|
Sida 472 av 712
|
|
|---|---|
|
R1000: det tog typ 1 år för Shiv att släppa info och som du säger det är säkert mest för att undvika haveri och dåligt rykte . Roligt att han släpper info dagen efter Terry släpper diagramm på hur man kopplar den till JB4. Hoppas du får den att funka som det ska i säkerhet. Du kommer att bränna alla på raka med lustgas och ser fram imot "känna" lustgas drag i din bil. För min del är jag super nöjd med min bil just nu och tycker det är tillräckligt drag med meth. Säg till när du är hemma så jag kan köra upp och träffa dig. |
|
|
Enrico ---> Varför ska du köra utan meth på Björkvik? // Thomas |
|
|
Thomas: för att jag hoppa att det räcker med 15.5-16 utan meth för att kunna ta en steg 3 med meth. Jag undrar verkligen hur prestanda är med större turbos utan meth mot steg 3 oem turbos och meth. jag kör också med meth på björkvik annars tar jag inte GTR och Porsche Turbo. |
|
|
Ok, då är jag med. Vad kör du för tid 100-200 med meth aktiverat? // Thomas |
|
|
...och meth avaktiverat? // Thomas |
|
| Thomas: ska ut och testa nu :-) ligger runt 8 med meth aktiverat tror jag men återkommer ;-) | |
|
Ja, gör det! Jag ser fram emot resultatet! :) // Thomas |
|
| Om du är nere och stryker på 8s Enrico är det grymt bra. Ser också fram mot data :-) | |
|
UT85 IC25 - jag flöder för mycket meth typ 28 på Methanol flow och får missfire då och då. har höjt max boost flow till 22psi och missfires försvann. Här med meth min bästa User range Speed(kmh) Time(s) 100-200 08.2 100-150 03.3 Det är något konstigt med min vbox och tiderna börjar typ från 20 sekunder istället för 0 . Utan meth var runt 10 sek men hade tror jag för högre boost UT60% och bilen gick så där , sänkte till UT55% som är den boost jag alltid kör och bilen gick mycket bättre men då kunde jag inte testa längre pga trafik. Måste hitta varför min vbox räcknar konstigt. R1000: vet du vad det kan beror på ? jag hade externt antenna också. Länk Länk Länk |
|
|
Ingen "Autobahn"träff planerad? Vore riktigt kul att åka med en sväng i din bil Enrico nu när min jäkla bil aldrig blir klar!!! |
|
| Carlee82: imorgon ? :-) vart ska vi träffas? | |
|
Tiderna är ganska lika mina tider, 100-150 = 3,1 s och 100-200 = 8,4 s. Men jag antar att det är efter 200 km/h som originalturbosarna får det jobbigt... :) Vi måste absolut fixa en "autobahn-träff" snart! :) // Thomas |
|
|
8,4s måste vara riktigt bra med orginal turbos!? Det är typ vad en orginal Nissan GT-R gör! Dra iväg ett sms när det är dags :) 0761650219 |
|
|
tog racinglicens på sviestad i linköping i fredags samt körde BMWSC banträff på Mantorp idag. Riktigt roligt med mycket körning. Bromsar (stålomspunna slangar, Motul 600, performance friction belägg fram och bak) funkade riktigt bra, inga som helst tecken på att mattas och biter riktigt bra, totalt ca 8 mils körning på bana. Original skivor. Däck behöver bytas till r-däck på dessa korta, tighta banor, fästet var inge vidare (hankook ventus). Sveriges enda M3 GTS var på besök, och den hängde jag med tillbaka till Stockholm. |
|
|
Meile: nice! jag missade att anmäla mig för mantorp men har redan anmält mig för kinnekulle. Är du med? JAg tänkte köpa Michelin Pilot Super Sport eller Yoko Advan 08 . |
|
|
Jag kom hem igår från Tyskland med en C63 AMG. Vilken jävla bil och vilket brutalt ljud. Bilen är från juli 2009 och har endast rullat 1250 mil. Endast sommarkörd och körd på helger av tidigare ägare. Hoppas få svenska skyltar och trim i till nästa event. Jag kommer ej att använda detta användarnamn mer på autopower. |
|
| Trevligt Sevak, grattis till en fin bil! | |
| Enrico>> fina tider! :) vilket drag det var på slingerbulten idag (grödinge-v-Haninge) helt sjukt mkt snabba hojar o bilar, trodde man var på värsta banträffen....helt klart en av dom bästa sträckorna i sthlm, funkar kl.19.00 för dig i morgon? Om det är fler som är intresserade så hojta till! :) | |
| Grattis Sevak till en grym bil!!! Vad blev det för färg? Har du lagt upp ngr bilder ännu?? | |
| sevak>> grattis! ser fram emot bilderna! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.