AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.818.235

Ökad effekt på min 335i

Sida 470 av 712
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
ThomasF: varvtid var det sista jag tänkte på ;-) gick jätte bra. hade tur att få bilar körde på den där torsdag.
Körde som passagerare med Stertman Porsche 911 RS (Jimmy Seräs) 2 laps under 8:20 och det var en av dem bästa grejer jag har gjort i mitt liv. Otroligt duktigt förare.
Jag körde 3 varv total men hade problem med bromsar efter halva bana. Har beställt nya carbotech x10 pads . Ferodo DS3000 är dåliga tycker jag. Annars gick bilen felfritt och starkt med bana är krävande och jag är ingen pilot plus jag skulle köra vidare till Italien dagen efter ;-)
Visa användare
111
Särås
Porsche 964 RS -92
Audi RS4 -01
BMW 135iM -08
Tror ett varv var runt ca 8,08 eller har jag fel? Kommer inte ihåg men vet att Du fick åka snabbare än 8,20 rejält båda gångerna! ;)

Ska bli kul att se Dig lära Dig hantera Din best vännen!

mvh Jimmy Särås
Stertman Motorsport
www.stertman.com
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
hehe, ja, blöja kan vara att rekommendera med rätt förare bakom ratten.

Skulle också vilja testa köra bana men vet inte om jag skulle våga riskera bilen :/ vet hur ofta man vurpar/kör av banan med hojen under inlärning ;)
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Särås: jo det var snabbare en 8:20 säkert :-) hade lite problem att trycka på iphone knappen par gånger hahaha. Kommer att bli kul köra där igen och kunna hantera bilen bättre. Ska nu köra lite svenska banor :-) Ha det bra!
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Kul Enrico att du har kört på Ringen !

Hoppas komma dit lite längre fram i år och jag tror det men har varit väldigt sjuk ett par veckor och måste vila upp mig ett tag.

Det går att köra väldigt fort på Ringen även med standard-bromsar. Det som händer när man är ny där och inte hittar/vågar är att man bromsar för mycket och för länge så att bromsarna tar slut. Om man inte satsar maximalt från början, utan tar det lite lugnare in i kurvor och lär sig hitta fina spår så går det snart bättre, säkrare och med lägre varvtider.

Det är jätteskoj att köra på Ringen och en stor del av nöjet är också att nyttja fri fart på Autobanhn där det går på dit- och hemvägen.

Jag har kört väldigt mycket med hoj på Ringen och många gånger på hyrd bana där. Hojåkningen är dock slut med för min del där, hojen såldes förra veckan.
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
R1000: jag låt en väldigt duktigt förare köra en varv med min bil innan jag körde själv och även han som körde ganska fort och bra märkte att bromsarna efter halva bana blev för varma och bilen skakade rejält vid inbromsning . Märkte också på Autobahn med stora bromsning på väldigt höga hastighet. Tror att sjävla pads utveckla för mycket värme och kan inte hantera det. Vi får se hur det blir med Carbotech.
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Enrico, Kolla vad det var för bromsar på den där M3an E92 som var på björkvik sist.. Var den mäktigaste inbromsningen jag har upplevt i alla fall :) Tror han ahr skrivit lite inbromsningsiffror på rris också
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
philipbr: tja hur är det med dig philip :-) Jag skulle helst fixa dem fram bromsarna jag har redan på som kostade redan en slant. Man kan visst lägga en ny fram och bak BBK men har ingen lust att betala 50K ;-)
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
OK Enrico, då måste det vara beläggen som inte klarar värme. Jag kör med originalbelägg och de fungerar bra både på Autobahn och på Ringen, har aldrig haft ett broms-skak och bromskraften är helt OK. För riktigt hård körning på bana med antingen full gas eller full broms hela tiden under ett varv kanske de inte skulle räcka men de har inte visat några tecken på att svikta än trots en hel del mycket hårda inbromsningar och på Ringen behöver man inte köra så för att det ska gå fort. På bana måste man hela tiden ha i bakuvudet att inte bromsa för tidigt så att bromsningen blir halvdan och utdragen. Bättre att vänta lite till och sedan bromsa rejält och sedan stå på igen. Utdragna bromsningar värmer belägg och skivor väldigt mycket och de måsta få chans att kallna ner lite mellan bromsningar.
Tjoho!

Nu finns det en st Forge Intercooler till salu och 2st 3" dp´s (AR Design) med race kat till salu, kör så det ryker! :) (Pm om nån är intresserad)
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
ThomasF: Nürnburg Ring är en av få banor här i världen som du kan köra på med fullt gällande svensk bilförsäkring! För det är egentligen bara en enkelriktad landsväg med fri fart, så på så sätt är det ju en perfekt nybörjar bana hahaha....

Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
haha.... Vet inte om försäkringsbolaget skulle köpa det. Fått bilen klar?
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Det måste dom, det är ju som om du skulle krasha på Autobahn eller Essingeleden ;) Nope ingen bil än! Han har provlackerat säkert 10 olika lacker och blandningar, vissa ser bra ut tills dom torkar, andra ser bra ut innomhus, andra ser bra ut utomhus, andra ser bra ut på håll men INGEN av dom ser tillräckligt bra ut när det sitter på plats :( Han skulle hämta ut ännu en variant i dag så vem vet den kanske kan funka. Vill verkligen parkera vinterbilen nu!!

Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
lacka om hela bilen fan , typ ... grön eller något coolt unikt så kommer det bli as kalajs tror jag :)
De
8
De Jan
M3 e92
Semaga,
PM skickat till dig.
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Haha jo jag har ju varit lite sugen på att åka och handla en burk falurödfärg + en roller! ;) Men nej nu ska det bli bra så jag slipper tänka på det mer!

Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Att det ska vara så svårt att hitta rätt färg. Tråkigt att du får vänta så länge :/
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Någon som är sugen på ett par feta fälgar? Något stenskott, inga kantstötningar. 3delade splittfälgar av modell O.Z. Racing Tuner System Superleggera III. 9.5" bak, 8.5" fram, 19tummare.

Skicka PM isf.
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Förlåt för OT...

Apropå det jag skrev tidigare om att köpa rätt bil från början: Länk

Det verkar som förlusterna sved lite trots allt.

...ganska kul faktiskt. :)

Återigen, förlåt för OT.

Nu återgår vi till ordningen igen...

ThomasF ---> Vad blir det för fälgar nu? :)

// Thomas
en
2.416
enrita
335i -07
FULLY LOADED
Big Tom: du verkligen gillar hetsar upp sådana diskussioner ? Detta känns också som en direkt personligt attack ....
Nu tillbaka till riktiga diskussioner som gäller 335 tuning .
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.