|
Sida 496 av 712
|
|
|---|---|
|
Jag gav 1800 (IC) + 300 (slangar och rör) = 2100:- för min intercooler. ...och den är förmodligen en av de absolut bästa som finns tillgänglig till våra bilar. :) |
|
|
Tackar för nyttig info. Vid vilken oljetemp bör man vara försiktig, standard så ligger jag på 110 grader, hörde att med ess så hamnar tempen på 130 normal körning så hur hög temp klarar oljan innan det börjar hända saker. Ska köra på bana om två veckor och pga det så blir det nog inget trim innan dess. |
|
|
Vad jag hört så går bilen i heatsoak-läge vid lite drygt 150 grader och drar ner effekten men hur lång tid eller hur hårt man måste köra för att det ska bli 150 grader drygt har jag ingen aning om. Men om du kör helt lugnt och normalt, sa ESS att oljan ändå kommer hamna på 130 grader efter att det är trimmat? Låter inte det lite konstigt? Angels Lie To Keep Control |
|
| Du får tyvärr räkna med att se oljetemperaturer på 125-130 grader om du kör på bana. Termostaten till den externa oljekylaren öppnar inte förrän i 120-trakten. Oljan klarar betydligt högre temperurer än så om det är en helsyntet av hög kvalitet men jag har svårt att tro att den är speciellt bra efter att ha fungerat som frityrolja i hög temperatur. Det jag gör är att byta olja innan varaktig hård körning som det blir t.ex. på semestern och sedan direkt när jag kommer hem. | |
|
Är det läget att byta både olja och bromsvätska efter en heldag? Planen är att ta det relativt lugnt men jag antar att det blir mer än planerat. Ska köra på Sviesta och den banan ska tydligen vara väldigt hård mot bromsarna. |
|
| Det beror på vilken temperatur det kommer att vara när du kör på Sviestad. Körningen där skiljer ju inte så mycket mot vilken annan vardagskörning som helst utom att det kanske blir någon timme längre hårdkörning om man kör några pass. Det går ju att spara maskinen och bromsarna också en hel del genom att inte ligga och tokvarva hela tiden och se till att inte behöva bromsa max innan varje kurva. Det går ofta fortare då också genom att man får bättre flyt. Max gas och max broms precis hela tiden och inget annat däremellan är nog överkurs för de flesta. | |
|
Maxad: Vad hände? Trodde du skulle dyka upp med Bentleyn på Björkvik igår. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
debren, fick tyvärr lite hinder så kunde inte åka iväg :( Guys vart har ni köpt era IC ifrån ? Angående tempen så finns det väl en Performance kit ifrån Bmw själva med större fläkt och kylare om jag inte har fel som sänker ner tempen ? Tycker iförsig att 120 är redan ganska högt som jag når vid helt normalt körning till vardags så jag misstänker att nå 130 på bana tar inte mer än nån sekund :/ |
|
| Länk | |
| Länk | |
|
Återkommer med review ang giac, har bara hunnit köra några motorvägsmil pga utlandsresa men nu ska det testas :) bilen ska hinna adaptera också :p Har förmodligen en procede till salu om jag blir nöjd med Giac, skicka Pm vid intresse. |
|
|
1 st beg. Bastuck system (efter kattarna) till e90 ligger och skräpar och säljes billigt till den som behöver ett alldeles utmärkt trimsystem. Nypris 9.900 kr. Nu 3000 kr. Skicka PM vid intresse. Jag köpte det förra året av Bomis som inte är känd för att köra med några skräpgrejor. För egen del gillar jag ju tystare ett system är men det här ska enligt uppgift inte gå FÖR hårt eller ha några resonansljud. |
|
|
Problemet ligger mer på vattentemp än olje temp i min åsikt. Jag har dubbla olje kylaren och ser fortfarande max 125 på hårdkörning (ringen :-) vatten temp gick upp till 109c (kanske pga AT låda) Men om man kan hålla vatten vid 100 tycker jag man är ok (se pkit från bmw...) |
|
| Har du provat att köra Water Wetter och vatten utan glykol? Jag kör så och kommer sällan eller aldrig över 100 C utom på tomgång. | |
|
En liten rapport om GIAC steg 2: Fy fan va bilen går bra! Har inget konkret att jämföra med siffermässigt men effekten känns helt underbar. |
|
|
Ingen som har testat 0-100 med nån av alla dessa appar som finns? Förstår att det kanske sliter, testade min och det var riktigt svårt att få ner kraften i backen. Det fungerade inte att göra som jag gjort i alla år med sugmotorbilar. Fick bäst tider med alla hjäpmedel inkopplade... |
|
| jag fick en 4.4 sek en gång jag testade med Pbox 2 pers i bilen. | |
|
Det var ju riktigt bra, men så är din ju Fully Loaded också! Finns det nån formel att använda för att räkna ut hur mycket tiden förbättras med fler hk när man vet vad bilen gör standard? |
|
| Clubsport: om man bara kunde beräkna den största faktorn i det läget, personen bakom ratten :) | |
|
Övning ger färdighet, roligare med skrivbordssiffror. Dom tenderar att bli bättre..! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.