|
Sida 51 av 712
|
|
|---|---|
|
More Ok, du kunde ju hänvisat till zatzy-tråden direkt så hade sluppit min sarkasm. Sorry man! Om det som står i tråden stämmer så hade inte jag heller satt min fot hos chipcenter. ///Danne _____________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
Pea: Tror att det kommer att finnas paket med flash + avgassystem/intercooler bl.a. ///Erik |
|
| Chipcenter verkar inte ta problemen på allvar, känner en annan som haft ett annat mycket irriterande problem med dem... | |
|
Som sagt så har jag själv ingen erfarenhet av Chipcenter men tack vare internet så minskar man riskerna. V-Tech verkar vara ett företag med driv och bra service. Verkar vara riktigt dutiga på mappning t ex. www.vtech.se Har läst mycket bra om deras mappningar med nya 120d som har det jobbiga EDC17. |
|
|
Igår fick jag provköra Pea´s bil, en mycket trevlig upplevelse. Den gick bättre än jag förväntade mig :) Tack Pea! __ Nisse Ljung |
|
|
I TV;s test från 26 sept 2006 335i mot Volvo S60R finns max vrid hos 335i vid 3300 varv och gav 396 nm!!! Vridet vid 1300 varv är bara ca 150 nm. Det har alltså aldrig funnits 400 nm vid låga varv. Ändå gick bilen tydligen fantastiskt bra.0-100 på 5,4s 0-200 20,2s 70-130 5,1s Det klagas på att vridet kommer först över 3000 varv IDAG. Jag förstår inte. |
|
|
det är på gränsen till för mycke vrid för daglig körning på en trimmad 335, det går kanske att uttnyttja det på 3an. Så på de senaste systemen ställer man ner vridet på 1 an o 2an, annars blir det bara hjulspinn, vilket i och för sig är kul att leka med.( Nisse fick känna lite), men man har mest vrid från c:a3000-6000rpm på en trimmad, på en original är effektkurvan mera rak fast lägre. Nisse lycka till med ditt e30 projekt,du får rapportera.. |
|
|
fastEddie: Min bil från februari 08 var underbart responsiv och kraftfull när jag fick den! I juni uppdaterades prgrammvaran pga ny regnsensor. Nu är bilen tråkig att köra pga hemsk TURBOFÖRDRÖJNIG vid varm motor under 3000 rpm. Det är som natt och dag med responsen över 3000 rpm. Bilen suger - jag skulle aldrig köpa en ny 335 idag. Kraft finns men det är rena ketchup effekten med 1,5 sekunder fördröjning. BMWs servicetekninker är villrådiga - de märker att bilarna inte går som de ska o kunderna klagar. BMW centralt ger ingen förklaring varken till kunder eller tekniker...skandal...också enligt BMW anställda tekniker. |
|
|
Det ska komma en V32 början av dec eller 2009 tidigt. Jag har läst nästan alla 114 sidorna på e90post om turbolag. Vad jag tycker är konstigt är att hur kan post 29.2 bilar ha sådant skjut från låga varv när olika diagram visar att vridet kommer efter 3000 varv. På måndag hämtar jag min 335i 2009. Då får jag jämföra själv med bilar jag provkört. BMW Tyskland håller kanske masken . |
|
|
Hej ! Jag har en pre 29,2 msd 80 alltså -07 jag fick min uppdaterad i Augusti och den är lika seg på låga varv . men på höga går den ju förstås skitbra |
|
|
Kraxx Så din bil känns seg fast den har den friska pre 29.2. Inte kul när den fick priser för världens bästa motor. Vilken uppdatering fick du? Men du har ju JB3. Efter den installationen finns väl topprespons från botten? Å andra sidan finns bilar med 29.2 och v30 och v31 som går fint och utan den omtalade turbolagen. I en del all har vakumslangarna till wastegatsen varit klämda i sina fäste och hållit wg öppna. BMW fabriken säger bilarna uppfyller specen ang. hk och vrid med deras senaste mjukvaror. I Sverige verkar ÅF inte känna till någonting. |
|
|
Nja ! Lite seg tycker jag nog den är på låga varv Har förresten varit på race idag på Björkvik ring mycket kul. nu har jag verkligen fått testa min bil mot andra skojiga bilar ! Har kört mot en Kleeman AMG 55 vann med ca 2-3 billängder , men vilket najsit ljud i dom bilarna samt en riktigt snabb 450 hp RS4 vi vann varsitt race samt körde lika i 2 samt en jäkligt snabb S60 ca:360 hp , men den var nog lite för lite effekt :-) |
|
|
Vad kul! Kan tänka mig hur adrenalinet pumpar när man ligger jämsides med en AMG Merca för att inte tala om känslan när man ser den i backspeglarna. Grattis till lyckat race! |
|
| Kan någon rekommendera en bra dyno Center i Stockholm? Tack | |
|
En film från racet på Björkvik ring i lördags ! Jäkligt kul Jag körde mot Bigtoms RS4 440 hp med min lite chippade 335 I E91 .Första racet vann han med ca 2-3 billängder andra vann jag med lika mycket sedan körde vi i stort sett lika i det andra. Våra bilar gick fruktansvärt lika, riktigt kul ! ( fast han har ett mycket justare ljud i sin bil hehe ) Riktig kul att få se hur bra en 335i kan gå! :) Att det sedan är en kombi gör det hela ännu tuffare! ;) Här är det tredje rejset, där starten blev hyffsat lika: Länk Citat: Ursprungligen postat av kraxx Kom på en grej ! Enda testet jag gjorde med min 335 I var från 100-200 med racelogic blev 11,3 vet inte om det är bra eller inte !? Det är en schysst tid. Som en referens till det så körde jag 10,6 s på samma träff. // Thomas |
|
|
ett par filmer till :-) Länk |
|
|
Det är alltid kul när man är snabbare än en bil som kostar det dubbla eller mer,har själv kört mot några AMG med ungerfär samma resultat. Låg ochså på lite drygt 10 sek med V2 har inte fått tillfälle att testa med V3. Jag tror inte det skiljer mycket på våra bilar, blir nog ett drivers race om vi får tillfälle nån gång. Men Marcakillen blev omkörd av en kombi..... |
|
|
Kraxx: Kanske skulle sluta säga att du har 450 hästar till folk ;-) Om du hade haft 450 häst hade du våldfört dig på en RS4 med 440 hästar och 17% drivhjulstapp. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Våra biler slår oftast nya m3, så det kan ju ligga nåt i att man har mer hp. Annars kanske vridet som är bättre ger några km/h som gör att man drar ifrån. Är ingen expert , vet bara att vi kan köra hyfsat jämt med en m3 dsg som är trimmad till 450 hp. Nånstans kommer kraften ifrån.. Drivlinan borde ha ungefär lika mycket motstånd, har inte 100 koll på vikten dock |
|
|
Idag hade jag ett möte med en 2005a M3 coupé ut på motorvägen. Det var inte precis någon trafik. Han passerade mig innan påfarten till motorvägen å det gick lite raskt ut på den. Sedan skuggade jag honom i någon mil där han försökte dra ifrån några gånger mellan öppningarna i ytterfilen. Varje gång tog jag in på honom när han drog för fullt, det gick över förväntan men inte för M3an. Det blåste upp en del småskit bakom honom som började smärgla min pärla så jag gav honom några meter till och sen var avståndet det samma några km till. Han stannade sedan vid en mindre väg,steg ur och sa det varit skoj. Så det finns inget behov just för Procede. Kanske om två år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.