AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.843.053

Ökad effekt på min 335i

Sida 476 av 712
Jo
211
JockeX
Touareg
joxgbg: kör på eisenmann race =)

Länk
Någon som vet en bra sida där man kan köpa 200-300 cells kattar?
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
joxgbg>>Grattis! Ser riktigt fin ut! :)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
eisenmann race = garanterad skillsmässa! :)

Funderar på nåt sån här i sådana fall:

Länk

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
joxgbg>> grymt ljud....quiet mode lät relativt högt redan som startläge :P
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
bomis>> japp, låter bra som fan, hade varit grymt att kunna välja sina tillfällen att väsnas!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Visst är det kul när det låter rejsigt och vasst första gångerna man gasar men det som vinner i långa loppet är betydligt lägre ljudnnivåer genom att komforten annars blir lidande.
pe
771
pea
BMW M3 E92
Jox blir lite orolig för dig, inte trimma bilen !!! köpa kombi!!!! inte låta för mycket!!!
Det här är ju allvarligt, såna drastiska konsekvenser av att bli pappa kan ju få vem som helst att börja fundera på att leva i celibat
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
pea > se det som en formsvacka bara! :) Efterssom jag inte styrs av logiskt tänkande utan bara impulser så kan det nä som helst beställas hem ett avgassystem som kan väcka döda... den som lever får se!
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
om nån mer av er känner suget efter en V10:a men inte kan motivera att lägga halva lönen på bensin så kan ni ju alltid be den här killen ta plats i baksätet:
Länk
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Joxgbg, HAHA det där var ju sjukt häftigt! Låter precis som Eisenhaus Meisterschaft GT ;)
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
joxgbg>> LOL hur bra som helst!
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
ska byta olja på bilen idag men har ej inhandlat någon ännu. Tänkte handla olja idag, så jag behöver tips på vilken jag kan köra på samt vart jag kan handla oljan. Har tittat på mekonomens sida för våra bilar men vet ej vilken jag ska köra på? Bilen kommer utsättas för en hel del körning och värme då jag ska ner till Balkan till sommaren. Funderar på Slx professional eller vad säger ni??
Andra tips på oljor som man kan få tag på i butik idag?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Jag bytte till Castrol Edge Sport 0w40 nu efter vintern. Finns på Mekonomen för typ 800kr för 4liter har jag för mig.

Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Jag satte i Shell race olja. En tjockare olja pga av värmen som bilen kommer utsättas för i sommar. Samma olja som man har i m3 och Ferrari, det blir nog bra :).
Cartéen
Har fått ett antal "gul halv motorlampa" på min bil sista tiden. Jag har JB3 just nu samt intercooler och K&N filter. Kört map 7 ett tag och trodde att det var pga att jag kanske körde för hög map att lampan kom upp. Har istället ställt ned den till map 5 men den gula lampan kommer ändå då och då. Vad tror ni att det kan bero på?

bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Carteen>> vad får du för koder? Kan vara en boostleak, jag hade det och fick motorlampan var och varannan dag, hur mkt boostar du på map 5 & map 7?
Cartéen
Dessvärre har jag ej någon kodläsare så har ej kunnat se vad jag har för felkodern. Kan man se på något annat sätt om man man boostleak eller ej? Även har jag för mig om att det var någon här på forumet (kanske Alex01)som fick gul lampa och bytte då någon solonoid eller liknande. Har dock ingen aning om vad det är för något.

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carteen: gul motor lampa vanligtvis är en missfire eller något relaterad till lambda sensorer. om du har boost leak då ska du få LIMP lamp. Svårt att veta exakt utan kodläsaren.
Jag får den där lampa om jag sprutar för mycket meth på 3 växel vid redline. Då är den än missfire .
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Ok läste nu att du sa halv lampa så det är limp.... Det händer med JB3 att man får sådana beroende också på vädret och temperatur. ska du inte uppdatera till jb4 ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.