|
Sida 483 av 712
|
|
|---|---|
| Vet ej hur det blir med Björkvik men på något sätt måste jag förstås testa hur min bil står sig relativt den snabbaste 335an med original turboaggregat. Att förlora mot BigTom är ingen skam men visst vore det kul att kunna filma honom i backspegeln :-) | |
|
Suck, here we go again Länk nån mer som vill hjälpa till och sprida lite fakta i ämnet? |
|
| Tjena nu har det äntligen varit lite torr mark i Halmstad o jag har piskat lite 135.. ;) fick motorlampan till att lysa en gång .. Den visade dock en halv motorlampa o bilen gick som den skulle verkade det som.. Stannade startade om bilen o vipps så vart det borta sen kom den tillbaka en gång till gjorde samma sak o den försvann.. Vad kan detta bero på ?? Gjorde inte så här innan jag hade bytt downpipes någon fara?? Lr detta kan hända då o då när man piskar lite ;) | |
|
Det ska inte behöva hända överhuvudtaget om allt är i ordning och tunet är rätt inställt. OM det inträffar är det lämpligt att ta rätt på vilka felkoder som ECU rapporterar. Vad har du för tune? |
|
| Procede v5 3-30 mapp men detta hände inte innan jag hade bytt downpipes.. | |
| Har tyvärr ingen erfarenhet av V5, jag kör med V4 fortfarande i väntan på att V5 får Autotune och blir mer mogen rent allmänt. | |
| Jag får väl testa att lägga in nya mappen i veckan o se om det ändrar sig... Men det e med samma kabel jag kan läsa felkoder med va ?? | |
| DAnne: kolla på manualen här Länk | |
|
hej var precis o köpte kablen precis den som du visade på bilden o fick även en usb förlängning på 1 meter så det bör ju räcka... men om jag ska felsöka bilen gör jag det i bilen med procedes commandcenter ? mode 3. dme code read o sen kommer dom upp i bilen lr måste jag göra det med datorn?? hur funkar det med dme code read o dme code clear? hoppas att bilen o datorn hittar varandra då jag inte alls e dator kunnig hehe:) |
|
|
Danne: har du läst manualen? Du ska göra så här: - Koppla Procede till dator med kabel och gå online. - Gå in Mode 3 command center och lägg rpm till 2000 och bekräfta. (Länk - Du kommer att se då i procede software koderna som kommer upp . Skriv ner dem. - I google lägg koden och TO HEX . Du kommer att få då bmw code som du kan söka upp på e90post. eller kollar kod referens lista som finns här Länk Om du kan engelska och undrar något är det bara att söka på e90post. Länk |
|
|
ja jag förstår lite hur man ska göra men det e ju alltid lättare att fråga folk som kan.... det verkar ju vara lite bök ändå... sitter o läser o läser o blir inte så mkt klokare :S tex ska jag lägga in den nya mappen med dic lr nondic detta ska jag väl klara av o sen kanske få hjälp med felkoderna... |
|
| Danne: vänta par dagar så kommer ut nya mappen som är mycket bättre. Jag har testat den i helgen och min bil är en raket nu. Posta koderna här så hjälper vi dig | |
| tack så jätte mkt först ska vi se om datorn hittar proceden som folk verkade ha problem med :) får prova lite sen .... .tack igen | |
| ska jag köra 3-30 mappen så länge tycker du då? sen när den nya kommer ska jag köra dic or nondic ? | |
| Dem nya är BARA DIC . Pröva 5-10 , ingen fara med det. | |
|
Tack enrita för hjälpen... Kablen e på plats ;) lite bökigt va det men det gick installerade drivrutinerna till den o kopplade upp med bilen direkt utan problem med Windows 7 la in den nya mappen o läste av felkoden som löd 57 2DED 11757 Power management, standby current control Vad kan detta va?? Raderade den o stack ut o provkörde lite o körde lite datalogging med datan lite kul faktiskt ;) va inte så svårt som jag hade tänkt mig hehe Kollade lite på autotune boosten som gick upp lite hela tiden o efter 10 min körning så står det 15,8 psi som current setting... O bilen skjuter på bra ;) kommer laddet att stiga mer lr stannar det där ?? E riktigt nöjd tackar alla en en gång för er hjälp... Hoppas att man själv kan hjälpa någon annan nån annan gång :) |
|
|
3-30 mappar har inte autotuning . körde du map 1 eller 2? För själva kod kan du läsa här . Gjorde sökning åt dig: Länk |
|
| 5-10 mappen kör jag på nu ju... Men det stod i högra hörnet bland dom andra värderna o det höjdes hela tiden ... När vi stannade stod det current setting 15,8 psi... Jag har väl bara en mapp o valet då jag har ent versionen?? | |
|
Runt 16psi laddar jag också och det har funkat kanon hittills! Och vi har ju identiskt setup, steg3 utan meth. Eller har du orginal luftfilter? |
|
| 5-10 har inte autotuning. den är på men förändra inte värderna. kolla på Boost i loggen. map 1 är inställd på 13.5 psi och IC100% . Du borde inte röra något med beta mappar och vänta tills Autotuning är full enabled som kommer att hända förhoppninsvis i en par veckor. om du skickar mig din email adress via pm kan jag kolla på loggorna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.