AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.770

Ökad effekt på min 335i

Sida 510 av 712
Tro mig hade jag varit nöjd så hade du haft en Toyota med full tank idag...
Sen gillar jag inte raljerandet över att jag skulle kräva en dyr bil bara för att jag åker 335. För den slanten jag gav för den får du en valfri Volvo V70 inget att klanka ner på alltså.
Kundvård, där har du mycket att lära..
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Ja nån steg1/2 335 har ingen större chans emot Bomis m3:a, men mot en helt orginal m3 kommer det bli riktigt spännande. Här är min 335 steg3 emot en orginal m3 på samma event
Länk

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Har jag hamnat på Corollaforumet?
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Det är väll bra att dem äns har låne bil....jag vet om stora trim företag som inte erbjuder den lyxen.

Sen att det är en corolla, är väll skit samma, bara mina fem öre.

ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Tänk efter nästa gång du skriver Särås,för många här inne är det helt obegripligt att du/ni är sååå småaktiga för ett par liter bensin, ni på Stertman Motorsport måste ju förstå att eventuella kunder får sig en tankeställare när man läser dina inlägg,
Jag och Jimmy Särås hade ett 80 minuter långt givande samtal där han bad om ursäkt för kommentarerna han hade på min synpunkt på lånebilen.
Jag kommer att anlita Stertman för vidare trimning om det behövs.
Men det blir hyrbil nästa gång.
Vad vi pratade om stannar mellan oss, men återigen jag är väldigt nöjd med vad dom har åstadkommit med min bil.
Ser fram emot att få köra på bana med honom under hösten.
cado:
Det handlar inte riktigt om det. Pudelns kärna är att man tar all kritik per telefon eller öga mot öga. Man tar det inte i denna tråd!
rian:
Jag kunde inte sagt det bättre själv. Bra talat rian!
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Clubsport: Ja ett givande samtal var det verkligen kul att prata med Dig! :-)
Gällande lånebil osv känns det rätt utagerat mellan oss vill jag lova!
Och självklart ska man ta allt öga mot öga, ledsen att det blev som det blev!

Som sagt hör av Dig när det blir körning i Sala och hål koll på när det blir en Stertman träff på vår facebook så Du får komma och köra!

OT: Brynäs spelar slutspel och åker ut första omgången, jag tror så klart att mitt MoDo spelar semi i år.. ;) Så hör jag att vi har ett vad? ;-)

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
Särås:
Vi får nog ta din idé och öppna för folk utanför BMW världen, min kollega har annat att tänka på just nu, men det kanske hinner ordna upp sig för honom.
Det är turbulent på jobbet och vi jobbar på samma ställe.
Han bidrar med 4-5 bilar.
Och här har vi 3 intresserade just nu.

Men Sviesta är bokat o klart det är Sätrabrunn som hänger löst just nu.

Ot: Remember spring of 1999.., det räcker så ;o)

Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Sprang på en kul kille på youtube som tror att det finns 335or som kör 100-200 på 5.Xs tider och att hans 335 med JB4, DCI och IC gör 100-200 på runt 8s blankt :D

Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
...och här är länken Länk EDIT FUNKTION BITTE!

Vad kan man förvänta sig att den toppar i verklig hastighet med steg 1?
280 i mätarfart var inga problem men sen svängde vägen och jag fegade ur..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Clubsport: kanske 290? Autobahn :-)
enrita:
Blir en jäkla dyr resa att åka ner dit testa toppfart åka hem igen... ;o)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
På flygfält är det svårt att toppa bilen. jag har gått upp till max 285 där , jag fegar dock och bromsa tidigt. på Autobahn gick jag Stage 3 295 max men hade kvar en bit.
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Clubsport: Prata inte om 1999... Gråter ännu... Var ju på finalen och såg Sedins tunga förlust... Nu har dom iof en ännu tyngre fölust på samvetet (Stanley Cup i år)...

Toppfart med vår demo 135 har testats några gånger nu och skulle säga att 300km/h med gps är möjligt om man får lite medvind, hemlängtan och kanske lite lite lite lut på vägen... 295km/h har vi iaf loggat upprepade gånger.

Det är alltså steg 2,5 från vår sida.

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Skönt att höra att ni tar väl hand om min gamla bil Jimmy! :) Nu är den väl nästan lika snabb som när jag hade den....;)
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Bomis-Din M3 går riktigt fint.Vad omfattar lätt trim på den ?Chip ?Vilken är extra effekt med uppgraderingen ?

Mvh

Särås:
Jag såg vändningen i finalmatch #4 på plats i Gavlerinken när Modopojkarna knäcktes mentalt.. Mäktigaste jag upplevt utan konkurrens.

Det roliga med mitt toppfartsförsök är att jag inte hunnit upp i toppfart på E90 325, 330 och 33t standard på just den sträckan tidigare man måste åka en bit till vända och åka motsatt håll då kommer man upp till spärren på dom E90 jag har ägt. Det vore ju dumt att skriva var jag tror att bilen kan toppa så säkert det bara går så det håller jag för mig själv...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.