AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.473

Ökad effekt på min 335i

Sida 486 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee82: har exakt detsamma beteende. kör du dem nya mapparna? min har börjat göra så här med dem senaste V5 mapparna. Ska testa / provtrycka bilen imorgon .
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Stiften har bara rullat några hundra mil, bytte dom i höstas. Men bilen betedde sig så förra året med oavsätt vilka mappar och inställningar jag haft. Kan det va så att den drar tjuvluft nånstans?

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee , exakt vad jag tänkte också, att den drar tjuvluft. har du en OCC monterad? Om ja vilken? Ska åka till Stertman och göra en rök test imorgon. Om jag har en läcka och den där pulsering slutar då vet du också att du har detsamma problem.
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Om det vore tjyvluft borde bilen gå på högrr varv helatiden?
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Ja det har du rätt i Thomas, tänkte inte jag på... Har ingen OCC. Får se om Stertman hittar på nått som är fel. Bilen går ju som sagt som den ska annars.

JF
257
JF.
335i Coupe -07
Så hade jag på min förra bil(e91) att tomgången var orolig, på den var de fel på gasspjället.
Jo
211
JockeX
Touareg
Om man vill byta luftfilter på N54:an, är det bara att hoppa in till BMW:s reservavdelning, be om ett luftfilter, gå ut till bilen, knäppa av alla clips som finns på luftboxen, ta av locket och byta filtret, sätta på locket igen och på med alla clips.

Eller finns det nått mer steg som är inblandat? =)
Cartéen
Jocke: Japp, det är bara att göra precis så du beskrivit. Bytte själv för bara någon månad sedan!

Jo
211
JockeX
Touareg
Super, tack cartéen =) Då slipper man boka en fast lane tid bara för en så pass enkel sak.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Har beställt en ny vatten kylare från PWR :-) ska antagligen sänka vatten temp 5-10%. vi får se hur den kommer att funka. Trött att se i stan 109-111c .... Och 104-106 c på hård körning . At låda kommer att tacka också.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
OT, sålde ju Busan för ett tag sedan genom att jag kör så lite hoj när BMWn är så kul och mer allround. Men det blev köp av en badmoppe idag att ta till när lusten faller på, en Gixxer 1000.

Länk

Vita fälgar herredjävlars, måste nog ha kommit in i en Gay-period och får väl köpa vita tubsockor som matchar :-(
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
r1000>> ha ha...den där rör på sig :P
Jag är lite nyfiken på det som sägs om att en 335:a med steg 1 går ungefär som en E9x M3. Vad innebär det exakt i tider osv?

Det låter lite för bra för att vara sant, eller?? En M3 väger ju inte jättemkt mer än en 335i och dessutom har den typ 40-50 häst mer än en steg 1 335i. Hur är det möjligt i så fall? Tack vare 335:ans överlägset mkt högre vridmoment isf gissar jag, eller är det så att den hänger med upp till knappa 200Km/h och sen matar M3:an förbi med besked?

Ni som vet, vad säger ni om det?

Angels Lie To Keep Control
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Du har helt rätt.
335'an kommer sticka ifrån i början pga av det högre vridmomentet, men vid 180-200 km/h kommer M3'an komma ifatt.

// Thomas
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag körde 100-200 på 11.7s och 0-200 på 16.6s med steg1 så man ligger lite efter en m3 men på med en IC också så borde man köra i från den även i 200+ trots att man ändå ligger 20-30hk efter på pappret...

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee: jag hade ingen läcka. Har gåttöver till v4 nu och bilen går perfekt, inga pulsering, rycker inte längre, perfekt tomgång och drar starkt. Man hör turbos mycket mer och power på låga varv är rejält .... Shiv säger att v5 går mucket fetare och när man sprutar meth då blir det för fett. Kommer att köra v4 tills officiella v5 mappar är ute . Nu har jag testad tiillräckligt för honom och vill bara njuta bilen. Det kommer en ny useradjustable parameter som tillåter att ställa in fueling correction nästa vecka beroende på hur mucket man sprutar. Autotuning är också ganska skönt att ha.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Enrita har shiv sagt när autotuning V5 blir färdig? V4 funkar hur bra som helst för mig, kör fortfarande på en gammal mapp som heter 2.23 tror jag. Vilken mapp använder du Enrico på v4?
Carlee82: Ja det är ju med IC som är intressant, glömde skriva det =) Jag har bara svårt att tro att den verkligen kan gå som en M3 men skitsamma vad jag tror. Ni är duktiga och vet vad ni snackar om så jag får väl helt enkelt se till att fatta hahaha ;=) Men visst ligger man väl mer än 20-30hk efter en M3 med steg 1,5 eller kan man få så mkt som 390hk ca? 370-380hk och ca 500 Nm hade jag hoppats på men mer isf gör ju inget iofs.

Har varit i mailkontakt med Jimmy Särås och det är ju GIAC steg 1,5 som är intressant för min del. Grym kundkontakt verkar dom ha så det får nog bli en tur till Stertman

Angels Lie To Keep Control
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Ajvar: jag kör med dem officiella 8-17 nu. Ingen aning för autotuning men tror att det blir inom 2 veckor. Finns mycket att göra för att få v5 att gå bra känns som.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Mitt förslag är att skippa flashning till förmån för piggyback. En flash ger inte alls samma frihetsgrad för justeringar efter olika behov och konfigureringar och den dagen bilen säljs är det bortkastade pengar. Det är ju inga jättepengar så det kanske inte är så viktigt men det finns annat också som piggy's stödjer som t,ex, att de kan ta över funktioner i instrumentklustret och t.ex. visa boost, vattentemp eller vad man önskar. Men framförallt att de kan ställas in optimalt för en viss bil anpassat till dess support-trim.

Just my 2C.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.