AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.844.505

Ökad effekt på min 335i

Sida 499 av 712
Jo
211
JockeX
Touareg
Sorgens dag, cartéen... blev det en SUV?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Är det dags för barnvagns vänligare bil Carteen? :)

Cartéen
Ja något åt det hållet :-).

Det blev Giac steg1 för mig, efter att jag pratat med dom och v-tech så kändes Giac klockrena!
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Clubsport:
Bra val. Bara programvara eller något mer ?
Flashloadern ?

/Janne
Jo
211
JockeX
Touareg
Bra val clubsport! Du kommer bli riktigt nöjd med resultatet!
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Ang termostaten till oljekyklaren, som Stertman tar bort???

Går det inte sätta i en annan termostat som öppnar typ vid 110 grader?

Känns väl sådär att ha en som är öppen hela tiden??

qdtjant
Han har semester så först 8 augusti blir det. Jag slår nog till på flashloadern. Eller större intercooler redan från start. Då jag kör bana med den i september.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
sjobusen: om du vill ha en termostat som öppnar på lägre temp kolla på STETT kit.
Länk
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
enrita, Man ska väl bara kunna byta termostaten? Vill inte byta hela oljekylaren...??
Tror att org oljekylare är rätt OK om man bara har en termostat som öppnar i lämplig tid...

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
sjobusen: kontakta STETT? Tror man kan bara få kit utan kylaren.
och har kopplat in PROcede....är de klart sen?

vad jag förståg så finns de olika "mjukvarar" för olika moment, men hur vet man att de just den mjukvaran är optimal för min setup?
å vad mer behöver man gör de kan väl inte vara så lätt att bara koppla in de så sen är klart, måste väl finns något man måste kolla tex vi dato
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
vadvetjag: vad hade Vishnu skrivit på din packet? Där står Firmware och software typ . Du behöver inte ställa in något. lägg map 1 och kör . Du kan sedan börja läsa och söka vad du vill veta på e90post.com . allt finns där. Man måste lära sig hur procede fungerar innan man börja pilla i software.
Clubsport: trevligt, jag ska dit den 9:e augusti för att massera i lite mer ffekt =) Större IC blir det för min del, nya tändstift och troligen flashloader oxå. =)

Angels Lie To Keep Control
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Clubsport: Tar man bort oljethermostaten så kommer motorn jobba efter vatten themperaturen med möjliga värme toppar som är betydligt lägre än med original thermostaten, problemet är att BMW´s thermostat även om man sänker graderna inte kommer fungera 100% då den har stora hål i sig och släpper förbi mycket % av oljan som ska ut i kylaren!

Vår senaste kund är ett race team som kör på Nürburg som köpte till deras N54 motorer och en av deras BMW 130!

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
enrita: ja tycker bara att de verkar lite för lätt:D

de ja tycker är lite konstigt är at om man byter delar på bilen, som tex DP, IC å avgas
att bilen kan känna de sj, å ställa in de som är optimalt för de,

körde subaru förr å jag när man trima dom så var de in på "personlig" mapp för just min bil,

men om de är så lätt så är de ju helt UNDERBART:)
jag hoppas jag frå svar på min överstående fråga men har e till som ja undrar......
om man trimmar å grejar, klarar både AUt manuel av de? eller är de någon av av dom man ska undvika om man kan?
vadvetjag:
Det sägs att autlådan inte tål lika mycket som den manuella.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
AT Låda håller fint tills man kör större turbos eller nitro . 450 hästar är ingen problem.
Procede V5 kommer ut snart med dem nyaste autotuning mappar och då adapteras procede på alla mods man har. Man lägger in bara en min och max laddtryck och den hittar bästa läge. Som sagt läs på e90post alla info finns där , bara att söka fram dem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.