AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.625

Ökad effekt på min 335i

Sida 495 av 712
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
V5 Lean Map fungerade perfekt med catless DP och utan e85 :-) Nu åker V4 Autotune i igen.

Länk
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Grattis Micke! :-) lean map FTW .
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Fan vad bra Micke! Grattis! :)
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Hur blir det när man sätter dit catless DP med ljudnivån? Om man har orginal avgassystem på, kommer det bli nån ljudskillnad enbart med catless dp monteringen?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
sjobusen: svar är ja. du kommer att höra mer turbo ljud och blir lite högre.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag tycker även blien låter lite mer metallisk med nya downpipes, mer likt nån av BMW sug-6or.

Nån som har erfarenhet av esstuning?
Står och velar mellan GIAC steg 1 och ESS Direct Flash.

ESS har ju två program att välja mellan. Och lite billigare.
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Skicka ett PM till Heartware, han kör sedan länge med ESS-flash.

/Janne
Jo
211
JockeX
Touareg
Jag hade valt GIAC om jag var du, om du gör sökningar på e90post så kommer du finna att det finns inte ett enda klagomål, någonsin, på den flashen. Och GIAC flashar en hel del 335:or runt om i världen. ESS har det däremot dykt upp en del klagomål på. Vad kan det skilja mellan ESS och GIAC? Kan inte vara mer än ett par tusenlappar...
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Clubsport: GIAC finns bara i Nynäshamn / Stockholm så bor du nära skulle jag rekommendera att fixa GIAC . Du kan också skicka ECU tiil dem.
Du får olika mappar med GIAC också med deras Flashloader.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
Vad e GIAC för nåt nu då :S
Man läser nåt nytt varenda dag här om 335an och jag kommer aldrig iväg känns det som :(
Vad e det för skillnad mellan GIAC ? och Vishnu procede ? Börjar bli riktig snurrig med det här nu
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
GIAC tunet laddas i bilens ECU och Procede kopplas in i kablaget.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Maxad från vad jag vet det finns ingen ecu reflash (som giac, cobb, evolve och ess) för n55 än. Procede är en piggyback (som jb3/4) som läser ecu värdarna och ändrar dem. Den förfalska signaler.
Klarar man besiktning och service på BMW med GIAC monterat?
Det är ju steg 1 jag ska ha så det är ju inga våldsamma förändringar direkt.
GIAC får ju goda vitsord här i tråden och ett stort plus att jag inte har så långt till Nynäshamn.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Clubsport: besiktning är ingen problem alls....
För service menar du garanti/fri service?
Du kan lägga med flashloader original värderna och bmw kommer alldrig att se att du har flash på .
Detta för vanligt olje byte etc..
Ska du få stora grejer fixat typ turbos eller högtryckspumpen då bäst är att ta bilen till stertman i nynäs och flasha stock filen tillbacka .
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
nu har man beställt lite godis till bilen...Får bara hoppas att jag inte får en massa felkoder eller problem på köpet nu :S

Har beställt;
Vishnu Procede professionel
AMS Performance 335i Intercooler
HPA N55 High Performance Air Filter
Ar design BMW 335i 3" Hi-Flo Downpipes w/Race Cats
Evolution Racewerks 135i/335i Sport Oil Cooler
Eisenmann Quad exhaust Race
3D Design rear Dissufer M-sport Carbon

Ska ta och beställa Kolfiber huv samt baklucka ifrån Seibon/3D Design CSL look.

Om jag har glömt nåt eller bör lägga till nåt säg gärna till.
enrita:
Min fri service period är över 8 månader innan bilen fyller 3 år. Han ska in på service om 1700 mil och då ska bromsklossar bak bytas som inte ingår i fri service.
Menar utifall dom läser av bilens felminne när dom nollställer bilens serviceintervall.
Hur mycket kostar större intercooler på ett ungefär?
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
Jag gav 800 dollar för min AMS intercooler ;)
Clubsport: Jag har funderat länge och läst hit och dit om trim till 335:an. Jag har bestämt mig för GIAC steg 1,5 och det känns bra. Har frågat alla möjliga och omöjliga frågor =) Har inte trimmat ännu men tid är bokad.

Hade ett trevligt samtal med Jimmy Särås på Stertman ( de som skickar i GIAC:s programvara) i Nynäshamn. Jag var precis som du lite orolig för service och besiktning samt hållbarhet/driftsäkerhet men nu känner jag mig lugn. Hade lite ångest varje gång jag skulle besiktiga min SAAB 9-5 med 340Hk men det var aldrig nåt problem och på den var det ju helt uppenbart att den var trimmad med massa utbytta delar motordelar som turbo, IC, downpipe, bromsar osv. Plus att det märks rätt stor skillnad på 170 hhäst och 340 häst men det var lugnt som sagt, så en 335:a som ökat effekt ifrån 306hk till ca 370hk eller vad det nu blir, den blir ju inte lika uppenbart trimmad. Så tänker jag =)

De flesta i denna tråd säger ju dessutom att GIAC har en riktigt bra programvara som inte går att spåra för varken BMW eller Bilprovningen så min poäng är att om du dessutom bor nära Nynäshamn så är det nog inget att tveka på. Ta kontakt med Stertman och snacka med Jimmy Särås och sen ta ett beslut =)

Angels Lie To Keep Control
Jo
211
JockeX
Touareg
Clubsport: du behöver inte vara orolig för att de ska hitta felkoder relaterade till GIAC flashen. GIAC triggar inte sådana koder, och vanliga BMW verkstäder kan inte heller kolla om bilen är flashad, förutsatt att de inte åker ut och kör din bil och märker att den är snabbare än 1M:an som de nyss var ute och nöjeskörde... Men det kan du åtgärda genom att köpa en flashloader så du laddar in originalmappen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.