AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.766

Ökad effekt på min 335i

Sida 482 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Danne: det är bara att googla fram den.. Så här ser den ut men den där är för kort: Länk
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Se till att du får med rätt drivrutiner till kabeln när du köper den! Det hade iaf. underlättat mycke för mig, tog typ en vecka innan min dator och Proceden hittade varann och dom kommer fortfarande inte speciellt bra överens ;)

da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
Oki tack så jätte mkt för hjälpen;) blir det ännu bättre ös med den nya mappen ?? Lr vad e förändrat ?
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
Länk

filmade en kallstart idag med bilen jävla vad det brötar när den e kall :)
performance system med ar catless downpipes

låter ju bättre när den e varm
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ha ha... Ja, jävlar vad det låter! :)

// Thomas
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
Ja men när den e varm blir det ett jävla gött ljud. ;) får se om vägarna kan bli torra imon så man kan filma en bättre film hehe
We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Hadesinflames: Jag har kvar alla grejer till min 335 så du kan gå in på min garagetsida och kolla bilderna så gör vi ett pris på lampor till angeleyes, regskylt och dimljus.
Den är ju även titansilver och M-sport så du lär få en bra referens till din bil:)
Wetterstrand: Jag har faktiskt varit inne och kollat på din sida där. Vad har du för färgtemp på dina angeleyes då och vart är de köpta?

Jag har letat runt på ebay efter LUX H8 men jag lyckas inte hitta nåt som passar till 2007 års modell och på xenonkungen.se måste bilenvara tillverkad innan juni 2007 och det är den inte därav mina förvirrade frågor om vart man hittar lampor =)

Angels Lie To Keep Control
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Här finns många tips för Styling :-) Länk
R1000: Tack för tipset!

Ursäkta off topic igen... har en fundering bara.

Jag har AC Schnitzer-fälgar på min 335:a som satt på bilen när jag köpte den. ET43 (om jag inte minns fel) runtom. Fram har jag 10mm spacrs och 20 mm bak vilket enligt mig iaf ser riktigt bra ut. 8,5x19 tum med 235/35 runtom ifall det spelar någon roll. Funderade på om det är någon som vet om det är bra eller dåligt med tanke på spårvidd, påfrestning på hjullager osv. Blir det nån större skillnad mot vad BMW hade tänkt original?

Är jag helt ute och cyklar när jag tror att ET 43 med 10mm samt 20 mm spacers motsvarar fälgar med ET 33 samt ET 23?

Jag vill ju tro iaf att det är som det ska så att säga eftersom jag är helt säker på att det är AC Schnitzer själva som monterat fälgarna eftersom det sitter klistermärke vid förardörren med rekommenderat däckstryck osv och man tycker ju att de borde vara såpass seriösa och kunniga att de inte slänger på för stora spacers för att det ska vara ohälsosamt för bilen

Någon som vet??

da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
låter som att du har fälgar som e gjorda till en e46 ;)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
HIF, du är nog inte ute och cyklar Länk
Danne_83: Ok, jag har ingen aning om vad de är gjorda till för bil

R1000: Jag tolkar ditt svar som att fälgarna med de spacers som sitter på funkar som BMW hade tänkt från början med hänsyn till spårvidd, påfrestning på hjullager osv. Är det korrekt tolkat?

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag satt och kollade in de 10 första sidorna av denna lilla trim-tråd idag och man kan verkligen konstatera att det hänt mycket inom N54 trimmningen! :)

En sak som var speciellt rolig var inlägget som Pea gjorde 2007-04-11:

"Grejorna kom idag, en dag från florida ganska snabbt.
De ringde från transportfirman och fick bet för momsen via kort.
Det var inga större problem att montera, tog c:a 45min. Inga felkoder.
Det är en massiv skillnad i effekt, draget från 2000 varv är rejält.
Jag kan spontant jämföra med min m5a (e39) jag hade för ett tag sedan.
Den här känns nästan råare när turbon går in för fullt.
Man har fullt upp att bara växla, och se till att inte få hjulspinn, kör man inte med DSC lyser den där gula lampan väldigt ofta.
Det känns ungefär som om att den effekt man hade på 1an har man nu på 2an."

Detta påminde mig om att min bil faktist har varit trimmad i över 4 år!!

Varken jag eller Pea har behövt bytt ut någonting i överhuvudtaget i varken motorn eller drivlinan under alla dessa år. Helt otroligt, snacka om att denna motor är en riktigt överdimensionerad slitvarg!

...och som ni vet så byttes mina turbosar ut helt i onödan för 2 år sedan, bara för att jag hade möjligheten att göra detta för 500:-/turbo. Dessa hade garanterat fungerat klockrent än idag. Se bara på Kraxx bil som har rullat över 15.000 trimmade mil med originalturbos! :)

// Thomas
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det är säkert ingen fara att köra med de hjul du har på nu Hades men jag är inte expert på detta. Jag skulle i alla fall inte vara orolig för att ha flyttat ut hjulet ca 15 mm som det är bak på din bil nu jämfört med original, BMW är ju inga skitbilar som ligger på gränsen dimensioneringsmässigt. Fram ligger du inom 5 mm från original vilket borde vara snudd på försumbart.
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Du har hittat en bra balans BigTom, snabbaste bilen utan att behöva tokladda eller kosta på mer än nödvändigt. Jag tänker på de båda andras dyrbara missöden när jag ser att laddtrycket sniffar på 20 PSi men samtidigt så - vad fan jag kör ju med Procede och då SKA det gå, hoppas jag :-)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
R1000 ---> Eftersom du har en RL så vore det riktigt intressant om du kunde prova 100-200 km/h med 18 psi vs 20 psi, på samma sträcka och dag!

// Thomas
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Det kan jag göra när jag börjar jobba, RL ligger fortfarande kvar där efter att ha varit utlånad :-(
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Blir det något r1000 vs BigTom race på nästa Björkvik? :)

We
82
Wetterstrand
BMW 335i M-Sport sedan
Hades: Jag kommer inte ihåg vart jag köpte dom men det var någonstans i Sverige iaf.
Märket är racing dash 2 och har fungerat mycket bra.
Det ska vara 4300k tror jag och dom matchar xenonljusen perfekt.
Jag har även led till regskylten bak och xenonliknande lampor till dimljusena.
Du får ta allt i ett paketpris om du vill:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.