|
Sida 491 av 712
|
|
|---|---|
|
Detta tog jag i september eller oktober förra år med V4 19 psi Länk exakt lika 2 växel runt 50 och full gas utan antispinn. Ganska stort skillnad om man kollar tiden vid 150 och 180. |
|
| Thomas kan du posta print på dina tider upp till 250? | |
| Jag har tyvärr inga loggar på min bil sedan jag monterade i PROcede + meth... | |
|
Vad finns det för uppgraderingar till 6at lådorna Enrico? Måste vara endel sim kör uppgraderade turbos och steptronic nu men alla verkar ju köra med orörd låda, eller? |
|
|
Kan nån va vänlig att skicka ett pm till mig med lite nyttig info om hur jag bör gå till väga samt vad jag ska välja till min N55a ? Det e på tok för många sidor att gå genom här :( Nu e den original och om jag står på N och gasar lite lätt så baksmäller det typ ifrån avgaset som om den vore rå trimmad, e det normalt på 335 ? |
|
|
Carlee: finns en kille med RB turbos som har pajat låda och han kommer bygga om den . Det kommer att finnas då en förstärkningskit tillgängligt snart med troligtvis starkare torque converter, lamelller etc. Han kommer att göra om hela . Jag tänker att det kanske räcker med delarna ovan. Jag vet forfarande inte varför min slir. jag såg lite olja under tråg sista gången bilen var på lift så kanske olje nivå är bara låg. Jag har inga koder överhuvudtaget och den gick bra innan jag körde 6K mil till italien och bana så kanske den läckte lite. Ska kolla nivå snart , är den ok då är det något fel med något i lådan. |
|
| BigTom: ingen fara , jag vill gärna se tiderna på 5 växel (eftersom då slirar det troligvis inte) för att ha någonting att jämföra eftersom jag har alldrig tagit 1 i 5 växel förutom förra event. | |
|
Både jag och min polare tyckte att min låda växlade lite slött mellan 2-3an så jag har bokat tid för olja/tråg/filter byte på min växellåda den 14juli så jag hoppas nästa björkvik blir den 16 nu. |
|
| Maxad: Så låter min N55a också. Tror det är normalt. | |
|
Till er som vill köra på Björkvik in och regga er på: Länk |
|
| Bilen vibrerade som tusan vid motorbromsning efter koppingsbytet. Det orsakades troligen av att avgasystemet låg för nära chassit på en punkt så nu känns den helt OK igen :-) | |
|
fick mina nya hjul idag :) ville bara dela med min glädje efter 9 veckors väntan ;) Länk |
|
|
R1000 Skönt att det löste sig!! Nu hoppas jag vi kan lösa mitt lilla strul! Mvh// |
|
|
På vägen hem från jobbet idag kändes det äntligen som att bilen går som den ska igen! Laddar enligt mätaren mellan 15-16psi som mest efter en repa på 4an så nu ska jag inte röra nånting innan nästa björkvik :) |
|
|
R1000: vad trevligt Micke! skönt att det var ingenting seriöst. Carlee: told ya! låt autotuning gör sitt jobb :-) |
|
|
BMW Gt1 Diagnos utrustning Smidigt och underbart att jobba med. Mycket enkelt att ändra allt från laddtryck till bränsle inställningar Hastighetsspärrar samt inaktivera EGR osv med datorn. Boxen har även nätverks interface vilket gör att du kan koppla BMW Gt1 Boxen till en Trådlös router eller med nätverkskabel till din stationära dator i huset för att slippa sitta vid bilen med en dator. Ha bilen stående i garaget och sätt dej lungt och tillbaka lutad på kontoret och optimera din bil :) Väldigt simpelt med en extern liten hårddisk kopplar in kör programet Vmware Och väljer sedan vad du skall använda för Program DIS SSS TIS osv.. :) Min gamle 325td 94- Elektronisk dieselpump Öka insprutningen en del och skruva upp tomgången med 50rpm och helt plöttsligt blev det en helt annan bil :) Allt genom BMW Gt1 Boxen :) Fungerar upp på alla bmw till de nyare E60 mf :) Har även programerat in nytt styrdon till motorn på en BMW 540 E39 -99 Då de gammla gav upp Helt klockrent kan lägga till funktioner på bilen man inte kunde tro gick Ändra språk i menyer och lägga till MP3 Stöd på Orginal stereon :) Är ni sugna på att skaffa en BMW Gt1 Bog med Kablar och Programvarorna hör gärna av er till min Mail rex_server@hotmail.com |
|
| Kan man kalibrera spridare till N54 med verktyget? | |
|
Härligt reklaminlägg... Jag tror dock att jag låter de som vet vad de sysslar med att utveckla programvarorna till min bil. |
|
|
Hehe jag kan kolla upp det under dagen :) Med diesel är det rätt enkelt lägger till några gram extra bränsle på adaptionen :) och ökar laddrycket i styrdonet tills du knapppt ser någon avgasrök :) Justera på 325td -94 som sagt helt annan bil känns inte värt med en kcr box på den bilen :) |
|
|
Ursäkta om jag lägger mig i, men vad har en -94 325td med en N54/N55 motor att göra? //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.