|
Sida 489 av 712
|
|
|---|---|
| Carlee, det är helt normalt att V5 ger mer effekt på höga varv än V4 som ger mer effekt på lägre varv än V5. Det är därför jag inte vill köra V5 än. Vishnu kanske har sänkt vridmomentet på mellanvarv för att slippa klagomål på slirande kopplingar, bara en gissning från min sida. Får man problem med att kopplingen slirar är det ju ett bra tecken på högt vridmoment och bara att byta till en kraftigare koppling. I valet mellan hög effekt över 6 krpm eller hög effekt på mellanvarv tar jag direkt det senare alternativet eftersom det används under 95% av all körtid och det ändå ska passeras för att komma upp till 6+ k rpm. | |
|
Jag har också haft det där knackandet/tickandet som Carlee82 skriver om. Skriver haft för nu har jag inte hört det på ett bra tag. |
|
|
Carlee mfl: Jag hade det ljudet i min 335a och lämnade in den pga detta... Det var inte så markant som bilen i videon men det var spridarna iaf. Det var tydligen ganska vanligt på dessa bilar och inget att vara orolig för... Så ni kan nog helt säkert pusta ut och fortsätta gasa:) Trevlig helg på er allihopa! |
|
|
Testade några nya v5 mappar och känns att vi är nästan där :-) power från låga till hela vägen till 6800varv, fortfarande lite jerking på 2000 varv light throttle men det ska också fixas snart. Hoppas det inte rägnar imorgon och att R1000 har inte nitrous på :-) |
|
|
Det va skönt att höra Wetterstrand ni känner jag mig mycke lugnare tack! :) |
|
| Bilen är obesiktigad så jag använder den inte annat än för provkörning i grannskapet. Det fick bli ett 10 mil Cannonball run med hojen idag istället för att åka på eventet :-( | |
|
Carlee82: körde förbi dig idag på Essingeleden, trodde det var en M3 först, så bred var den. Har kört mina Performance Friction-belägg ca 300 mil nu, varav ca 12 mil bana. Nu är de slut, 5000 kr kostade dessa :) Är dock helnöjd med beläggen på banan |
|
| JALLA, upp me lite bilder fr björkvik nu....själv är man på handbollsturnering hela helgen... | |
|
Ja jag såg dig på långt håll i backspegeln Meile, bilen ser sjukt bra ur med VMR hjulen och den aggresiva sänkningen!:) Det är tur att min bil iallafall ser ut att vara snabb för den gick som en påse skit idag! Börjar inse att jag är mer av en "tune and forget" typ som borde köra Giac flash eftersom jag aldrig lär mig fördelarna med alla inställningar en piggy ger... |
|
| carlee82: "påse skit" jag tror du blivit lite fartblind :) Körde du v4 eller v5? | |
|
--- > Ajvar & Pea Vart var det ni hade valsat skärmarna i GBG? Jag behöver göra det så fort som möjligt. Helst redan imorgon... /P |
|
| Hos han du köpte fjädrarna av på bilmodecenter på stigs center. | |
| Carlee: du har väl nu autotuning på så det är drive and forget. Annars ge giac en chans och se hur bilen går med den. | |
|
Jo lite fartblind har man kanske blivit hehe Men igår körde jag 100-200 på 9,8s som bäst förra året körde jag 9,4-9,6s utan problem och då med supertunga 19" men jag hoppas den går bättre nästa event :) |
|
|
Ajvar Blev det bra? Är du nöjd med resultatet? |
|
| Hur bra som helst Pavel. Noll skrap och jag kör med m3 offset. | |
|
Helvete Enrico vad din bil går bra!!! Såg videon mot z06:an på youtube, väldigt jämt!!! Inte illa.. Lägg upp lite filmer nu så att man får se resten av racen.. |
|
| TAck Ajvar, bilen gick riktigt bra speciellt efter 200 , den drog hur starkt som helst till 275 utan problem . Sprutade 1450 ml/min meth och hade konstant 12,1-12,3 AFR som är perfekt. | |
| Har någon haft problem med att kommunikationen mellan laptop och JB USB to Serial cable dör och har tips om vad det kan bero på? Det gäller inte min bil utan en annan killes som har köpt en begagnad JB4. Det kan ju vara fel på kablen eller JB4 men det kanske finns någon annan känd problematik kring detta som någon känner till. | |
| Hittade dina filmer på E90post :). Hands down mot 997 turbo!! Riktigt coolt, men zo6 körde ifrån 997 turbo och det var väldigt jämt mot dig och z06.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.