|
Sida 493 av 712
|
|
|---|---|
| Jag kör inte med autotuning Enrita. Kör med en gammal map som heter 2.23 om jag inte minns fel. | |
|
Ajvar: kanske du borde uppdatera till officiella v4 autotuning. Du kör med en jätte gammalt mapp. Då behöver du inte oroa dig när du kör låg oktan. Tar 30 sekunder att uppdatera... Mapparna finns här Länk |
|
| Hehe jo jag vet Enrico :). Men dom har funkat kanon så jag har inte haft någon anledning att uppdatera. Jag ville göra det ett tag, men med så mycket problem det har varit med dom senaste mapparna så väntar jag hellre till V5 autotune släpps. Jag bänkade min bil med den här mappen och den gav 378 på hjulen och noll felkoder sedan jag satte i proceden i bilen. Samt att bilen svarar bra och är stark. | |
|
Ajvar: När jag var nere i Kroatien och Slovenien sommaren 2004 så hade alla större mackar jag såg 98 oktan, håll dig till större välbesökta mackar så borde du knappast få nåt problem med bränslet. Men i Kosovo/Albanien skulle jag inte lita stenhårt på uppgiven oktan längre... Mvh |
|
| Ajvar: det finns redan v5 autotuning. Det är bara att kolla på deras site. Förstår inte varför du vill inte testa något nytt... Man kan fortfarande ladda tillbacka dem gamla. | |
|
Rob jo det är klart dom har men frågan är hur mkt dom fifflar med oktanen, jag ska ner till Makedonien så jag vette fan hur bra deras soppa är :). Enrico jag ska uppdatera så fort jag kommer hem. Anledningen till att jag inte vill uppdatera nu är för att jag inte har haft ngr problem med den mappen. Därför vill jag köra safe. Vill inte komma halvvägs ner till Balkan och upptäcka att proceden börjar trigga massa felkoder eller att ngt annat går fel. Det är den enda anledningen. Det är för tätt inpå känner jag att börja laborera med nya mappar innan avfärd :) |
|
| Ajvar: en officiellt mapp börjar inte trigga koder om din bil är ok... Tycker det är konstigt att du inte har kört autotuning mappar efter 1 år. Det är bästa som finns och perfekt för dig som gillar inte pilla på inställningarna. | |
| Har ni några spacers att rekommendera om man vill ha en snäppet mer aggressiv "stance" men inte vill ha asbrett... 10mm fram och bak? Bör man göra en hjulinställning efteråt? | |
|
Nu har jag äntligen fått tummer ur arslet och bokat tid hos Stertman. GIAC steg 1,5 blir det för min del =) Angels Lie To Keep Control |
|
| Grattis hades! Bra val! :) | |
| Fedorov: jag har 1 set 10 mm och 1 set 15 mm spacers med rätt bultar och låsbultar. Skicka pm om du är intresserad. Vad har du för fälg och ET? | |
| någon som vet när nya 1serie coupe kommer ut ? | |
|
JockeX: Tackar, det är nog ett bra val tror jag också. =) Du är la ff nöjd med din flashning antar jag? Angels Lie To Keep Control |
|
|
Hades: mer än nöjd =) På tal om något helt annat. Har nu läst ikapp mig lite och hört att en UGR gallardo var på björkvik de senaste dagarna i ryssarnas regi (dragtimes.info) och kört mot lite roliga bilar och hojar. Hade huggit av min vänstra fot för att åka med i en sån =) Men så hörde jag att den bara hade RWD på eventet och fick spö av en del turbohojar :( Hela poängen med den där UGR gallardon är just 1500+ WHP och fyrhjulsdrift, synd om så är fallet. Var nån där och kan berätta lite om hur det gick? |
|
|
Gallardon kom upp i 373 km/h gps hastighet. Lådan rasade också. 1500 RWHP är sjuuuukt. Tror den gjorde 0-300 på 15 sek. Länk |
|
| att plocka över 100 kmh mer vid slutet än Z06, Prosche Turbo och min är helt sjukt.... | |
|
Den var tyvärr trasig på Söndagen när jag var där, men den såg iaf rå ut! Men fanns några riktigt roliga bilar att titta på, helt klart! mvh Jimmy Särås Stertman Motorsport www.stertman.com |
|
|
m3 e92 competition införskaffad i Tyskland, min 335 e90 2009 är till salu, skicka ett PM vid intresse. Bastuck, aldrig modifierad i övrigt. |
|
| meile>> grattis! | |
|
meile Du har PM |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.