AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.843.789

Ökad effekt på min 335i

Sida 498 av 712
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Gör det, du blir inte missnöjd. Kör själv med wagnerintercooler men de har en fix till termostaten så bilen börjar kylas direkt och inte först vid 120 grader så som den gör original. längre uppvärmning och lögre arbetstemp. det sitter ju redan en kylare i bilen men den används endast vid höga temperaturer.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Clubsport: ring stertman , dem har alla delar på lager (wagner IC och dps) plus programvara. Stage 1+ med Ic blir jätte bra!
enrita:
Jag ska göra det på måndag, ni är ju så många i denna tråd som förespråkar dom så det kan ju inte gå fel.
Om man ställer V-Tech mot Giac är det jämnt skägg då?
Samma siffror samma pris.
Tänkte mest på ev. problem.
V-Tech har en filial i Västerås vilket inte är nån nackdel direkt..
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Clubsport, man ska inte välja en trim för själva pris och bänk siffror. Man kan inte jämföra olika bänkar. Kör GIAC då blir du nöjd.
Med v-tech kan du ju nolla felkod och växla tillbaka till standard själv. Med Giac måste man låta stertman läsa in origprg om jag fattat rätt. Priset är inget bekymmer sålänge det är bra grejer.
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
vad sitter de för snurra org på 335?

funderar på att lägga ner m3 e46 å inskaffa mig en 335:)

planerna är då följande:

Turbo byte? vet inte vad org pallar
FMIC
avgas
sedan en härlig mappningen, borde ju få en del tycker ja
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Originalaggregaten håller för ca 480 hk, vilket räcker för att hålla bilar med 500+ hk bakom.

DP's, IC, filter, metanolsprut och Vishnu V5/JB4 är allt som krävs. :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
berne , du menar snurror ? 335i med N54 har 2 turbos: Länk

du kan köra hibrider som jag. max TD04-15T passar.

Finns bara en företag i EU som gör sådana (Turbo dynamics) annars RB turbos: Länk

Vet att en tysk företag kommer också snart ut med större turbo kit. Stertman vet mer om detta .
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
Big Tom RS4:

är de samma som du kör? var kan man köpa delar?
vad fick du ut?
jaså E85...klarar org spridarna av de? eller är de byte på de och måste väl vara ca 800cc
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
berne :man kan inte byta spridaren, direct injection. max dem klarar är 500 hästar med massor med metanol (INTE E85 i tanken) man sprutar direkt i charge pipe.

Du bör läsa mycket här.... Länk
be
284
berne
BMW 135-08
BMW 135 -10 SÅLD
hmm hitta den här sida

Länk

som förklara lite i alla fall. ska se om man kan hitta mer info
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
berne: kolla också Vishnu PWM meth kit fullt integrerat i deras Procede V5 piggyback. massor med bilder Länk
intressant tråd de här...... men ja kansce är bra dum men. men hur funkar de i praktien?
kör dom på metanol? och 98 eller vrf ska man ha metanol???

å blir de här kittet en blanding av metanol och 98 tex 30%/70% som gör att man kan plocka ut de extra hk?

Clubsport: Du kan köpa till en flashloader hos Stertman också så kan du växla mellan trimmat eller otrimmat. Funderar själv på att köpa en sån när jag ska dit och trimma min. har dock inte helt bestämt mig om jag ska ha flashloader eller ej.

Angels Lie To Keep Control
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Metanolsprutet är ett extra bränsletillskott som sprayas rakt in i tryckröret efter IC'n.
Detta gör att du höjer oktantalet, men framför allt så gör det att insugtempen ligger i princip helt stabil, trots fullgas genom samtliga växlar.

Alla dessa faktorer gör att man kan höja laddtrycket från ca 1,0 bar till ca 1,3 bar utan att motorn börjar spika.
Detta gör förstås att du får mer effekt, som dessutom inte avtar en varm sommardag eller efter upprepade fullgasningar.

Det vanligaste är att man har både tank och pump i bagageluckan, men det finns vissa som använder sig av den befintliga spolarvätsketanken.

Hoppas detta hjälpte! :)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
bra svar Big Tom, Meth insprutning FTW. Kör nu bara 15 psi för att sköna min AT låda med meth på och ingen Ignition correction och bilen går som satan .
måste säga 2 saker......

Autopower är så JÄVLA bra forum....här finns de folk som vill och kan hjälpa till med sin kunskap, vet andra forum då får tex till svar: SÖK, lär dig stava, de är inte någon ide att du ens funderar på ... osv.osv

å de andra va TACK så jätte mkt de hjälp mkt, bra förklarat och
Länk

kollade på den nyss...såg inte så svårt ut, men då ska vi se om ja fattat rätt.

om jag gar följande spec:

DP
IC
Avgassystem

och har kopplat in PROcede....är de klart sen?

vad jag förståg så finns de olika "mjukvarar" för olika moment, men hur vet man att de just den mjukvaran är optimal för min setup?
å vad mer behöver man gör de kan väl inte vara så lätt att bara koppla in de så sen är klart, måste väl finns något man måste kolla tex vi dator?
Cartéen
Jaha, då var bilen avyttrad för en något mer praktisk (och tråkigare) bil. Således finns en Helix intercooler samt ett styck JB3 2.0 till övers. Annons sätts ut på Blocket inom kort men ville nämna det här först.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.