AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.337

Ökad effekt på min 335i

Sida 487 av 712
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
Graderar ner mig till v4 8-17 autotune idag... Får se om det blir bättre än V5 mapparna som jag inte e så imponerad av....
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Lite trist att ni nedgraderar till V4 8-17 som jag har haft som ett ess i rockärmen i händelse jag kan komma på nästa event :-)

Det har skrivits så mycket skit om V5 och den saknar Autotune så det har inte varit aktuellt att kliva i. Jag väntar tills den blir mogen och kan uppvisa prestandaförbättring i stället för tvärton men tyvärr så verkar många versioner vara ren marknadsföring snarare än inriktade på prestanda. Den alltmer starka integrationen till en viss leverantörs andra supportsystem som t.ex. ett visst meth-system känns också osunt för användarna även om jag förstås tuningfirmornas motiv.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Var ute och körde en längre repa igår och jag tycker den rycker till/tappar effekt nån tiondels sekund efter en växling under WOT + att jag tycker att den laggar lite när man ligger jämn fart och drar fullt från t.ex 50km på 2an. Nån ide hur man kan fixa till det inför Björkvik? Kör V5 5-10 beta

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee: den enda sätt att fixa är att köra v4 som kommer att prestera bättre också.
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Okej då skickar jag i 8-17 jag me :)

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Oj, det här är nog ingen bra reklam för Shiv om det skulle komma ut... :-O

Jag kör iofs med V5, fast med en specialmapp som tog bort mina misständningar på höga varv samt ger mer kraft på i mellanregistret, och det fungerar klockers!
Jag har faktist inte bytt mapp sedan Januari.

// Thomas
R1000: Inte alla flashar är bortkastade pengar. Vet inte hur Ess funkar men med Cobb kan du ju ställa tillbaka till original och sedan sälja vidare dosan.
Ok, så länge endast steg 1 finns ute så är det ju ingen höjdare om man är ute efter mer effekt, när Atr släpps finns det någon som tvekar då?
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
tänkte byta charge pipen på bilen o dumpar... e det stett pipe o forge dumpar som gåller?? nån som har en bra åf på ett sånt här ktt lr det kanske finns nån här som har till salu ;)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Utlandfanto
Om man vill köra med vanligt bensin då är flash en bättre alternativ än piggy men för oss som vill köra högre boost än 16 psi med meth då är tyvärr flash ingen alternativ eftersom det går inte att ha failsafe på en bra sätt.

Danne: stett är lite sådär, min var inte så väl byggd. Kolla ER/evolution racewerks cp.
Jo
211
JockeX
Touareg
Jag hänger med på att ni som är ute efter att verkligen trycka ut det där sista ur era bilar gillar piggybacks som ni kan tweaka, men ni står också ut med en hel del buggar som Shiv, Terry et al verkar slänga åt er.
Stämmer Enrita, Cobb stödjer inte metanol ännu precis som du säger, dessutom behövs det ju inte eftersom den boostar ca 14-15 med 16 i topparna med original hårdvara.

Kolla Länk i den tråden har ju du bidragit med info. Men visst, skall man vara snabbast så skall man inte köra flash ännu. Dessutom funkar ju Cobb inte officiellt på Eu-spec så man får läsa DME nuffrorna innan man beställer, eller så chansar man på att Rob skall få tid att fixa lite.
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Om man vill testa att byta tillbaka till V4 igen, är det bara att ladda in ny firmware + 8-17 mappen? Har för mig att det var bättre klipp i botten på tidigare version medan V5an levererar linjärt hela vägen.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
ThomasF:ja men du måste göra det med v4 software
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Ok, laddade precis ner Software 4.20 och mapp + firmware 8-17 från vishnus sida. Ska bli kul att testa då jag hann byta till V5 innan steg3 var installerat, aldrig kört bilen med steg3 + V4.
xb
5
xbox_fan
335i Coupe -07
Hej, Är ny här men har följt tråden till och från, har en 335i med jb4, fmic och dp's men har fått problem med misständning på cyl6.

Har bytt tändstift och tändspole och nu är det dags att ge sig på insprutningsmunstycket, men i USA täcks de av förlängd garanti, är det även så här i EU?

Någon som haft samma problem eller som har koll?

/Henrik
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Hmm skickade i 8-17 mapparna nyss och när jag startade bilen så blinkade gula motorlampan 7 gånger uppehåll nån sekund sen blinkade den 7 gånger till. Hade ingen möjlighet att köra bilen, men den gick normalt på tomgång och inga koder. Vad kan det vara?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Xbox: nope täks inte i eu. Jag köpte 3 nya injectors från usa (ebay) för 350 usd shipped. Att byta ut dem tar runt 3 timmar inkl. Kodning.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee: Länk
7 gånger är map/firmware incompatibility.
xb
5
xbox_fan
335i Coupe -07
Tack Enrita, har en polare som jobbar på bmw ska se om han kan hjälpa mig med detta...
Någon från Gbg hållet som ska till björkvik?
Skicka ett pm till mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.