|
Sida 506 av 712
|
|
|---|---|
|
BigTom: Jo det tror jag nog, men har just nu en rejäl boost läcka som måste fixas innan jag kan utvärdera den :) Men det va som jag misstänkte förut, har Antagligen haft en liten läcka vid IC anslutningen hela tiden sedan min gamla Forge IC monterades utan att få nån felkod,. Så nu när min polare meckade dit den nya så lossnade anslutningen så pass att jag fick en limp 30FF så nu vet jag iallafall vad som är galet :) |
|
|
Tack så mycket Clubsport för ditt svar. Vilken firma (Bor i Sthlm) rekommenderar du att utföra jobbet? |
|
| Prongs: om du undrar var du hittar stertman så surfa in på www.stertman.com. De är baserade i nynäshamn. | |
|
R1000: Klart högre IAT leder fram till vägen mot spikningar, frågan är väl vart den gränsen går. Kolla på vad som kan loggas, Länk förklaring Länk Eftersom jag inte jobbar med motorer och Cobb övervakar ovan parametrar för motorstyrning, så köper jag vad de säger. Det har funkat på andra bilar jag haft och har funkat de 500 milen jag kört med 335:an under sommaren. Med Steg 1 får jag strax under 15 psi upp till 4 200 rpm, sedan dalar det mot 12 psi vid 6 000 rpm. Känns inte som några astronomiska siffror. Som jag sagt förut, en IC skadar inte även om Cobb inte tycker det är något krav för Steg 1. |
|
|
Prongs: Jag beger mig till Nynäshamn där dom håller till. |
|
|
Tusen tack! Ska ringa och prata lite med dem. Är bara lite skakis när det är såpass ny bil. |
|
|
Prongs: Risken finns att dom inte har hunnit få fram nåt trim till din N55 motor. |
|
|
Ah, okej. Då får jag lugna mig lite först. Troligen så kommer det väl säkert ett sådant chip med tiden. |
|
| Det finns ingen flash än för N55 motor men det kommer säkert snart! | |
| Fick mitt batteri urladdat av en klantig anledning.. Det är väl bara att plugga i ctek och låta den laddas upp igen, men kan det uppstå felkoder eller att proceden börjar strula? | |
|
Proceden kommer inte att drabbas alls. Det felkoder du kan få vid ett urladdat batteri brukar vara airbag, ABS och antispinn. Dessa försvinner av sig självt när batterispänningen är OK igen. Ibland brukar det krävas att man rullar några meter för att ABS och antispinn skall slockna. Jag har också lyckas klanta mig nån gång med urladdat batteri som följd... ;-) |
|
|
Jaaaa! Nu är BigTom IC på plats och tät, men det tog nog typ 15timmar:) Min vandrande tomgång är nästan borta och den "pulserar" inget på höga varv längre :) |
|
|
15 timmar...?! Visste inte att du tyckte såå mycket om att skruva med bilen Calle... ;-) Nästa gång får du säga åt kompisen att dra åt slangklämmorna ordentligt istället. :) |
|
|
I vanlig ordning har jag bara suttit och degat brevid ;) Men jag hade två stora läckor vid anslutningarna efter första monteringsförsöket, så då gick det riktigt slött! Men idag är allt fixat och tätt :) |
|
|
Här har ni loggar som bevisar att Preems soppa suger jämfört med Vpower. De är genom 2:an, 3:an och 4:ans växel. Kolla speciellt på timing-kurvorna. Preem: Länk Vpower: Länk |
|
|
Här är en logg med 3:an och 4:an växel med Preem. Otrevliga timing-drops (spikningar) på båda växlarna: Länk Det blir garanterat V-power för min del i framtiden. :) |
|
| Thomas; testa statoils, vore kul att se om de är bättre än preem. | |
| fan vad jobbig den där diskussionen med bensinen är sen V-power blev "ny".. Själv slutade jag köra v-power och började med statoils 98 efter ha läst en tråd på autolife som länkades här för ett tag sedan. Men nu börjar man vackla igen :( | |
Cartéen |
Vad stod om Statoils 98 då? |
|
Glöm inte att bensin är en färskvara och att den snabbt blir dålig, mindre använda bensinmackar har oftast sämmre bensin än mackar som har mycket kunder och fyller på ofta/regelbundet. Det är iaf vad jag blivit lärd! Det finns 99Vpower som kan vara sämre än 95 om man tankar på sämre mackar är min teori... :-/ Dock en teori, det vill jag påpeka... mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.