|
Sida 508 av 712
|
|
|---|---|
|
Tror nog att en steg 1 335 tar en M3 i starten men så fort M3:an kommit upp i fart så är det hejdå... Den är ju förhållandevis slö på låga varv.. |
|
|
HadesInFlames Jag vart också jätte förvanad, men utfallet var sådan, dessutom det var uppe i fart som det skilde... Sen kanske driver av m3 var kass, men så blev det.....Kanske en orginal m3 e92 dyker upp på eventet 27 då kanske jag får chansen att prova mot en sån igen? Ingen som reagerar att min bil laddar 15-16 psi med steg 1 ? |
|
| Cado: logga med jb4 och kolla noga laddtryck och tändning. 16-15 är för mycket med original tändningskurva . | |
|
Inte ens en 335i med JB4 och IC tar en m3. Kör man 50-250 så kanske 335an ligger före upp till 180 eller lika sen glider m3an förbi. |
|
|
Roma Som sagt det var vad som hände, har ingen anledning att hitta på saker och ting, sen så kanske föraren av m3 var kass vad vet jag? Nu hoppas jag att det kommer en m3 e92 orginal på eventet 27, så vi får det svart på vit, med en liten film ;) Mvh//Sead |
|
| Min bil hänger på från 50-200, sen drar m3:an ifrån med ett par tre billängder upp till 260, och jag har en touring med steg 1 giac plus ic och laddar max ca 13psi. Då är det nog mer än möjligt att en JB4 som trycker upp laddtrycket till 16psi drar ifrån. Men följ gärna enritas tips och logga bilen ordentligt, för det är väl oerhört tveksamt om det är bra för bilen att ladda 16psi utan DP:s och JB4 har dessutom ingen kontroll över tändningen utan låter ECU:n tro att den fortffarande ligger på ~8psi och tuffar på... | |
|
Jockex....ja det får jag göra... Denna vecka åker fmic på så då kan man säga att jag kör med steg 1,5 ska bli kul att testa mot dig på björkvik om du ska med, då min också är en touring |
|
|
Jag kan också intyga att cados 335 körde ifrån en m3 e92 med ganska god marginal och det bara fortsatte ju högre hastighet det var. Man såg tydligt att 335 var starkare. Jo jag vet det eftesom det var jag som körde 335 med cado bredvid. Men jag kan hålla med om att det var lite förvånande, för vi förväntade oss inte mycket speciellt med två barnstolar i baksäten :)) Kul var det iaf. |
|
| cado: om inte fälgtjuvarna är i farten så kommer jag dyka upp =) jag är inte steg 1.5 dock, bara steg 1 med en IC. Men jag hade nog sett över din JB4 mappning om jag vore du, map 2 för JB4 boostar 14.5 och då rekommenderas även downpipes. Att du boostar 16psi utan downpipes är nog inget du bör ta lätt på, dessutom är det risk för att dina DV:s smäller när du boostar så mycket, så kanske du borde uppgradera till Forge DV eller ngt om du tänkte fortsätta med det. | |
|
JockeX Jag ska ta och köra en runda imorgon, där jag filmar hur mycket den boostar och så lägger jag upp filmen här så ni kan se hur det ser ut... Som sagt så var det kallt och fint för turbo motorer igår kväll om det nu påverkar nått, och boosten höll sig mellan 16 ner till 15.....får se om den beter si likadant imorn med.... Jag har kört i ca 3 månader med jb4 nu ganska hårt dessutom och inga limps eller nått....Dessutom killen som jag köpte den av är från forumet och han har väll kört ungäfer ett år eller så utan limps osv Men visst DV kanske man skulle ta och byta... mVH//Sead |
|
|
DV´s behöver du ej byta ut R1000 boostade 20 psi med dem jag boostade 19 psi med mina och thomas körde länge med sina original DV´s. Men 16 psi med steg 1 utan IC,DP är verkligen för mycket. Menar du att den boostar 15 psi vid redline? Om jag var du skulle jag ställa ner den direkt. |
|
|
Roma Jag filmar min bensin mättare (Boost control) imorgon så får ni se hur det ser ut.... Hur pålitlig den nu kan vara? |
|
| Logga bilen istället. | |
| precis du måste lågga me jb4 båda ignition advance och laddtryck! | |
|
Enrita Jag är inte så hajj på detta.... Hur gör man det? |
|
| cado det är bara att söka fram info här: Länk | |
|
Nu när man kollar lite närmare så har jag tittat på Boost on fuel......det är den som ligger på ca 15-16 psi Men det kanske inte är samma sak som hur mångfa psi turbosarna laddar eller?? ´Mvh//Sead |
|
| Hallo killar, behöver lite hjälp av er. har ett litet problem med min 335, bilen är chippad med procede v3 rev 1, körde här om dagen och tryckte på lite då tändes motor lampan med en halv blinkande motor (engin igniton power redused) stod där, bilen blev trög och svarade inte på gasen, stängde av bilen och satte igång den igen då var felet borta, nu händer det oftare , nån som haft samma prolem eller vet nått om de, tacksam för svar ifall ni vet nått, mvh Ako | |
| Ako_ ---> Läs ut felkoderna först. Utan dem så är det bara gissningar och spekulationer. | |
| hallo big tom tack för ditt snabba svar, när jag läser av koderna genom obdn så finns det inga felkoder alls, forutom lambdan efter kattarna, ska det vara så att motorlapan alltid lyser efter installation av proceden v3 rev1 eller är jag helt ute och cyklar, för på min bil lyser motor lampan hela tiden och bilen går perfekt tills den här engin fault power reduced dycker upp, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.