|
Sida 509 av 712
|
|
|---|---|
|
Ako_ : har du original avgas system / downpipes ? lambda koder är en felkod . kan du posta själva kod? kanske du har en dåligt 02 sensor... |
|
|
Här är en liten film på cados Boost control lr vad det är, är inte så insatt i detta. Ni som vet kan säkert detta. Länk |
|
|
enrita: Tur att jag såg din bil hos Stertman annars hade jag knappt hittat stället... Vad ska dom göra med din bil? Fick göra en walk of shame och åka Toyota Corolla hem då dom inte hade nån fil hemma till min bil.. För ny och med den senaste programvaran vilket förhoppningsvis inte ställer till några problem imorgon. |
|
|
Vi ska testa min Giac steg1 mot M-Bilars M3 E93 tyvärr en cab men ändå jag tror ju att jag tar den upp till 70-80. M-Bilar E-tuna har en M3 E90 som vi också ska testa mot. Självklart så filmar vi, känns som att det behövs filmas för trovärdighetens skull :o). Ska bli intressant att se hur mycket det kommer att kosta att kunna skrämma en M3 E90 upp till 100-120 det är mitt mål med trimningen. |
|
|
Någon som har kodat om sin bil? Undrar om nån är villig att hjälpa till eller vet var jag kan koda om min 335 så man får digital hastighet och gärna in/utfällbara speglar via nyckeln. Lite OT men här hänger ju 335folket :) |
|
| Clubsport: ska fixa AT låda som är paj. | |
|
Clubsport: Corollan har mer eller mindre av alla BMW ägare som trimmat hos oss åkt så dom vet iaf vad Du pratar om. Gällande lokalen så är en flytt till nya lokaler nära, vi bör flyttat in innan årskiftet i helt nya och fina lokaler, självklart med vårt namn tydligt på lokal osv. Nu har våran banderoll och även skylt på grinden blåst sönder så därför den inte satt uppe, men det ska upp igen så fort som möjligt! mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Clubsport: Skicka upp film och resultat på testet med din GIAC steg 1 mot M3:orna så fort du kan. Ska bli riktigt intressant att se. Pröva gärna flera olika intervall med start på olika växlar osv om du/ni får möjlighet. Har du manuell låda din eller är det automat? Angels Lie To Keep Control |
|
|
FMIC är på plats..... Känns som bilen är lite starkare på höga växlar nu tycker jag... |
|
| Särås: | |
|
särås: Jag kan avslöja att jag är jäkligt nöjd. Den rör på sig rätt ordentligt! Angående Toyotan så är jag rätt impad att den klarade besiktningen! Blir nog hyrbil när vi kör steg 2. ;o) |
|
|
Clubsport Du kör just nu med programvaran från giac, tog du ic med? Ska bli kul att se filmer mot m3 e93 gur som! Mvh//Sead |
|
| Hades in flames. Det sket sig med M3 E90 då den är tingad av kund. E93:an finns tillgänglig iaf. | |
|
cado: Nej, än så länge bara steg 1 plus flash loader. Jag ska avvakta och se hur det går på bana på Sviesta innan jag åtgärdar kylningen. |
|
|
Clubsport: Förstår inte vad som är problem med vår låne Corolla, Mattias körde den och tog även upp den på lyften... Visst är busningarna inte nya längre och övrigt i chassiet men inget är glapp eller trasigt... Klart att en grattis lånebil inte kan motsvara en BMW E90 från sent 2000-tal... :/ Sedan så betyder det iof att man räknar med att kunderna lämnar tillbaka den med minst lika mycket bensin som det var i när kunden fick låna bilen... Men vi kan fixa hyrbilar från mer eller mindre alla hyrbils firmor om man är lite kräsen! ;-p Men glada över att höra att Du är nöjd över hur Din bil går, det är ju en rätt stor skillnad mellan original och steg 1 samt så klart mellan steg 1 och steg 2. mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Särås: Räknar kallt med att man talar om vad som gäller angående bensinen. Jag hittar inte speciellt bra i Nynäshamn så jag tankade innan jag åkte. Är det ett problem så saltar jag fakturan med ett par hundra. Jag blev lovad en Polo inte en väldigt skraltig Toyota med friktionsdäck... Jag har trots allt 20 mil enkel väg då vill jag åka säkert. |
|
|
clubsport>> jag körde med min lätt tunade e92 m3 mot Calles steg 3 335:a på senaste evntet, var i princip jämt skägg Länk |
|
|
bomis: Intressant, jag tror ju inte att jag hänger av en M3:a som jag hängde av den där E39 M5:an vid rödljuset tidigare, dvs sakta men säkert. Men jag tror att jag hänger med ganska bra upp till 80 iaf. Den känns klart piggare än den Z4 35is som jag provade i måndags. Har rätt mycket filmer från i somras när jag provade E90 M3 med Competition pkt. Så det borde gå att få sig en uppfattning om hur mycket det skiljer. Filmade hastighetsmätaren under fullt pådrag. Filmade Porsche GTS och den hänger jag inte på det vet jag.. |
|
|
Clubsport: Det är lugnt, men lånar man nått brukar man lämna tillbaka det med lika mycket bränsle. Så fungerar jag. Men det handlade inte om en mängd bensin så ingen större skada sked! :) Angående Polo så vet jag inte vad Du fått det ifrån, vi har en lånebil och det är den Corolla Du åkte med... Har aldrig haft någonting annat och det är den som Porsche, BMW, Audi och VW kunder får använda när dom lämnar in på service eller trim hos oss. Under 2 år är Du faktiskt den första som uppenbart klagar på bilen, den är ingen skönhet och efter kontrollen igår av Mattias så står jag fast vid att det inte är någonting som är fel på bilen som gör att den inte ska kunna gå att använda på vägarna i Sverige. Den är som sagt ingen skönhet och den går med dubbfria däck på sommarväg men det är kanske som att köra runflat däck på bana... Som sagt haft kunder som lämnat in sin 1,500,000:- Porsche till oss för GIAC och fått Corollan och visst har dom sagt att dom längtat tillbaka till Porschen (men det hade dom iof troligen gjort om vi haft en Polo/Golf osv oxå). Vi har haft kunder som klagat över att bilen inte haft AC under dom varmaste dagarna i år och kallat bilen för "Stertman bastun", men under dom två dagar Du fick lida i bilen så var det väll typ 17-20 grader så borde inte vart jordens undergång? Som sagt ledsen att vi inte har en BMW 335 steg 2 som lånebil eller en Porsche eller en BMW M5... För övrigt har jag själv åkt Corollan mellan Enköping och Nynäshamn vid ett antal tillfällen i vintras och även i våras, den gjorde det den skulle det vill säga tog mig mellan a och b... Hur som helst glad att Du är nöjd med GIAC till Din bil och ska bli kul att höra vad Du säger efter att Du kört bilen på bana med trimmet och även se om Du ser en ökning av arbetstemperaturer osv! Kör hårt! :) mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Särås: Ärligt talat så förstår jag inte varför du ältar Toyotan på Sveriges största märkesforum för BMW. Jag är uppfostrad i den skolan att har man kritik så framför man den öga mot öga eller på telefon. Jag har framfört min kritik om lånebilen till dig på telefon redan i måndags eftermiddag. Vad har du för intresse av att delge den infon till folket i denna tråden? Inser du inte själv att du med näbbar o klor försvarar en bil i 5000 kr klassen som du inte ens kört sen i våras!!! Jag tänkte vända i dörren när jag såg vad det var för nått du erbjöd som lånebil. Känslan höll i sig ända till BMW Solna, jag är ändå glad att jag inte tog min bil och åkte hem. Då jag är nöjd med resultatet. Men den där bilen är fn inte säker! Både du och ditt företag tjänar enormt på att ha en bil som åtminstone har AC. Jag stör mig på att du ältar detta när du inte är tillbedd. Jag har temperament så det räcker men jag gillar inte den ton du har i denna tråden. Är syftet att förminska mig som person och skribent på forumet så kör på. Annars så uppskattar jag om vi höres utanför detta forum. Det finns fler trimfirmor i detta land, tänk på det! Mvh Tommy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.