|
Sida 49 av 712
|
|
|---|---|
|
Det märks effektmässigt ganska mycket över 5000rpm med dp,trots att jag har UR cattade dp, ger min bil c:a 20 hp mer över dessa varv, under det syns det ingen skillnad på en dyno. Detta märks ju mest vid typ m5boardevent där man kör för fullt på höga varv. Men heartwares bil kommer att ta min utan problem, den känns riktigt snabb en "factoryfreak", bara han får tummen ur och satt dit DP..... |
|
|
Tjena! Flashade min hos Rica igår. Första 335:an i Sverige med OBD-flash tror jag. Kommer ett utlåtande här i denna tråden sent ikväll på det jag hunnit testa och hur det gick till. ///Danne ______________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
VHDanne: Vilken version av styrprogramvara och box har du i din bil ? Vilken månad är den tillverkad ? 29.2 eller 30 nånting och MSD 80 eller MSD81 för hårdvaran ? Vad ag förstått så är det lite trickigare att programera via ODB-uttaget på de senare MSD81-boxarna. Kul och veta om Rica och Kalle Nilsson har fixat det. Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
VHDanne är du i GBG området? Om ja, bör vi träffas! Jag får ihop min bil igen imorgon kväll! Så jag e redo! Leffe6 - du har PM Fick höra ikväll att Kelleners har jobbat på en 335i och skrämt upp den till 500hk! Då är det en del förändringar inne i motorn oxå! Vet ej om det är uppgraderad turbo eller inte. Enda problemet är att den sköt både drivaxeln och växellåda! Men det är små bagateller ;-) |
|
|
Rica OBD-Tuning: Manuell låda, 360hk/520Nm Pris:8900:- Hur gjorde dem: De läser ner hela mjukvaran ifrån bilen som tar ca:1 timme på en 335:a via OBD-uttaget som sitter lättåtkommligt precis ovanför motorhuvsöppnaren. Mjukvaran som laddas ner ifrån datorboxen lägger sig i en fil på deras dator (ca:2.5mb) Denna filen skickas sedan till huvudföretaget i Holland. Då ser de vilken mjukvara du har i bilen och den modifieras utifrån din egen mjukvara. Ca: 50 parametrar modifieras med allt ifrån turbotryck, gasrespons, varvstopp, bränsletillförsel, hastighetsspärr m.m. Sedan skickas din fil innehållande den modefierade mjukvaran tillbaks till Rica i Kungälv och de lägger in den i bilen igen som tar ca:20 min. KLART. Efteråt: När den var klar så frågade Kalle som äger Rica i Sverige om han kunde ta en tur för att känna efter hur den kändes eftersom detta var den första 335:an som de gjorde hos dem. När han kom tillbaka så såg han glad ut och jag frågade vad han tyckte. - Den går som fan fick jag till svars av en kille som har tävlat i både rally och banracing. ...Klart han säger det, tänkte jag, så jag frågade honom igen. - Jo den gick jäkligt bra, du kommer snabbt hem till Malmö för hastighetsspärren är ändrad och satt till 300. Vad tyckte jag: Direkt när jag satt mig i bilen så kändes den skön i tomgången, lite dovare ljud vill jag nog påstå. Även innan jag körde iväg så kändes den råare på något sätt. Jag rullade iväg i ettan, växlade snabbt till tvåan, ut på en lite större väg och trampade på. ...Satan vad den gick tänkte jag, växlade snabbt till trean och den gick precis lika snabbt om inte snabbare i trean än i tvån. Kändes mycket starkare, jäkla skillnad i vrid. Påfarten till den trista E6:an gick sjukt snabbt i fyran, min polare som själv kör sporthoj skrattade till och hämtade andan - Så gick den inte innan. Motorvägen hem i sexan var en fröjd (trots run-flat däcken) det kändes inte som att sexan hade något stopp, ett grymt tryck och ett härligt vrid ända upp till de lagliga 120km/h. ;) Bränsleförbrukning har jag inte hunnit testa så noga med jag kunde märka en liten förbättring om jag var seriös i min körning. Får återkomma där. Killarna på Rica var trevliga och de 8900:- var det värt flera gången om. Känns faktiskt som en annan bil. Även om 335:an inte var slö innan så känns den mer korrekt nu. Jag passade på att köpa nya H & R fjädrar ifrån bilmodecenter i Göteborg med så nu ska den lite närmre marken, framförallt i fronten, och så ska jag kicka bort run-flat däcken till våren + lite små estetiska åtgärder. *Godnatt* =) ///Danne ______________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
Jag har nu fått in Helix Attachén i min bil igen. Går riktigt bra.. Vore kul att köra mot nån med Procede eller flash... =) //Erik |
|
|
Erik, har inte tobias en V3 kvar? Annars får du åka ner till Götet! I am up for it! |
|
|
Hej alla ! Jaha då har man även en intercooler på väg från Usa till gamla bettan samt att Downpipesen åker på i helgen för andra gången (pust ) |
|
| Posta mig om ni ska ses.. | |
|
"De läser ner hela mjukvaran ifrån bilen som tar ca:1 timme på en 335:a via OBD-uttaget ) Denna filen skickas sedan till huvudföretaget i Holland. Då ser de vilken mjukvara du har i bilen och den modifieras utifrån din egen mjukvara. Sedan skickas din fil innehållande den modefierade mjukvaran tillbaks till Rica i Kungälv och de lägger in den i bilen igen som tar ca:20 min. KLART. Väntar du medan holländarna ändrar mjukvaran? Eller måste man komma tillbaka en annan dag? |
|
|
Hej arbetet utförs samma dag. /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
Kraxx: Boka in i Maj månad nästa år! Då skall du med på M5board eventet och kickar lite M5:or ;-) |
|
|
fastEddie Filen kommer tillbaka modifierad efter ca:10-15min. Så är du inte jättehungrig, pissnödig eller bor brevid så förseslår jag att du väntar =) ///Danne _____________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
VHDanne: och du är fortfarande nöjd ? /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
qdtjant Har inte kört så mycket, men jag är nöjd. Bilen uppför sig felfritt och är klart starkare och snabbare än original. ///Danne _____________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
Jag tror att man blir nöjd med oavsett vilket trim vi lägger in i våra bilar. När jag fick V1 i blen så var det som att man fick en uppenbarelse. Jag hoppades med denna tråden kunna bättre hitta trim för olika behov. - Max power - Stabilt, och funktionell, osynligt - Möjlighet till inställningar - Flash vs piggyback m.m. Det bästa sättet är att jämföra är bil mot bil. Jag o Pavel gjorde jämförelse mellan nya program varan och gamla Trim vs o trimmad, vi vägde till och med bilarna innan vi körde. Det är bara att skicka ett PM Pea och jag testar ut mellan de olika versionerna. För att gå vidare så måste man ju jämföra mellan olika grejer inte sant? |
|
| Jag har ingen problem att jämföra min bil med JB3 med andra , bara skicka PM. | |
|
För min del handlar det om att ha en bil som man är nöjd med, och som ser nice ut. Och som inte en enda gång "limpar" eller går sönder pga trim. Vill jag ha 600hk i mil bil så kan jag ha det genom att kompressormata den, byta till större turbos, nya kolvar, ny kylare och trimkammar. Sen kan man ju alltid slita ut sätena och bygga bur. Men detta är inte min grej! ///Danne _____________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
15 min är ok :-) |
|
|
15 min är ok :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.