|
Sida 490 av 712
|
|
|---|---|
| Enrico: Skulle vilja se dig mot Thomas på nästa event. Din bil är brutal. | |
| Enricos bil går riktigt bra - vi körde två jämna race. Enrico: min har Tiptronic inte PDK och är helt original (men jag får nog ändra på det till Juli.. ;-)) | |
|
mistahfrizz: Bara att ta fram plånboken och betala den extra porscheskatten ;) Vem hade kunnat tro att det var så kul att köra några gånger 50-260km/h rakt fram? Sjukt kul var det iaf. Nu ångrar jag bara att jag inte filmade racen mot E92 M3:an och Audi R8:an. |
|
| JockeX: vann du mot R8 ? om ja grattis ! | |
| Nej nej. Det gjorde jag inte, men resultatet blev ungefär detsamma som mot M3:an. Dvs hyfsat jämnt upp till 200 och sen drog de ifrån med några billängder (2-3?). Audi R8:an passade dock på att visa sin bakdel direkt vid starten och drog sakta iväg en billängd upp till ~200. | |
Cartéen |
JockeX: Visste nog att du skulle bli "hoked" ;-). Trist att jag inte kunda vara med denna gång med nästa så är jag med. |
| :-) det är inte varje dag man kan sträcka ben på bilarna upp till över 270 och träffa trevliga människor :-) | |
|
JockeX: har du ff "bara" GIAC steg 1 och drog jämt upp till 200Km/h mot M3 E9x och mot Audi R8? Antar att den var V8 versionen av R8 med 420 häst? Låter jävligt bra i vilket fall =) Angels Lie To Keep Control |
|
|
Tänkte ha lite roligt sista året innan F30 dyker upp på garageuppfarten. Vilket trim är det bästa som ger minst krångel med felkoder o dylikt? Hade tänkt mig 40-60 hk. |
|
|
40-60hk utan strul, låter som flash är mest "rätt" då. Jag hade en flash och var grymt nöjd tills jag började köpa mods då bytte jag till en piggy. Tror turbocenter hjälper dig till en vettig kostnad... |
|
|
Ok, viktigaste är ju att den går att återställa till original när den ska bytas in. Sen ska den ju besiktas i början av 2012. |
|
| clubsport>> jag hade giac i min förra bil och var sjukt nöjd med resultatet, prata med Mattias på Stertman i Nynäshamn :) | |
| Clubsport: Jag kan också starkt rekommendera GIAC. Du kan även välja till en dosa så att du kan byta till och från originalmappningen om så behövs. | |
| också haft GIAC på min i 1 år , stage 2 plus och funkade klockrent, aldrig en problem. | |
|
Jag betalade 900:- för flash tillbaka till orginal på turbocenter, men giac med flashloader verkar koolt (men lär kosta mer än "bara" en vanlig flashning, jag pröjsade 5000:- för en "stage 1" flash) |
|
| Det är inga problem att besikta med en flash... | |
|
här kommer lite tider. Länk Väldigt klart att min låda slirar upp till 5 växel med RL loggar som jag gjorde :-( Kommer att köra låg boost och fixa låda i vinter . |
|
| Ja fyfan, 100-150 på 3.5s är riktigt uselt på den här nivån och 100-200 tid är inte heller vad man förväntar med ditt tune. Hoppas lådan håller skapligt säsongen ut men det borde den nog göra om inte laddar mer än t.ex. 14-15 PSI. | |
|
bomis mfl: Ska ta kontakt med honom imorgon. 5000 var ju inte så farligt dyrt. |
|
|
Jag förmodar att denna logg är tagen ur en 50-260 km/h-körning? Då beror förmodligen den dåliga 100-150 km/h-tiden med all säkerhet på att han har en extra växling mellan 2:an till 3:an i det intervallet. Det vanliga är ju att man trycker fullt i 80 km/h på 3:an när man ska mäta detta hastighetsintervall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.