AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.330

Ökad effekt på min 335i

Sida 474 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
R1000: den där är en helt ny software som känns inte så lätt att använda :-( måste kika på den . Ska ta mer tider i helgen.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Nu när vi ändå har Raceligic på tal, är det nån mer än jag som har problem med rejält glappande strömsladd? Nu funkar inte min alls, helt död trots att dioden på kontakten lyser :(

en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carlee: min är ok just nu. Är din gammalt ?
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Tror den är från 2007 men inte mycke använd, sladden är hel men den har glappat heeela tiden!

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Vet du om det är sladdkontakten eller intagskontakten i RL-enheten som är glapp? Om det är avbrott i sladdkontakten eller kabeln i dess närhet är det bara att byta ut sladdontakten eller korta ner kabeln om det är avbrott i den. Är det avbrott i kontakten i RL-enheten beror det troligen på att det har förekommit en brytning där och en lödning har släppt som håller kontakten mot ett kretskort. Sådant brukar vara lätt att fixa om man gör om lödningen och förstärker den med en blanktråd mot kretskortet. Det är ett mycket vanligt fel på t.ex. bärbara datorer och enkelt att fixa.

Om du har någon bekant som håller på med elektronik så borde han enkelt kunna fixa det eller be någon radio/TV reparatör på någon lite äldre firma som fortfarande lagar saker att fixa det åt dig. Jag kan säkert greja det om du kommer förbi om du inte får hjälp på annat sätt.
Carlee82 >> Finns en säkring inne i strömsladden. Skruva loss den runda silverringen och se om allt ligger rätt där. Har själv fått köpa ny strömsladd. Det var glapp någonstans vid själva gjutningen i sladdkontakten och köpte en adaptervariant på Claes Ohlsson

T5 -05
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
hur loggar ni med Performance box? har ni logging på Continous eller only when moving? switchar ni på performance mode precis när ni ska gasa eller låter ni den vara på ? Performance box support svarade detta till mig:
This has always been an issue with Performance Tools and is in no way related to the latest update of Firmware. VBOX Tools has so much more functionality than Performance Tools and is a very powerful software package when used correctly.

As long as the user performs the acceleration and deceleration tests properly, this specific bug will not affect your results. To elaborate on this I mean accelerating continuously from your start speed to end speed without any decelerations which pass through the start speed again.

Detta gjorde jag inte. jag startade perfomance mode precis innan jag skulle gå WOT . Sorry för OT men försöker bara hitta en bra sätt så att alla tider stämmer ...
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jag har haft min på "only when moving".
Cartéen
Någon som kan rekommendera några bra bromsskivor samt belägg fram förutom BMW orginal. Mina har slagit sig så måste byta. Svarvning är inget alternativ!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Enrico, jag brukar inte använda RL tabellvärden utan låter RL registrera hela körning som kan bestå av ett antal accelerationspass mm. Därefter letar jag rätt på de intressanta partierna i grafen med data för tid och hastighet och kollar hur lång tid det tog för t.ex. 100 -150 km/h och att det inte har varit upp-eller nedförsbacke på sträckan. Om man klipper bort allt innan t.ex. 100 km/h passeras så startar tidaxeln med 0s vid 100 km/h och det går att läsa av värden direkt vid 150 och 200 km/h.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Carteen: Stoptech skivorna är bra. Du kan få dem frånn PEAN Sverige tror jag.

R1000: ska försöka göra som du beskriver men det är lite tidskrävande . Om RL har en accell. funktion som lätt letar efter 100-200 tider automatisk skulle jag gärna att den funkar som det ska .
Cartéen
Enrico: Kanon, kollar med dem.

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Javisst ska det fungera med automatisk mätning. Jag har gjort massor med sådana mätningar också och kan inte minnas att det har missat. Normala 100-150 tider har varit drygt 3 s (3.1, 3.2 och 3.3) med en bästa tid på 2.9 s. Det var med 18.5 PSI om jag minns rätt. Bilen går bättre ändå nu genom att den laddar lite mer och upprätthåller laddtrycket bättre.

För tillfället är jag dock sjukskriven och ligger lågt med bilkörning och annat ett tag :-(
Jo
211
JockeX
Touareg
Nu när ni ändå är inne på en massa PB diskussioner... Har beställt en PB nu för att mäta 100-150 tid då bilen ska uppgraderas i nästa vecka med GIAC steg 1 och en uppgraderad IC. Vad fick ni för tider mellan 100-150 när ni inte hade trimmat era bilar? Ge mig inga glory-tider nu för min E91:a kommer inte nå upp till dem =)

100-150 på runt 3 sek verkar helt bisarrt för övrigt...
Cartéen
Det blev Zimmerman hålborrade skivor samt REDSTUFF belägg.
Härligt med nya bromsar :-)

R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Jx, jag hade ingen RL-enhet när bilen var otrimmad men gissar att du i alla fall bör komma strax under 4 s. När jag hade ett jättehål i en tryckslang tog det ca 3.5s eller kanske lite mer och då gav bilen ca 350 whp mot normala 400+ whp.
JockeX: Jag tror nog snarare strax under 6s 100-150Km/h i originalutfärande är mer troligt. Under 4s med original bil finns inte en möjlighet.

Återkom gärna med vad det blir för skillnad på bilen med GIAC steg 1 + IC för jag är inne på att göra exakt samma på min så det vore intressant att se vad du får för skillnad på acc, känsla osv

Angels Lie To Keep Control
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag tippar på att en helt original 335'a gör 100-150 km/h på 5-5,5 s.

// Thomas
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Carteen vad fick du betala för skivorna från zimmerman?
Cartéen
Dom var faktiskt helt sjukt billiga. Betalade 1750:- för paret samt 1255:- för beläggen så totalt 3000:- för främre skivor samt Red Stuff sport belägg.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.