|
Sida 47 av 712
|
|
|---|---|
|
Länk Mvh |
|
| Intressant. Ser precis ut som BSR´s box. Trodde det var BSR som hade utvecklat ppc boxarna. Någon som vet vad trimmet kostar? | |
|
Fått pris på 9000kr inkl mvs. Seriell programering genom OBD |
|
| ok men då märker BMW direkt att man har reflashad ECU . Bye Bye Garanti. | |
|
Varför ska BMW betala din reparationer på din bil när du själv trimmat den... ?? Bättre med en lös låda som man kan ta bort när bilen pajat ? |
|
|
enrita, är inte vitsen med ppc att man kan återställa bilen till original när man vill? |
|
|
enrita: BMW's verkstäder har inte den kompetensen som krävs för att kunna se att bilen är omprogrammerad. Det dyker inte upp några varningsflaggor eller liknande när dom kopplar upp bilen i sin verkstad. Man måste aktivt gå in och leta för att kunna se. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Styrenheten loggar data så även om man kör med dieselbox eller annat plug-in trim så kommer BMW att dra åt sig öronen om de verkliga värdena ligger långt ifrån de begärda värdena. Det börjar komma OBD programmering till 335i nu och det skulle jag välja alla dagar i veckan. BMW verkstaden har som sagt ingen möjlighet att kolla ändå så det blir egentligen bara bökigare med en box man måste montera i och ur hela tiden. Flåklypa |
|
|
Proceed V3, eller Seriell genom OBD. ???? Pengarna e skitsamma, jag vet inte vad jag ska välja. Erfarenheterna av OBD är troligtvis väldigt få, desto mer erfarenheter med V3... och problem också med V3, eftersom jag följt tråden. Bra med mos i V3 uppenbarligen, men OBD då, vad kan man förvänta sig där? De uppger 360hk. |
|
|
Leffe, jag tror ju inte att du hänger med m3 dsg och liknande med 360hp som vi gör med V3 idag. Innan de kan visa mer vad flachen ger, kan jag i varje fall rekomendera V3 med de inställningsmöjligheter som den har, en flasch är ju som den är mens vi kan ändra map med fjärrkontroll mm. Sen har du ju alltid en gäng här som kan det mesta om v3. |
|
|
...och om "pengarna är skitsamma" kan du ju köpa en M3:a istället! (Så kan du vara ute o köra med bilen istället för att bli en datanörd som den här 335-tråden börjar luta åt att vara ämnad för) :) |
|
|
pea: Vi vet att 335 V3 inte går lika bra som en M3DCT eller hur:)) |
|
|
Jag kör SSTT Turbo Tuner och är nöjd men behöver mer . Jag ska skaffa mig en JB3-PNP som ska vara jätte bra enligt E90 forum i US. Vi får väl se. |
|
| Starre, hoppas att gustav lägger ut nån av filmerna , så kan vi ju kolla sen :))) | |
|
Sani ! : Jag syftade på nån/några tusen upp eller ner. Kör gör jag nog... Trist att du upplever en tråd som ämnad åt datanördar. Läs inte då !! |
|
|
Tja... Detta eviga tjatande. Upp till bevis, kom med bilarna så kör vi, Seeing is believing! Det var lite synd att min bil inte gick ordentligt på eventet. Men har man 19tum 10.5 breda fälgar får man skylla sig själv lite... Varför ser vi inga svensk flashade bilar som vill jämföras? Ser ju inte ens skumten av verken modifierade 335 diesel heller? Vart e all folk som har dessa flashade bilar? |
|
|
En orsak kan vara att flash har varit tillgängligt under väldigt kort tid. Men sedan måste man ju inflika att en flash ALLTID är bättre än en box ur motorstyrningssyfte om båda är bra mappade. Flåklypa |
|
|
Ni som chippar era 335i: Byter ni något mer på bilarna än bara chippet/flashar osv? Jag menar bara att det borde ju göra lite om man har öppnare downpipe och avgassystem, större intercooler osv. Någon fick 331rwhp, det borde vara ca 370 motorhästar, inte så illa. Men vad skulle chiptrimmet egentligen ge? Jag håller på att bygga på en E30 325i som ska se original ut, men ha 2,7 liters smidd M20 kompressormotor (Vortech V5) på ca 450-500hk. Är det något man skulle kunna vara med och köra med på nån M5board träff? Eller är det bara nya (nästan) originalbilar som får vara med? Det vore himla kul att jämföra sin gamla bil i 50-250km/h mot nyare BMWs och sportbilar som Porsche och Lamborghini. __ Nisse Ljung |
|
|
Godmiddag! Nu är det dags att fixa lite mer effekt och vrid i kärran. (BMW 335Ci) Vad ska jag välja? ESS eller Rica? Erfarenheter? ESS stage 2. 380hk/520Nm (ingen hastighetsspärr) Ca:9000:- + köra ifrån Malmö till Norge (Aremark) Rica 360hk/520Mn (ingen hastighetsspärr) Ca:9000:- + köra ifrån Malmö till Göteborg. Om BMW byter mjukvara i min bil så har jag fria uppdateringar i 2 år. Tack på förhand! ///Danne ______________________________ BMW 335CiM -08 Porsche 996 -02 |
|
|
Danne ! Ha du kollat så att ESS och Rica har programvara för de senaste versionerna av styrsystemet på 335i ? /Janne Janne E61 535D 2008 Sportautomat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.