|
Sida 502 av 712
|
|
|---|---|
| Det bör vara Procede genom att den har Autotuning. | |
|
E det nån som e lr vet nån som e sugen på en steg 3 135i 2008 Med massa perfomance delar osv..., svensksåld 3500 mil bra utrustad Saknar bara nav o taklucka ;) jag behöver en mer praktisk bil känns det som nu ..! Trimmet har suttit på i 150 mil o funkar klockrent... Vet ni nån så hör av er.. Länk till garaget Länk Mvh daniel |
|
| Hades: load targets . Man kan inte säga exakt hur mycket den kommer att ladda eftersom det beror på massor med olika faktorer. 60-70 hästar till får du iallafall. | |
|
Enrita: Ok bra då fattar jag äntligen =) På tisdag smäller det iaf, ska bli intressant att märka skillnaden mot original =) Angels Lie To Keep Control |
|
|
Vishnu har släppt senaste mappar/firmware med Autotuning nu! Tjoho! |
|
|
Jag har kört en hel tank nu med Preems 98 oktan efter ryktet om att den skulle innehålla 100 oktan, men jag måste säga att jag är klart besviken... Bilen känns tydligt svagare och jag upplever att den tvekar lite grann vid gaspådrag, vilket den aldrig gjort tidigare med Vpower i tanken. Jag ska prova att tanka i Vpower igen så fort denna tank är slut för att se om jag kan uppleva någon skillnad, men jag är ganska säker på att Preems "100"-oktaniga bensin inte levererar samma prestanda. Känner jag att prestandan återvänder med Vpower'n så kommer jag helt klart att leva med att den innehåller 5% etanol... |
|
|
Big Tom: Jag har kollat och jämfört prestanda och får det till att vår demo 135;a går lika bra/dåligt på Preem 98 som med VPower! Ryktet om att Preem kör med 100 oktan har jag hört från flera källor oxå men ingenstans verkar man få det bekräftat eller dementerat! Men intressant att Du tycker att det är skillnad mellan dessa två, det har nämligen inte jag märkt på vår demo bil... mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
Hur mycket laddar er demobil? Jag är ganska säker på att skillnaden i bränslekvalité blir mer och mer påtaglig ju högre laddtryck du utsätter motorn för. |
|
| Lite roligt, testade också Preem efter att jag hört ryktet, blev inte imponerad, tyckte bilen gick ojämnare(känsla). Tycker bilen går bäst(jämnast) på Statoils 98 och Shell V-power. | |
|
Thomas ---> Förmodligen inte bara en känsla... Nää nu har jag lärt mig, jag ska sluta lyssna på rykten från snackpåsar... |
|
|
Det är bara bensin ... Bäst är att köra 2 loggar med detsamma iställningar och titta på tändning |
|
| Jag har loggat med Preems soppa och tändningen ser onekligen inte optimal ut... | |
|
Thomas posta loggar, intressant att se skyllnad. För oss som kör meth spelar inte så mycket roll iallafall. |
|
|
Jag skall göra det så fort jag har loggat med Vpower. Jag trodde också att metanolen skulle maskera skillnaden mellan olika kvaliteér av bränslen, men tyvärr hade jag fel. Denna känsla var allt för märkbar... |
|
| Hur vet jag om jag ska använda rev 2a eller rev 2b mapparna? Jag kör en tidig 2007 AT och förstår att jag ska använda AT-mappen men vad som avgör om jag ska använda 2a eller 2b vet jag inte.. | |
|
Det beror på hur ny din PROcede är. Om du köpte den efter den 24 maj så är det en rev 2b och är den äldre än det så är det en rev 2a. |
|
| Tusen tack! Då är det nog en 2a eftersom jag köpte den i februari 2011... :) | |
|
Tjo! Det var ingen svart 335 kombi ägare som var ute på motorvägen i närheten av Nyköping sent igår kväll som blev avhängd gång på gång av en något mindre "hatch back"? :) |
|
| Vad har du införskaffat dig nu då? :) | |
|
Hallå Tomas! Håll i dig nu.. hahaha.. det blev en rätt hårt masserad Ford ST. 335an tror jag dock var orginal, annars är dom svåra att hänga på i högre farter. Men det var roligt för jag tror killen blev lite snopen. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.