steg 1+ programvara fr evolve, insugskit med scoops, catback exhaust | |
| hallo killar, vad andvänder ni för motor olja och växelåds olja (automat) till era trimmade 335or, mvh | |
| Jag kommer att lägga in AT olja redline D6 som har mycket högre flashpoint och ska då hålla bättre värme. Motorolja har jag fuchs titan. Bäst ska vara royal purple. | |
| okej då tack för svaret enrita, en fråga vart kan man beställa hem dem ifrån då.? | |
| Opieoils.co.uk | |
| Opieoils.co.uk | |
| vilken kör du med då. 5/30 5/40? betekning på växelåds oljan..? | |
carl530 |
vtech.se har optimering till N55 motorn. Länk |
| jag kör 5W-40 . AT olja heter Redline ATF D6 Länk | |
|
är det denna motor oljan Fuchs TITAN SUPERSYN 5W-40 High Performance, Fully Synthetic, Engine Oil ? hur många liter böhver jag för växelådan första gången ja byter ut den därför har jag så många frågor:P tack i förhand |
|
|
Ako_ : motor olja är Fuchs Titan Race Pro S 5W-40 Ester Synthetic Engine Oil -5 Litres AT låda: du behöver runt 7 liters om du bara byter den men det finns mycket kvar i låda som kommer inte ut. Antingen byter du bara dem 7 liter med original olja eller måste man ta ut hela olja och då går in runt 10. |
|
| Tack enrita nu lyckades jag beställa de, | |
| Ako: i motor går runt 6 liter. jag köpte för 3 olje byte med 2 extra liter flaskor. | |
| Aa gjorde jag med 25 liter motorolja och 20 liter växelådsolja, för att vara på den säkra sidan:p när byter man bakaxelolja? | |
|
Vad jag brukar göra på turbomotorer, som sotar ordentligt, är att byta oljan 2 ggr. Byt oljan 1 gång, kör några mil, byt sedan igen. Då har du sotfri olja en stund. Iof så har jag bytesoljan gratis, men det märks skillnad på hur mycket sot som finns kvar i ojan. |
|
|
Blir det någon film tro, på BMW M3 E93 mot en steg 1 335:a? Vore kul att se iaf. Angels Lie To Keep Control |
|
|
Dags att sälja pärlan, tänkte kolla först här innan den åker ut på blocket. Länk Skicka gärna pm i sådana fall |
|
| tror inte att en steg 1 har mycket chans mot en M3 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.