|
Sida 497 av 712
|
|
|---|---|
| Det är lättare att mäta olika intervalltider med en eller ingen växling alls, såsom 100-150 i treans växel eller liknande. Då ser man svart på vitt vad uppgraderingen gjorde för bilen. Att launcha bilen beror på föraren, däcken, underlaget, temperaturen etc. Plus att repeterade hårda launchningar inte är särskilt skonsamt mot drivlinan... | |
| yep 100-150 och 100-200 ger en jätte bra indikation på prestanda och man kan mäta det mot andra folks tider. | |
| Avgassystemet samt lite annat jox är nu sålt till en medlem på AP. | |
| ThomasF>> Grattis! Jag sa ju att du skulle älska den! ;) | |
| ThomasF>> Grattis! inte mycket att klaga på med GIAC ;-) Själv får jag också en ny trim att testa ;-) | |
| Låt mig gissa vilket trim du kommer köra ;-) | |
|
Visst, känns bra, speciellt att jag inte behöver mixtra med något :). Enrita, GIAC steg special eller ? ;) när kör vi plåtningen? |
|
| ThomasF: jag ska testa COBB steg special snart och se om den går fint. Dem jobbar fortfarande på mappar för upgraded turbos. Tyvärr har GIAC inte fixat något för min bil som känns lite tråkigt . Plåtningen kan vi köra nästa helg? måste putsa bilen rejält då hehe. | |
|
Bilfan känns för gungig när den pressas. Det åtgärdas bl.a. med detta från Bilstein. Fick grejorna för 1599 EUR :-) I Sverige kostar det 22.000 kr. Länk |
|
| Hehe, ja det underlättar ju photoshopandet iaf :) vi kör nästa helg då. | |
|
Forge Actuators: Länk |
|
|
Fina, men jag tror tyvärr inte vi kommer ha någon nytta av dem... WG-rattlet beror inte på själva actuatorn i sig, utan av wastegatens bristfälliga och klena interna design. :-( |
|
| Hmm, men actuatorn är den del som ger upphov till rasslet, BMW uppgraderade från 6 till 8mm från 2009 och framåt och det har ju gett resultat till att få bort WG-rasslet. Men när väl rasslet är där så går det inte bara att byta actuators av att döma från alla trådar på e90post utan hela turbon måste bytas. Enda anledningen till att köpa forge actuators verkar vara om man har turbos som inte börjat rassla ännu och har de gamla som är 6mm. Känns nog bättre i det fallet att vänta till rasslet väl kommer och få nya turbos på maskinskadan... | |
|
Tyvärr är det inte så enkelt... Jag har de nya fina turboaggregaten med de nya och kraftigare actuatorarmarna på 8mm, men jag har dessvärre också WG-rassel. Jag vet flera som fått de nya uppgraderade aggregaten installerade, men som börjat höra rassel nästan omgående. Det ÄR undermåligt designade WG's som är orsaken till detta, inte actuatorn. |
|
|
Då får man hoppas att de som tillverkar uppgraderade turbos, bl.a.Rob Beck, AWD, ASR och Turbo Dynamics, även ser till att WasteGaten blir bättre. /Janne |
|
|
Jag fick ett litet spontanrejs idag mot en MC av sportig sort... Vi tryckte fullt efter en rondell med dubbla filer och jag gasade ur 2:an och 3:an och sedan låg han efter! Hans motor vrålade högt, men jag höll honom bakom... Efter det gav han upp och blev förmodligen rejält förvånad. ;) Vilken känsla! Bilen går så grymt bra! :-D |
|
|
Ingen här som har hört tals om nån som bytt till Performance kittet. Det verkar som att bara själva mjukvaran går på 12000 elfläkten och vattenkylaren går på 8000 det är ju dom två man vill åt. Då landar man på 24000 för 20 hk det är ju inte direkt så att man blir sugen... |
|
| Big Tom: Härligt! Själv lyckades man överraska en gallardo på motorvägen i måndags :) | |
| Clubsport: kolla med stertman, de har en mycket billigare lösning på det du vill åt. | |
|
ThomasF: Jag är på god väg att slå till på Giac steg 1, men du menar kanske att dom även har större intercooler i sortimentet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.