|
Sida 479 av 712
|
|
|---|---|
|
JockeX: Det låter som ett roligt besök hos Stertman =) Jag har inte bestämt mig för om jag ska trimma bilen eller inte, men däremot har jag bestämt att det blir hos Stertman om det blir till att trimma. Kanske borde dra iväg ett mail till dem och fråga lite mer. Är det någon som vet ifall en flashad 335i hänger med en Alpina B3 med 360 häst? Det känns spontant som att Alpina mörkar effekten och att det i själva verket är mkt mer i den. Hur skulle den annars kunna kapa 0-100 med 0,8 sekunder? Det kanske är jag som är okunnig men det känns som att det är en väldigt stor skillnad för att bara ha dyngat i 54 Hk mer än original. En Alpina B3 ska ju klara 0-200 på ca 16,6 sekunder och 0-100 på 4.7 sekunder vilket i så fall en flashad 335i också borde klara? Stämmer detta? Angels Lie To Keep Control |
|
| Hadesinflames: med GIAC stage 1 och IC borde du vara snabbare en Alpina B3. IC bor man byta iallafall i min åsikt. | |
| Enrita: Får man mer lagg när man byter till större IC? | |
|
Pavel: nej ingen lagg. Förresten jag läste koder med min BT och var ingen. Sedan med Procede hittade jag 3 koder. Känns som nyaste BT version funkar inte så bra.... |
|
|
Enrita: Ja jag har tänkt om och har bestämt att jag kör på Wagner IC eller vad den hette isf. Låter väldigt bra ifall steg 1 +IC räcker för att piska på Alpina B3 =) JockeX: Vet du ifall det är nån skillnad irl på en E90 och en E91 i tider? E91 bär väl väga ca 100kg mer? Har du nån uppfattning om vad för mätartid du får när du körde på 4,2s 100-150Km/h? Funderade på hur väl hastighetsmätaren stämmer. Visserligen svårt att ta tid mot bara mätaren. Jag får se om jag kan få ordning på min G-tech isf och kolla med den före och efter Angels Lie To Keep Control |
|
|
Hades: jag har för mig att jag körde 0-200 på samma tid 16,6s och 100-200 på 11,7s med Vishnu v3 +DCI på Björkvik förra året så med IC också borde du vinna det rejset utan problem ;) |
|
| Enrico.. intressant att senaste BT mjukvaran inte är ngn höjdare. Den funkade bra att logga med i alla fall. Får gå tillbaka till den gamla mjukvaran. | |
| Om någon behöver nya original belägg + slitagevarnare skicka ett PM. | |
Cartéen |
Enrico: det var konstigt att du heller ej fick upp några felkoder med din BT. Ska möta upp Janne imorgon och felsöka min igen för att dubbelkolla så inget är fel. |
|
Ni med steptronic, nån som gjort "kickdown delete"? Jag tänkte göra det på min så jag får välja själv när det är dags att växla ner och inte den otroligt dåligt programerade växellådan! Antar att det bara är att sätta nån distans under gaspedalen? |
|
| Jag har gjort det Calle. Ångrade för stunden att jag gjorde det då den växlade så sent på automatläget efter jag hade gjort d. Men den adapterar om sig efter ett tag. Det var ngn här på forumet som fick problem med sin låda efter att han hade gjort d. Att bilen missväxlade och ryckte konstigt. | |
| Enrico vad du med och körde m5board idag? | |
|
Men satte du bara nån distans nere vid pedalen eller skruvade du bort nånting? Det är så jäkla irriterande att ligga i typ 45km/h på 2an och ge fullt så växlar den ner på 1an haha. Men får lådan spel då alltså? Det borde väl vara precis som att man aldrig trycker gasen i botten utan bara stannar med pedalen innan "knappen"..? |
|
| Ingen distans Calle, utan en radering av minnet på växlingen. Det var längesen jag gjorde, har för mig att man skulle hålla ner kickdown i ex antal sekunder för att rensa minnet på lådan. | |
|
Ajvar: nej var inte med m5board. Gick till en BMW träff i strängnes. Om låda växlar dåligt eller konstigt då är det bra att göra en adaptation reset. Det finns en guide på hur man ska ställa in lådan efter reset . Ganska komplicerat att göra men ska antagligen ge jätte bra resultat. det är en officiellt bmw grej som ni kan se här men tyvärr är detta på italienska. Länk Kanske det går att hitta den på engelska också. |
|
|
Hade varit kul om du var med Enrico på m5board för att se hur din bil står sig mot kompressormatad m3? Jag gjorde en reset på min låda Enrico på min låda för ett år sedan. Tror det finns en guide på e90post. |
|
|
Okej men vad gör man då? Har läst om det på e90post men jag fattar NOLL, varför gör med det? Min låda funkar bra annars men det är bara det att jag hatar när den växlar ner bara för att den tycker att det går att plåga motorn 5km/h till på en växel. |
|
| Enrico, kan du köra på björkvik den 18/6 GTboard, då blir det väldigt många potenta bilar. | |
| Björkvik 18/6 GTboard? | |
| Heartware 18/6 är jag med på Björkvik. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.